πηγη: GREENPAGE
Αξίζει να αφιερώσουμε λίγη από την προσοχή μας, έστω και για μια μέρα του χρόνου, στα πιο αδικημένα, τα πιο βασανισμένα και τα πιο εξευτελισμένα πλάσματα του πλανήτη.
Για την ιστορία
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ' ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στην Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.
Αξίζει να αφιερώσουμε λίγη από την προσοχή μας, έστω και για μια μέρα του χρόνου, στα πιο αδικημένα, τα πιο βασανισμένα και τα πιο εξευτελισμένα πλάσματα του πλανήτη.
Τα ζώα συνυπάρχουν με τον άνθρωπο από τη δημιουργία του κόσμου. Εκείνος όμως δυστυχώς δεν τα είδε ποτέ ως συγκατοίκους του και δεν τους αναγνώρισε σε καμία περίπτωση το ισότιμο με εκείνου δικαίωμά τους στη ζωή. Απεναντίας, ανέκαθεν τα εκμεταλλεύεται και τα χρησιμοποιεί για να εξυπηρετεί δικές του αποκλειστικά ανάγκες. Ανάγκες που ενώ στην αρχική τους μορφή ήταν πρωτογενείς(ανάγκες τροφής, ενδυμασίας, εργασίας κ.λ.π.) αργότερα μεταλλάχθηκαν σε μέσον εξέλιξης και ανάδειξης της απληστίας και της ματαιοδοξίας του.
Τα ζώα για τον άνθρωπο σήμερα δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα εμπορεύσιμο είδος. Είναι κι αυτά προϊόντα της σύγχρονης αδηφάγου καταναλωτικής του συνείδησης. Με τον ψυχρό και ανελέητο ορθολογισμό του ο άνθρωπος αδυνατεί να αναπτύξει την αντιληπτική συναισθηματική του ικανότητα να έρχεται στη θέση του αδύναμου και του αδικημένου.
Δεν νομιμοποιείται να μιλάει για πολιτισμό ένα είδος όπως ο άνθρωπος όταν έχει καταδυναστεύσει όλα τα υπόλοιπα είδη από τα οποία διαφέρει μόνο ως προς την κατακτητική του μανία και ματαιοδοξία.( Η λογική του για την οποία καμαρώνει είναι σχετική έννοια). Κακοποιεί και θέλει μόνο να παίρνει αχόρταγα από εκείνα, χωρίς να τους αναγνωρίζει κανένα δικαίωμα ύπαρξης. Τα αναγνωρίζει σαν τροφή, σαν ντύσιμο, σαν διασκέδαση, σαν καλλυντικά, σαν αξεσουάρ.
Εκατομμύρια ζώα μαζικής εκτροφής οδηγούνται καθημερινά, με τις χειρότερες συνθήκες, στα σφαγεία, με σκοπό το γρήγορο κέρδος και με αποτέλεσμα την διαρκή αύξηση του μέσου όρου του βάρους του παγκόσμιου παχύσαρκου πληθυσμού. Την ίδια ώρα, άνθρωποι του λεγόμενου τρίτου κόσμου πεθαίνουν από την πείνα γιατί οι φυτικές καλλιέργειες ανά τον κόσμο τείνουν να έχουν ως κύριο καταναλωτή τα ζώα, που αποτελούν στη συνέχεια την κύρια τροφή του λεγόμενου ανεπτυγμένου κόσμου.
Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο και ο άμοιρος, άβουλος και απαθής καταναλωτής, δέσμιος μιας τεχνητά επιβαλλόμενης ανάγκης και συνήθειας, ενταγμένος πια σε ένα παγκόσμιο κοπάδι, υπακούει και πειθαρχεί στα δεδομένα ενός κερδοφόρου σύγχρονου καταναλωτικού «πολιτισμού».
Η GREENPAGE , με την μη ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της, θεωρώντας ως κέντρο του κόσμου το δικαίωμα στη ζωή και όχι τον άνθρωπο, θα συνεχίσει τις προσπάθειές της να αφυπνίσει την ναρκωμένη συναισθηματική συνείδηση του μαζικοποιημένου αυτού ανθρώπου, να τον τραβήξει έξω από τη συνήθεια της καλοπέρασης και της παθητικής αδιαφορίας και να τον κάνει να αναζητήσει μια ουσιαστική σχέση ανάμεσα σε εκείνον και τους συγκατοίκους του τα ζώα.
Γιάννης για την Greenpage
ΜΙΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Για την 4η Οκτωβρίου, παγκόσμια ημέρα των ζώων, αντί άλλων σχολίων, παραθέτουμε την συγκινητική ιστορία ενός αγάλματος σκύλου που υπάρχει κάπου στο Τόκιο, όπως την περιγράφει ο Ντενί Γκετς στο μυθιστόρημά του "Το θεώρημα του παπαγάλου" "..Όλα συνέβησαν προς το τέλος της δεκαετίας του '20. Ένας καθηγητής Πανεπιστημίου είχε τη συνήθεια να πηγαίνει κάθε πρωί στο σταθμό της Σιμπίγια, συνοδευόμενος από το σκύλο του Χατσίκο. Λίγο πριν την ώρα της επιστροφής του αφεντικού του, ο Χατσίκο πήγαινε στο σταθμό και τον περίμενε. Στη συνέχεια επέστρεφαν μαζί στο σπίτι. Αυτό γινόταν συνέχεια για χρόνια. Κάποιο βράδυ, ο καθηγητής δεν επέστρεψε. Κάποιο αυτοκίνητο τον είχε χτυπήσει στη διάρκεια της ημέρας και τον είχε σκοτώσει επιτόπου.
Κανείς δεν ειδοποίησε το σκύλο. "Έτσι, κάθε βράδυ, ο Χατσίκο επέστρεφε στο σταθμό του τραίνου για να περιμένει τον αφέντη του. Όταν κατέβαινε και ο τελευταίος επιβάτης από το τραίνο, ο Χατσίκο γύριζε στο σπίτι. Αυτό κράτησε επτά χρόνια. Το 1935 ο Χατσίκο πέθανε. Για να τιμήσουν την αφοσίωσή του οι κάτοικοι του Τόκιο έστησαν ένα άγαλμα στη μνήμη του. Είναι το πιο συνηθισμένο σημείο συνάντησης της γιαπωνέζικης πρωτεύουσας. Όταν δώσεις ραντεβού στο άγαλμα του Σκύλου, είσαι σίγουρος ότι θα σε περιμένουν όσο χρειαστεί."
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Βάσω Τάκη
Πρόεδρος Κυνοφιλικού Ομίλου Ημαθίας
Εκπρόσωπος των ζωοφιλικών σωματείων στην Επιτροπή Διοίκησης του Δημοτικού Κυνοκομείου.
Κανείς δεν ειδοποίησε το σκύλο. "Έτσι, κάθε βράδυ, ο Χατσίκο επέστρεφε στο σταθμό του τραίνου για να περιμένει τον αφέντη του. Όταν κατέβαινε και ο τελευταίος επιβάτης από το τραίνο, ο Χατσίκο γύριζε στο σπίτι. Αυτό κράτησε επτά χρόνια. Το 1935 ο Χατσίκο πέθανε. Για να τιμήσουν την αφοσίωσή του οι κάτοικοι του Τόκιο έστησαν ένα άγαλμα στη μνήμη του. Είναι το πιο συνηθισμένο σημείο συνάντησης της γιαπωνέζικης πρωτεύουσας. Όταν δώσεις ραντεβού στο άγαλμα του Σκύλου, είσαι σίγουρος ότι θα σε περιμένουν όσο χρειαστεί."
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Βάσω Τάκη
Πρόεδρος Κυνοφιλικού Ομίλου Ημαθίας
Εκπρόσωπος των ζωοφιλικών σωματείων στην Επιτροπή Διοίκησης του Δημοτικού Κυνοκομείου.
Για την ιστορία
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ' ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στην Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.
Η 4 η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, επειδή συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία, ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
«Ο δυτικός άνθρωπος δε μπορεί να καταλάβει ότι διατηρώντας το δικαίωμα να διαχωρίζει πλήρως τον άνθρωπο από την κατάσταση του ζώου, αποδίδοντας στον πρώτο ό,τι αρνείται στο δεύτερο, ανοίγει έναν καταραμένο κύκλο και ότι το ίδιο σύνορο υποχωρώντας συνεχώς, θα χρησίμευε για να ξεχωρίζει ανθρώπους από άλλους ανθρώπους, να διεκδικεί προς όφελος όλο και πιο περιορισμένων μειοψηφιών το προνόμιο ενός διεφθαρμένου ανθρωπισμού...
Η μόνη ελπίδα για τον καθένα μας να μην τον μεταχειριστούν σαν κτήνος οι όμοιοι του, είναι όλοι οι όμοιοί του, μ' αυτόν πρώτο, να νιώθουν άμεσα σαν όντα που υποφέρουν»
Η μόνη ελπίδα για τον καθένα μας να μην τον μεταχειριστούν σαν κτήνος οι όμοιοι του, είναι όλοι οι όμοιοί του, μ' αυτόν πρώτο, να νιώθουν άμεσα σαν όντα που υποφέρουν»
Λεβί Στρως
Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Άρθρo Πρώτo
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.
Άρθρο Δεύτερο
1. Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
3. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.
Άρθρο Τρίτο
1. Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.
2. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνει στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.
Άρθρο Τέταρτο
1. Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους.
2. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.
Άρθρο Πέμπτο
1. Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του.
2. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.
Άρθρο Έκτο
1. Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.
Άρθρο Έβδομο
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.
Άρθρο Όγδοο
1. Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κλπ. αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.
Άρθρο Ένατο
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.
Άρθρο Δέκατο
1. Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων.
2. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.
Άρθρο Ενδέκατο
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.
Άρθρο Δωδέκατο
1. Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί "γενοκτονία", έγκλημα απέναντι στο είδος.
2. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.
Άρθρο Δέκατο Τρίτο
1. Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.
Άρθρο Δέκατο Τέταρτο
1. Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
2. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν από τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.
Άρθρο Δεύτερο
1. Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
3. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.
Άρθρο Τρίτο
1. Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.
2. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνει στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.
Άρθρο Τέταρτο
1. Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους.
2. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.
Άρθρο Πέμπτο
1. Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του.
2. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.
Άρθρο Έκτο
1. Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.
Άρθρο Έβδομο
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.
Άρθρο Όγδοο
1. Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κλπ. αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.
Άρθρο Ένατο
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.
Άρθρο Δέκατο
1. Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων.
2. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.
Άρθρο Ενδέκατο
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.
Άρθρο Δωδέκατο
1. Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί "γενοκτονία", έγκλημα απέναντι στο είδος.
2. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.
Άρθρο Δέκατο Τρίτο
1. Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.
Άρθρο Δέκατο Τέταρτο
1. Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
2. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν από τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.
Διεθνής Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων - Παρίσι 1978
Άλλα Links που υποστηρίζουν τα ζώα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου