Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Το κίνημα MeToo και οι υποχρεώσεις της Ελληνικής πολιτείας

Θα πρέπει τα θύματα να πειστούν ότι οι καταγγέλλοντες και οι προστατευόμενοι μάρτυρες προστατεύονται σοβαρά απέναντι σε τυχόν πράξεις αντιποίνων. Δυστυχώς, τέτοια εμπιστοσύνη δεν γεννά η στάση της σημερινής κυβέρνησης.



Οι πρόσφατες καταγγελίες των σεξουαλικών επιθέσεων και το κίνημα υποστήριξης των θυμάτων είναι η πιο σημαντική κοινωνική παρέμβαση που έχει γίνει με συλλογικούς όρους από Έλληνες καλλιτέχνες τις τελευταίες δεκαετίες. Το ερώτημα «που είναι οι διανοούμενοι αυτού του τόπου;» που για χρόνια έμενε αναπάντητο έχει πλέον απαντηθεί. Είναι εδώ, παρόντες και ατρόμητοι και συγκρούονται με τα θεμέλια των πατριαρχικών αντιλήψεων και με τους όρους των σχέσεων εξουσίας και εκμετάλλευσης που συμβαίνουν στους εργασιακούς χώρους. Για αυτό έχουν ήδη προκαλέσει το φόβο διαφόρων κέντρων εξουσίας και όλων εκείνων που τόσα χρόνια γίνονταν οι φορείς της σεξουαλικής και εργασιακής εκμετάλλευσής τους.

Ενέργειες αποκάλυψης τέτοιων εγκλημάτων θα έπρεπε αυτονόητα να ενθαρρύνονται και να διευκολύνονται. Τα θύματα θα έπρεπε να βρίσκουν το τεντωμένο χέρι της πολιτείας για να πιαστούν από αυτό. Όμως, αντίθετα, η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα για να τα κάνει να νιώσουν την ελάχιστη αναγκαία ασφάλεια. Δεν ενήργησε καν για να απομακρύνει έγκαιρα από την κρίσιμη θέση τον άνθρωπο στον οποίο είχαν επικεντρωθεί οι καταγγελίες, έστω επικαλούμενη διοικητικούς λόγους, όπως αντίθετα με ευκολία είχε κάνει επικαλούμενη λόγους «δημοσίου συμφέροντος», όταν φρόντισε να τον διορίσει ακυρώνοντας τη σχετική προκήρυξη.

Αποδείχθηκε ότι δεν πρέπει να περιμένει κανείς τίποτα σε σχέση με την κοινωνική πρόνοια και την προστασία των θυμάτων από αυτή την κυβέρνηση. Δεν την ενδιαφέρει η καταπολέμηση της κοινωνικής ρίζας του φαινομένου των σεξουαλικών επιθέσεων.

Ήδη ψελλίζονται πάλι αποπροσανατολιστικά επιχειρήματα –«ξαναζεσταμένο φαΐ», σχετικά με τους νέους Ποινικούς Κώδικες. Αξίζει, λοιπόν, έγκαιρα να ξεκαθαριστεί πως πράξεις που αναφέρονται στην επικαιρότητα ότι έχουν τελεστεί σε απώτατο χρόνο στο παρελθόν υπάγονται στις διατάξεις του παλαιού Ποινικού Κώδικα, ενώ άλλες βαρύτερες πράξεις που είναι κακουργήματα δεν έχουν παραγραφεί και με όσα ισχύουν στο νέο Ποινικό Κώδικα. Άλλωστε, με το νέο Ποινικό Κώδικα είναι γνωστό ότι διευρύνθηκε ο ορισμός του βιασμού ώστε πια ακόμη και εκείνος που απλά επιχειρεί οποιαδήποτε γενετήσια πράξη έναντι άλλου, ακόμη και χωρίς βία ή απειλή, τιμωρείται για κακούργημα.

Όταν μάλιστα ο δράστης στρέφεται κατά ανηλίκου αντιμετωπίζει δυο ποινές και όχι μόνο μία. Μία ποινή γιατί προσβάλλει την αγνότητα του ανηλίκου και μία ποινή γιατί προσβάλλει την ελευθερία και το σώμα του. Εξάλλου, οι ποινές με το νέο Π.Κ. εκτίονται πραγματικά και σε μεγαλύτερο μέρος από ό,τι με τον παλαιό Π.Κ., υπό την ισχύ του οποίου όλα τα πλημμελήματα εξαγοράζονταν από όποιον είχε χρήματα.

Τι ειρωνεία, λοιπόν, θα είναι αν αυτοί που ολιγώρησαν να δράσουν, κάνουν τώρα ότι ενδιαφέρονται για την παραγραφή! Το θράσος των στελεχών της ΝΔ θα είναι πολύ μεγάλο εάν εμφανιστούν όχι για να απολογηθούν για την έλλειψη ευθιξίας και την ανεπάρκεια της κυβέρνησής τους, αλλά για να εισφέρουν επιχειρήματα υπέρ των δραστών, σε μια τυφλή προσπάθειά να αποσείσουν την κυβερνητική φθορά.

Η αλήθεια είναι, λοιπόν, ότι εκείνο που χρειάζεται επιτακτικά να γίνει είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή στην πράξη ενός πλαισίου κοινωνικής και δικονομικής προστασίας και οικονομικής και νομικής αρωγής των θυμάτων, προκειμένου αυτά να βρίσκουν τη δύναμη και να προσέρχονται στις αρμόδιες αρχές για να καταγγείλουν τις εναντίον τους πράξεις. Ακόμη και η μεγαλύτερη δυνατή παραγραφή δεν θα αρκεί, όσο το θύμα δεν θα νιώθει την ασφάλεια να έρθει να καταγγείλει τον δράστη. Επίσης, όσο αυστηρότερες κι αν γίνουν οι ήδη αυστηρές ποινές, πάντα θα πρέπει, για να επιβληθούν αυτές, να έχει υπάρξει καταγγελία, σοβαρή και ουσιαστική έρευνα του εγκλήματος, σύλληψη του δράστη και πραγματική έκτιση της ποινής.

Το να νιώσουν, όμως, τα θύματα ασφάλεια και ότι οι αρχές συμβάλλουν ουσιαστικά στη διερεύνηση των εγκλημάτων που καταγγέλλονται δεν είναι μόνο ζήτημα σχεδιασμού και ενδυνάμωσης θεσμών υποστήριξής τους, αλλά και ζήτημα αύξησης της εμπιστοσύνης που έχουν στο ότι η εξουσία θα ανταποκριθεί ειλικρινά στις ανάγκες τους, αξιοποιώντας το πλαίσιο αυτό. Προϋποθέτει, για παράδειγμα, ότι απέναντί τους θα βλέπουν έναν πρωθυπουργό που σέβεται τις διαδικασίες και όχι κάποιον που αλλάζει το νόμο για να διορίσει φίλους του είτε αυτό αφορά στο Εθνικό Θέατρο, είτε στην ΕΥΠ, είτε σε άλλες σχετικές κομβικές θέσεις.

Ότι θα βλέπουν ότι υφίσταται ειλικρινής βούληση να σπάσει το απόστημα ισχυρών κυκλωμάτων και ότι δεν εμφανίζονται ολιγωρίες σε σχέση με τις αναγκαίες ενέργειες. Να είναι αυτονόητες ενέργειες όπως η άμεση ανάληψη των ευθυνών από τους αρμόδιους υπουργούς ή η γρήγορη και αποτελεσματική συλλογή του κρίσιμου αποδεικτικού υλικού από τις προανακριτικές αρχές, ιδίως το άνοιγμα των τηλεφώνων με τις αναγκαίες άρσεις απορρήτου και τις αναγκαίες συσχετίσεις προσωπικών δεδομένων. Θα πρέπει τα θύματα να πειστούν ότι οι καταγγέλλοντες και οι προστατευόμενοι μάρτυρες προστατεύονται σοβαρά απέναντι σε τυχόν πράξεις αντιποίνων.

Δυστυχώς, τέτοια εμπιστοσύνη δεν γεννά η στάση της σημερινής κυβέρνησης. Έτσι, η ενδυνάμωση του κινήματος υποστήριξης των θυμάτων καταγγελιών σεξουαλικών επιθέσεων είναι μια ευκαιρία προκειμένου η χώρα να συζητήσει σοβαρά και με ψυχραιμία για τους θεσμούς αντιμετώπισης της διαφθοράς και της διαπλοκής της με φαινόμενα σεξουαλικής εκμετάλλευσης και όχι να παρασυρθεί από τις μικροπολιτικές σπασμωδικές κινήσεις των στελεχών της κυβερνώσας παράταξης.

(Ο Μιχάλης Καλογήρου είναι διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Αλέξη Τσίπρα, πρώην υπουργός Δικαιοσύνης)

ΠΗΓΗ:left.gr

Κορωνοϊός / «Έκρηξη» με 2.147 κρούσματα - Στους 357 οι διασωληνωμένοι


Η χειρότερη «επίδοση» από τις 2 Δεκεμβρίου - Άλλοι 22 θάνατοι

Ανησυχητική αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ καθώς το τελευταίο 24ωρο σημειώθηκαν 2.147 νέα κρούσματα. Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση εδώ και 83 ημέρες καθώς στις 2 Δεκεμβρίου είχαν ανακοινωθεί 2.186.

Οι διασωληνωμένοι αυξήθηκαν κατά 11 και είναι πλέον 357 ενώ άλλοι 22 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Συνολικά έγιναν 55.543 τεστ (25.131 μοριακά και 30.412 rapid).

Ειδικότερα, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε ανακοίνωσε ότι τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.147, εκ των οποίων 16 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 182.783 (ημερήσια μεταβολή +1.2%), εκ των οποίων 51.8% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 55 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.492 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 22, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 6.343 θάνατοι. Το 95.7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 357 (68.1% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 69 έτη. To 86.6% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.291 ασθενείς. Οι νέες εισαγωγές ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 299 (ημερήσια μεταβολή +13.26%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 248 ασθενείς.

Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 105 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 15 έως 103 έτη).

P
ΠΗΓΗ: Η ΑΥΓΗ

119 ιστορικά στελέχη του υπουργείου Πολιτισμού κατά Μενδώνη - Επιστολή σε Μητσοτάκη

Το κείμενο της έκκλησης παρέλαβε και έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων. Όλο το κείμενο και οι υπογραφές



Την παραμονή των μεγάλων δημόσιων μουσείων της χώρας στον κορμό της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, η οποία τα ίδρυσε, τα διέσωσε και τα κατέστησε κεντρικούς εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς φορείς με παγκόσμιο κύρος, ζητούν με επιστολή τους 119 ιστορικά στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού.

Οι υπογράφοντες την Έκκληση υπήρξαν λειτουργοί της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας από την δεκαετία του 1960 έως πολύ πρόσφατα. Εκπροσώπησαν όλες ανεξαιρέτως τις υπηρεσιακές βαθμίδες της ειδικότητας των Αρχαιολόγων: Επιμελητές, Προϊστάμενοι Τμημάτων, Διευθυντές, Έφοροι και Γενικοί Διευθυντές Αρχαιοτήτων. Πρόκειται για τα ιστορικά στελέχη του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβερνήσεως και κατόπιν του Υπουργείου Πολιτισμού, στα οποία οφείλεται εν πολλοίς ο μεταπολεμικός και ο σύγχρονος αρχαιολογικός χάρτης της χώρας και η διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Οι 119 υπογράφοντες ενώνουν την φωνή τους με τους εν ενεργεία αρχαιολόγους του ΥΠΠΟΑ και ζητούν από τον Πρωθυπουργό της χώρας και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να μην αποκόψουν τα πέντε μεγάλα μουσεία από την Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομίας χάριν αόριστων εξαγγελιών για κερδοφορία και διαχειριστική ευκινησία.

Ζητούν να μην προχωρήσει ο καταστροφικός ακρωτηριασμός της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και να μην τεθεί σε κίνδυνο ο ερευνητικός, εκπαιδευτικός, κοινωνικός και πολιτιστικός ρόλος των κορυφαίων μουσειακών ιδρυμάτων, για τα οποία ορίζεται εκ του Συντάγματος ως διαχειριστής και εγγυητής το ελληνικό Δημόσιο και κανείς άλλος.

Η επιστολή - έκκληση


Έκκληση για την παραμονή των Μεγάλων Μουσείων στον κορμό της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας από αρχαιολόγους που υπηρέτησαν στο Υπουργείο Πολιτισμού

Οι κάτωθι υπογράφοντες διατελέσαμε λειτουργοί της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας στο δεύτερο μισό του εικοστού και έως τα πρόσφατα χρόνια του εικοστού πρώτου αιώνα. Εκπροσωπώντας όλες ανεξαιρέτως τις υπηρεσιακές βαθμίδες, από επιμελητές έως Γενικοί Διευθυντές Αρχαιοτήτων, αναλάβαμε το καθήκον της εφαρμογής του προηγούμενου Αρχαιολογικού Νόμου (Κ.Ν. 5351/1932), αλλά και του ισχύοντος (Ν. 3028/2002). Είχαμε την τιμή να επιτύχουμε, μέσα σε αντίξοες κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες, την κήρυξη χιλιάδων αρχαιολογικών ζωνών προστασίας, διασώζοντας και αναδεικνύοντας σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικούς τόπους, ιστορικά τοπία και πόλεις ολόκληρες (Δελφικό τοπίο, Αργολική πεδιάδα, κάμπος Μυστρά, Κοιλάδα των Μουσών, Φίλιπποι, Αρχαία Αγορά Θεσσαλονίκης, Αμφίπολη, Μαρώνεια, Δωδώνη, Νικόπολη, Δήλος, Ρέθυμνο, Μονεμβασιά, Ναύπλιο, Πάτμος, κ.ά.). Ερευνήσαμε αναρίθμητους αρχαιολογικούς χώρους για την αποκάλυψη των αρχαίων της πατρίδας, αλλά και για την προστασία τους από την «αειφορία» του κακού: την αρχαιοκαπηλία, με την οποία ήμαστε σε συνεχή πόλεμο. Στη διάρκεια της θητείας μας εξασφαλίσαμε τη διάσωση κορυφαίων μνημειακών συνόλων, με την ένταξη τους στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Εργαστήκαμε για την ανάδειξη και τη διάσωση του αρχαιολογικού πλούτου της χώρας στα δύσκολα χρόνια της αντιπαροχής και της αθρόας ανοικοδόμησης, άλλοτε δυσαρεστώντας τους πολίτες αλλά διασώζοντας τις αρχαιότητες, κι άλλοτε χάνοντας τη μάχη της διατήρησης των καταλοίπων. Καταφέραμε ωστόσο να παραδώσουμε στις επόμενες γενεές το μέγιστο μέρος από τους θησαυρούς του παρελθόντος που ήλθαν στο φως ενώπιόν μας. Τέλος, στα προ-ολυμπιακά χρόνια της αφθονίας και των μεγάλων δημοσίων έργων, διευθύναμε και υπηρετήσαμε τον εκσυγχρονισμό όλων των μεγάλων, αλλά και των μικρότερων αρχαιολογικών μουσείων της επικράτειας (προσβασιμότητα σε ΑΜΕΑ, προηγμένα συστήματα ασφαλείας, εγκατάσταση πολυμέσων, διεξαγωγή χιλιάδων εκπαιδευτικών προγραμμάτων κ.ά.), με πρωτόγνωρα αποτελέσματα που έλαβαν διεθνείς βραβεύσεις και με αποτυπωμένες τις ενθουσιώδεις εντυπώσεις των επισκεπτών.

Κοινή αφετηρία πολλών από εμάς στη δόκιμη περίοδο της θητείας μας ήταν η εισαγωγική-διοικητική μας επιμόρφωση στο ιστορικό αμφιθέατρο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, που μαζί με τα άλλα μεγάλα μουσεία της επικράτειας υπήρξε ο οίκος της επιστήμης μας και της προαγωγής της. Τα Μεγάλα Μουσεία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας υπήρξαν πάντοτε οι κεντρικοί πόλοι οργάνωσης των ευρημάτων, πρωτοπορίας και εξέλιξης των μεθόδων συντήρησης, στήριξης και ανάταξής τους (από τον Έφηβο των Αντικυθήρων ως την Κυρά της Καλύμνου). Τα Μεγάλα Μουσεία ήταν τα κέντρα της συγκριτικής έρευνας και μελέτης για την προαγωγή της γνώσης, υπήρξαν εστίες καινοτομίας με διαφάνεια και προσβασιμότητα, έγιναν τα σημεία συνάντησης και συνεργασίας με τους ξένους ακαδημαϊκούς αρχαιολόγους -και όχι μόνον- ερευνητές, ήταν το σπίτι μας.

Εμείς, οι υπηρετήσαντες αρχαιολόγοι της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας του ΥΠΠΟ, πληροφορηθήκαμε με έκπληξη την αναγγελία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και του ίδιου του Πρωθυπουργού για τη μετατροπή των πέντε μεγάλων Μουσείων της χώρας (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου) σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Αντιλαμβανόμαστε ότι η σημερινή Υπουργός Πολιτισμού -αρχαιολόγος και η ίδια-αντί να χαράσσει συνολική εθνική μουσειακή πολιτική, ενταγμένη σε ευρύτερους και επίκαιρους πολιτιστικούς σχεδιασμούς (έρευνα, παιδεία, πνευματική και κοινωνική ευαισθητοποίηση σε σύγχρονα εθνικά και παγκόσμια ζητήματα, κοινωνική συμμετοχή, πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη και αμοιβαία συνεργασία), σχεδιάζει με γνώμονα πολιτικές σκοπιμότητες και θεσπίζει, με ανεπαρκή επιχειρήματα και διατυπώσεις, μουσεία με «αυτοδιοίκηση» και «απαλλαγή από την κρατική ασφυξία». Αναρωτιόμαστε πώς, αλήθεια, ο κύριος Πρωθυπουργός, ο οποίος εγκαινίασε πρόσφατα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο την περιοδική έκθεση για τα 200 χρόνια της Σύγχρονης Ελλάδος με τον μακρυγιάννειο τίτλο «δι’ αυτά πολεμήσαμεν», αποφασίζει να το αποκόψει μαζί με τα τέσσερα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας από το ενιαίο νομικό καθεστώς που διέπει και ρυθμίζει τη μουσειακή πολιτική του αρχαιολογικού αποθέματος. Η φράση «δι΄αυτάπολεμήσαμεν», που διατυπώθηκε στις φλόγες της Επανάστασης, συνοψίζει καίρια το μεγάλο εθνικό έργο της ίδρυσης και λειτουργίας των λαμπρών μουσείων αλλά και τις προσπάθειες των αρχαιολόγων για την προβολή της Ιστορίας, των επιτευγμάτων και των πνευματικών ιδανικών του τόπου μας. Τα εκατοντάδες χιλιάδες εκθέματα αυτών των μουσείων και τα εκατομμύρια αντικείμενα που βρίσκονται στις αποθήκες τους δεν προέρχονται από αρχαιοκαπηλίες, αρπαγές και τυμβωρυχίες. Είναι ευρήματα από την ελληνική γη, που ήλθαν στο φως είτε με παραδόσεις πολιτών, είτε, κυρίως, με τις προσπάθειες, τους κόπους και τη γνώση όλων των Ελλήνων αρχαιολόγων από το 1828 έως σήμερα, όπως τονίζει ο ακαδημαϊκός και Γενικός Γραμματέας της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, αρχαιολόγος, Δρ Βασίλειος Πετράκος, ο οποίος υπηρέτησε την Αρχαιολογική Υπηρεσία επί σειρά ετών (Β.Χ. Πετράκος, «Τα ελληνικά μουσεία. Η αλήθεια για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο», ο Μέντωρ101 [2011] 261-266). Τα πέντε μεγάλα μουσεία της πατρίδας δεν «υπολειτουργούσαν» όλα αυτά τα χρόνια. Το αντίθετο μάλιστα, όπως γνωρίζουμε πολύ καλά όσοι τα υπηρετήσαμε για τόσα χρόνια.

Η αποκοπή των μουσείων από τον κορμό της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας θα επιφέρει την παύση της κινητικότητας της εξειδικευμένης επιστημονικής γνώσης. Θα σημάνει την παύση της δυνατότητας των μουσείων να «αιμοδοτούνται» (διορισμοί, αποσπάσεις ή μεταθέσεις) με αρχαιολόγους, μουσειολόγους, μουσειοπαιδαγωγούς, συντηρητές, αρχιτέκτονες, τεχνίτες, που κομίζουν πάντοτε την πολύτιμη εξειδίκευση και την εμπειρία τους τόσο για τα ίδια τα αρχαία, όσο και για τους επισκέπτες, πρωτίστως τους μαθητές των σχολείων μας. Η άρση της κινητικότητας του επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού προς και από τα μουσεία θα τα καταστήσει τερματικούς σταθμούς. Τα μουσεία αυτά θα περιοριστούν σε χώρους έκθεσης των έργων τέχνης ως αγοραίων προϊόντων, με κύριο χαρακτήρα τις υψηλές υπηρεσίες των εστιατορίων και τα εντυπωσιακά πωλητήρια.

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίσαμε τους παλαιούς, ιστορικούς Διευθυντές των μεγάλων μουσείων της χώρας και μαθητεύσαμε πλάι τους. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν, πως η αποκοπή των μουσείων από τον κορμό της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας θα επιφέρει και την αλλαγή των κριτηρίων επιλογής της διοίκησής τους. Θα σημάνει τη μετάβαση από ένα σύστημα επιστημονικών και διοικητικών κρίσεων ανάμεσα σε εκατοντάδες εξειδικευμένους επαγγελματίες του Υπουργείου, σε ένα σύστημα κυβερνητικών διορισμών Προέδρου και μελών Διοικητικών Συμβουλίων, που θα υπαγορεύεται από το κριτήριο του ενός, δηλαδή του εκάστοτε Υπουργού. Θα σημάνει δηλαδή τη μετάβαση από ένα σύστημα αριστείας στην τακτική της ανάθεσης.

Ενώνουμε λοιπόν τη φωνή μας με τους εν ενεργεία συναδέλφους μας και ζητούμε από τον Πρωθυπουργό της χώρας και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ να μην αποκόψουν τα πέντε μουσεία από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Ζητούμε να μην προχωρήσουν στον καταστροφικό ακρωτηριασμό της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, που μπορεί στο μέλλον να οδηγήσει στην απόσχιση και άλλων μουσείων και μεγάλων αρχαιολογικών χώρων. Η εκ βάθρων αναδιάρθρωση μιας δημόσιας Υπηρεσίας που έχει ιστορία σχεδόν 187 ετών, όσο ευγενή κίνητρα και αν έχει, πρέπει να γίνεται με περίσκεψη, να έχει προηγηθεί δημιουργικός επιστημονικός διάλογος και να μην θυμίζει πράξη αποδόμησης. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν έχει συμβεί, και ζητούμε να πραγματοποιηθεί έστω και την ύστατη στιγμή. Είναι εθνική επιταγή.

Είχα δυο αγάλματα περίφημα, μια γυναίκα κι’ ένα βασιλόπουλο ατόφια – φαίνονταν οι φλέβες· τόση εντέλειαν είχαν. Όταν χάλασαν τον Πόρον, τα ’χαν πάρη κάτι στρατιώτες και εις τ’ Άργος θα τα πουλούσαν κάτι Ευρωπαίων· χίλια τάλλαρα γύρευαν. Άντεσε κ’ εγώ εκεί, πέρναγα· πήρα τους στρατιώτες, τους μίλησα· «Αυτά και δέκα χιλιάδες τάλλαρα να σας δώσουνε, να μην το καταδεχτήτε να βγουν από την πατρίδα μας. Δι’ αυτά πολεμήσαμεν».

Μακρυγιάννης, Απομνημονεύματα, τόμος Β΄ (από το Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού).


1.    ΑΓΑΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ
2.    ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
3.    ΑΝΔΡΙΑΝΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
4.    ΑΞΙΩΤΗ ΝΕΛΛΥ
5.    ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΣ ΛΕΩΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
6.    ΑΡΧΟΝΤΙΔΟΥ ΑΓΛΑΪΑ
7.    ΑΣΟΥΧΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
8.    ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΥ ΠΟΤΑΜΙΑΝΟΥ ΜΥΡΤΑΛΗ
9.    ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
10.    ΒΑΣΙΛΟΓΑΜΒΡΟΥ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ
11.    ΒΙΓΛΑΚΗ-ΣΟΦΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ
12.    ΒΛΑΖΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
13.    ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
14.    ΒΟΓΙΑΤΖΟΓΛΟΥ ΟΛΓΑ
15.    ΓΑΛΑΝΗ ΚΡΙΚΟΥ ΜΙΝΑ
16.    ΓΚΙΝΗ-ΤΣΟΦΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
17.    ΓΚΡΑΤΖΙΟΥ ΟΛΓΑ
18.    ΔΕΚΟΥΛΑΚΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
19.    ΔΕΡΙΖΙΩΤΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ
20.    ΔΗΜΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΤΖΟ
21.    ΔΟΥΚΑΤΑ ΣΟΦΙΑ
22.    ΔΡΕΛΙΩΣΗ-ΗΡΑΚΛΕΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
23.    ΕΤΖΕΟΓΛΟΥ ΡΟΔΟΝΙΚΗ
24.    ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ
25.    ΖΑΧΑΡΙΑΔΟΥ ΟΛΓΑ
26.    ΖΑΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
27.    ΖΗΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
28.    ΙΝΤΖΕΣΙΛΟΓΛΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΛΑ
29.    ΙΝΤΖΕΣΙΛΟΓΛΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
30.    ΚΑΖΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
31.    ΚΑΚΑΒΟΓΙΑΝΝΗ ΟΛΓΑ
32.    ΚΑΚΟΥΡΗΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ
33.    ΚΑΡΑΜΠΕΡΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
34.    ΚΑΡΑΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΑΜΑΛΙΑ
35.    ΚΑΡΕΤΣΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
36.    ΚΟΙΛΑΚΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
37.    ΚΟΚΚΕΒΗ-ΦΩΤΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
38.    ΚΟΛΩΝΙΑ ΡΟΖΙΝΑ
39.    ΚΟΛΤΣΙΔΑ-ΜΑΚΡΗ ΙΩΑΝΝΑ
40.    ΚΟΝΣΟΛΑΚΗ ΕΛΕΝΗ
41.    ΚΟΥΚΟΥΛΗ-ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΗ ΧΑΪΔΩ
42.    ΚΟΥΡΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ
43.    ΚΡΑΝΙΩΤΗ ΛΥΔΙΑ
44.    ΚΡΙΤΖΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
45.    ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
46.    ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΔΩΡΑ
47.    ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΑΡΗΣ
48.    ΛΑΚΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
49.    ΛΕΜΠΕΣΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
50.    ΛΟΥΠΟΥ ΑΘΗΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
51.    ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
52.    ΜΑΡΚΗ ΕΥΤΕΡΠΗ
53.    ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
54.    ΜΑΡΝΕΡΗ ΠΑΥΛΙΝΑ
55.    ΜΑΡΣΕΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ
56.    ΜΕΝΝΕΝΓΚΑ ΙΩΑΝΝΑ
57.    ΜΗΛΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΩΤΣΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
58.    ΜΙΧΑΛΑΚΗ-ΚΟΛΛΙΑ ΜΑΡΙΑ
59.    ΜΠΑΖΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΛΑΒΑΝΗ ΕΦΗ
60.    ΜΠΑΡΑΚΑΡΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
61.    ΜΠΕΣΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ
62.    ΜΠΙΛΟΥΚΑ ΑΡΤΕΜΙΣ
63.    ΜΠΟΥΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΜΑΡΑΓΔΑ
64.    ΜΠΡΙΑΝΑ-ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΔΑΚΗ ΜΕΛΙΝΑ
65.    ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΙΤΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
66.    ΜΩΡΟΥ-ΚΑΠΟΚΑΚΗ ΕΛΕΝΗ
67.    ΝΑΛΠΑΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
68.    ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ-ΠΑΤΕΡΑ ΜΑΡΙΑ
69.    ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΟΡΚΑ
70.    ΝΙΝΙΟΥ-ΚΙΝΔΕΛΗ ΒΑΝΝΑ
71.    ΝΤΑΣΙΟΣ ΦΩΤΗΣ
72.    ΝΤΙΝΑ ΑΣΠΑΣΙΑ
73.    ΟΡΦΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
74.    ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΕΛΕΝΗ
75.    ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
76.    ΠΑΝΤΕΛΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
77.    ΠΑΝΤΟΣ ΠΑΝΤΟΣ
78.    ΠΑΝΤΟΥ ΜΑΙΡΗ
79.    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
80.    ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ-ΜΑΝΙΟΥΔΑΚΗ ΛΕΝΑ
81.    ΠΑΠΑΘΕΟΦΑΝΟΥΣ-ΤΣΟΥΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
82.    ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
83.    ΠΑΤΡΙΑΝΑΚΟΥ-ΗΛΙΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
84.    ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
85.    ΠΙΤΕΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
86.    ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΜΑΡΙΑ
87.    ΠΟΥΛΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
88.    ΠΩΛΟΓΙΩΡΓΗ ΜΕΛΠΩ
89.    ΠΟΥΛΑΚΗ ΠΑΝΤΕΡΜΑΛΗ ΕΦΗ
90.    ΡΟΖΑΚΗ ΒΟΥΛΑ
91.    ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ ΘΩΜΗ
92.    ΣΑΛΤΑ ΜΑΡΙΑ
93.    ΣΚΑΡΛΑΤΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ
94.    ΣΚΑΦΙΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
95.    ΣΟΥΤΟΥ ΜΑΡΙΑ
96.    ΣΤΑΪΝΧΑΟΥΕΡ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
97.    ΤΑΣΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
98.    ΤΖΑΝΑΒΑΡΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
99.    ΤΖΑΧΟΥ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΗ ΟΛΓΑ
100.    ΤΖΕΔΑΚΙΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
101.    ΤΟΥΡΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
102.    ΤΡΑΚOΣΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
103.    ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
104.    ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
105.    ΤΣΑΡΑΒΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΗΣ
106.    ΤΣΑΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΛΥΞΕΝΗ
107.    ΤΣΙΒΙΛΙΚΑ ΕΛΕΝΗ
108.    ΤΣΙΟΥΜΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ
109.    ΤΣΟΥΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
110.    ΤΣΟΥΡΤΗ ΗΩΣ
111.    ΦΙΛΑΝΙΩΤΟΥ ΟΛΓΑ
112.    ΦΙΛΗΜΟΝΟΣ ΜΕΛΙΝΑ
113.    ΦΩΚΑ ΕΛΕΝΗ
114.    ΧΑΛΚΙΑ ΕΥΓΕΝΙΑ
115.    ΧΑΤΖΗ ΒΑΛΛΙΑΝΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
116.    ΧΑΤΖΗΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
117.    ΧΟΥΛΙΑ-ΚΑΠΕΛΩΝΗ ΣΟΥΖΑΝΑ
118.    ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
119.    ΧΩΡΕΜΗ ΑΛΚΗΣΤΙΣ

ΠΗΓΗ: left.gr

N. Συρμαλένιος: «Τα οριζόντια μέτρα αδικούν τη νησιωτικότητα»

Πριν 40 μέρες περίπου καταθέσαμε ΑΝΑΦΟΡΑ στη Βουλή το έγγραφο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων με βασικό αποδέκτη τον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, με το οποίο ετίθετο το αίτημα για άνοιγμα της αγοράς (λιανεμπόριο, σίτιση) στις Κυκλάδες με επιχείρημα ότι πρόκειται βασικά για “πράσινη” περιοχή με ελάχιστα κρούσματα και γεωγραφικό κατακερματισμό.




Ένα αίτημα, το οποίο σε συνδυασμό με άλλα μέτρα, όπως ένας μηχανισμός ελέγχου στις πύλες εισόδου των νησιών, όπως αυτό που πρότεινε επίσης με το 2/12ης Φεβρουαρίου 2021 ψήφισμα του το Τοπικό Παράρτημα Κυκλάδων της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου, θα μπορούσε να γίνει δεκτό, εξασφαλίζοντας τόσο την δημόσια υγεία και την υγειονομική ασφάλεια των κατοίκων όσο και τη στοιχειώδη λειτουργία των μικρών επιχειρήσεων.


Παραθέτουμε συνημμένα τα έγγραφα τόσο του Επιμελητηρίου όσο και των απαντήσεων του ΥΠΟΙΑΝ για να έχετε πλήρη εικόνα, αλλά είναι φανερό ότι από την απάντηση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου την οποία παραθέτει το Υπουργείο, ουδόλως αναδεικνύεται η κατανόηση των επιχειρημάτων του Επιμελητηρίου, ούτε βεβαίως δίνεται κάποια σαφής απάντηση.


Η παράθεση γενικόλογων επιχειρημάτων ότι «[…]εξετάζονται τα δεδομένα με γνώμονα την ασφάλεια των εμπόρων και των καταναλωτών, με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα[…]», όχι μόνο δείχνει την άγνοια της νησιωτικής ιδιαιτερότητας, αλλά το χειρότερο είναι ότι θεωρούν τους επιχειρηματίες και τους κατοίκους αφελείς, οι οποίοι και μπορούν να δέχονται ότι κατά παραγγελία τους σερβίρεται....


Διότι δεν μπορεί το Υπουργείο να μην καταλαβαίνει τις διαφορές μεταξύ π.χ. μικρών νησιών όπως Ανάφη, Σίκινος, Κίμωλος και Δονούσα κ.α.  και Λεκανοπεδίου Αττικής ή άλλων μεγάλων πόλεων και να ισοπεδώνει το ενδεχόμενο συγχρωτισμού των ανθρώπων με τα ίδια κριτήρια. Δεν μπορεί π.χ. να εξισώνεις το καφενείο του χωριού με τους πέντε ηλικιωμένους με τις καφετέριες της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας....


Αλλά βεβαίως για κάποιους αυτά είναι ψιλά γράμματα.....Με οριζόντια και γενικά μέτρα προσπαθούν να καλύψουν το έλλειμμα επιχειρησιακού σχεδιασμού με βάση τις πραγματικές συνθήκες και τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες.

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Κορωνοϊός / Νέα αύξηση με 1.460 κρούσματα με 325 διασωληνωμένους - Άλλοι 28 θάνατοι

 

εκαβ κορωνοϊός
(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/ EUROKINISSI)

Αυξημένα σε σχέση με χθες είναι τα κρούσματα του κορωνοϊού καθώς ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 1460 νέα (έναντι 1.400). Ανησυχητική παρουσιάζεται η πορεία του αριθμού των διασωληνωμένων, καθώς αυξήθηκαν κατά 5 και ανέρχονται πλέον σε 325. Την ίδια στιγμή άλλοι 28 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Συνολικά έγιναν 45.653 τεστ (23.309 μοριακά και 22.344 rapid).

Στοιχεία
(ΕΟΔΥ)

Ειδικότερα, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε ότι «τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.460, εκ των οποίων 2 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε177.494 (ημερήσια μεταβολή +0.8%), εκ των οποίων 51.8% άνδρες.

Στοιχεία
(ΕΟΔΥ)

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 49 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1.615 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Στοιχεία
(ΕΟΔΥ)

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 325 (67.4% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 70 έτη. To 88.6% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.267 ασθενείς.

Στοιχεία
(ΕΟΔΥ)

Οι νέες εισαγωγές ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 277 (ημερήσια μεταβολή +53.04%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 223 ασθενείς.

Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 105 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 15 έως 103 έτη)».

Στοιχεία
(ΕΟΔΥ) 
 
 
ΠΗΓΗ: Η ΑΥΓΗ 

ΠΕΜΕΝ: 48ωρη Πανελλαδική – Προειδοποιητική Απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 23 Φλεβάρη από 00:01 έως 24 Φλεβάρη 24:00, με προοπτική κλιμάκωσης.

 

48ωρη Πανελλαδική – Προειδοποιητική Απεργία

σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 23 Φλεβάρη

από 00:01 έως 24 Φλεβάρη 24:00,

με προοπτική κλιμάκωσης.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Συνάδελφοι Ναυτεργάτες, Συνταξιούχοι, Σπουδαστές.


Τώρα είναι ώρα ευθύνης για όλους μας. Να σημάνει Γενικός Συναγερμός Παντού.

Εφοπλιστές – κυβέρνηση της ΝΔ, υπουργείο Ναυτιλίας, δεν διστάζουν να εκμεταλλευτούν τη νέα έξαρση της πανδημίας, για να υλοποιήσουν το σύνολο των αντεργατικών μέτρων, σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Σε εξέλιξη είναι η εφαρμογή του ν.4714/2020, που αποτελεί συνέχεια προηγούμενων για να επιβάλλουν οι εφοπλιστές τα «διεθνή κρατούντα» σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ αλλά με μισθολόγια πείνας ITF - ILO, χωρίς κοινωνική ασφάλιση και συνδικαλιστικά δικαιώματα.


ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΣΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ


Οι ναυτεργάτες από το 1980 μέχρι σήμερα βιώνουν τα ψεύτικα επιχειρήματα των εφοπλιστών, των κυβερνήσεων, ότι με τις τροποποιήσεις των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης στα ποντοπόρα, όπως με το ν.4714/2020, θα «τονωθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου».

Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας για την ενίσχυση της κερδοφορίας των εφοπλιστών, ήταν να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας για ναυτεργάτες με δικαιώματα, διογκώθηκε η ανεργία, διευρύνθηκε η ανασφάλιστη εργασία, με τα ελλείμματα στο ΝΑΤ να φτάσουν το 1 δις ευρώ και με τραγικές επιπτώσεις για τους ασφαλισμένους του.

Διαρκή τα προνόμια και οι επιδοτήσεις για τους εφοπλιστές, ενώ για τους ναυτεργάτες συνεχίζεται ο πολύμηνος εγκλωβισμός στα ποντοπόρα χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας τους, κοροϊδία και εμπαιγμός για τους μακροχρόνια άνεργους, ενώ ακόμα και τα ψίχουλα της επιδότησης στους ελάχιστους ναυτεργάτες που είναι σε κατάσταση αναστολής, δεν τους έχουν καταβληθεί από τον Οκτώβριο!!!

Σε απόγνωση οι χιλιάδες συνταξιούχοι του ΝΑΤ, από τις πολύμηνες καθυστερήσεις στην έκδοση των προσωρινών, κύριων και επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ, ενώ με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προετοιμάζεται η διάλυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.


ΚΑΝΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ


Συνάδελφοι Ναυτεργάτες,


Με όπλο μας την πολύτιμη ιστορική παρακαταθήκη του ναυτεργατικού και συνολικά του εργατικού κινήματος, δίνουμε με αγωνιστική αισιοδοξία την μάχη της 48ωρης Πανελλαδικής – Προειδοποιητικής Απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με προοπτική κλιμάκωσης.

Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να βάλει ταφόπλακα στις ΣΣΕ, στη συνδικαλιστική δράση.

Διεκδικούμε:


Κατάργηση του ν.4714/2020, των  αντεργατικών διατάξεων των ΠΝΠ και όλων των αντεργατικών νόμων, που προστέθηκαν στους προηγούμενους, για το χτύπημα συμβάσεων, μισθών, δικαιωμάτων σε συνθήκες πανδημίας.

Πλήρη, επαρκή κι αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του δημόσιου συστήματος Υγείας με προσλήψεις μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Να ανοίξουν όλες οι δημόσιες δομές Υγείας που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια. Άμεση επίταξη του ιδιωτικού τομέα της υγείας.

Μαζικός και δωρεάν εμβολιασμός για όλο το λαό. Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς. Παροχή όλων των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας με ευθύνη της εργοδοσίας.

Ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ με αυξήσεις, υποχρεωτική ασφάλιση στο ΝΑΤ, για όλους τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται. Υπεράσπιση των συνδικαλιστικών ελευθεριών και δικαιωμάτων.

Πλήρη – σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων (με κατάργηση του ν.4150/2013) στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Ουσιαστική προστασία των ανέργων, αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ, για όλους τους ανέργους, για όσο διαρκεί η ανεργία. Πλήρη, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ανέργων και των οικογενειών τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Άμεσα μέτρα για τον επαναπατρισμό των χιλιάδων ναυτεργατών, στα ποντοπόρα καράβια

Άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες από ΝΑΤ/ΕΦΚΑ, σε κύριες – επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ.

Διαγραφή των χρεών όλων των εργατικών οικογενειών.



ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν.

«Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ - ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ


19 Φλεβάρη 2021

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021

Βαρύ πλήγμα από την πανδημία: Σε "κώμα" τουρισμός, εστίαση, πολιτισμός



Όπως γράφει ο Γιώργος Αλεξάκης στο News247.gr:

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, για το σύνολο των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων της οικονομίας, ο κύκλος εργασιών  το 2020 ανήλθε σε 266.083.826 χιλ. ευρώ σημειώνοντας μείωση 13,5% σε σχέση με το 2019, που είχε ανέλθει σε 307.704.921 χιλ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη μείωση κατά 53,4% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα «Δραστηριότητες υπηρεσιών παροχής καταλύματος και υπηρεσιών εστίασης», ενώ τη μικρότερη μείωση κατά 2,4% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα «Παροχή νερού, επεξεργασία λυμάτων, διαχείριση αποβλήτων και δραστηριότητες εξυγίανσης». Από την άλλη πλευρά, τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 3,1% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα «Γεωργία, δασοκομία και αλιεία».

Για το σύνολο των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων της οικονομίας, ο κύκλος εργασιών το δ’ τρίμηνο 2020 ανήλθε σε 72.243.603 χιλ. ευρώ σημειώνοντας μείωση 8,6% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο 2019, που είχε ανέλθει σε 79.017.709 χιλ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη μείωση κατά 47,9% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα «Δραστηριότητες υπηρεσιών παροχής καταλύματος και υπηρεσιών εστίασης», ενώ τη μικρότερη μείωση κατά 0,4% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα «Χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες». Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 7,1% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα «Δραστηριότητες σχετικές με την ανθρώπινη υγεία και την κοινωνική μέριμνα».

Για το σύνολο των επιχειρήσεων της οικονομίας με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Δεκέμβριο 2020 ανήλθε σε 21.905.296 χιλ. ευρώ σημειώνοντας μείωση 7,8% σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019, που είχε ανέλθει σε 23.756.221 χιλ. ευρώ.


Τη μεγαλύτερη μείωση κατά 78,5% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα «Τέχνες, διασκέδαση και ψυχαγωγία», ενώ τη μικρότερη μείωση κατά 0,2% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα «Άλλες δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών». Αντίθετα, τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 14% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του τομέα «Δραστηριότητες σχετικές με την ανθρώπινη υγεία και την κοινωνική μέριμνα».

Για τις 205.984 επιχειρήσεις που τέθηκαν σε αναστολή λειτουργίας τον Μάρτιο 2020, ο κύκλος εργασιών το 2020 ανήλθε σε 18.789.821 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 36,4% σε σχέση με το 2019, που είχε ανέλθει σε 29.564.997 χιλ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη μείωση κατά 67,5% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του κλάδου των «Καταλυμάτων», ενώ τη μικρότερη μείωση κατά 6,9% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του κλάδου «Δραστηριότητες κοινωνικής μέριμνας χωρίς παροχή καταλύματος».

Για τις 205.984 επιχειρήσεις που τέθηκαν σε αναστολή λειτουργίας τον Μάρτιο 2020, ο κύκλος εργασιών το δ’ τρίμηνο 2020 ανήλθε σε 4.295.386 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 37,8% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο 2019, που είχε ανέλθει σε 6.909.448 χιλ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη μείωση κατά 88,5% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του κλάδου «Παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων, ηχογραφήσεις και μουσικές εκδόσεις», ενώ τη μικρότερη μείωση κατά 2,8% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του κλάδου «Δραστηριότητες κοινωνικής μέριμνας χωρίς παροχή καταλύματος». Αντίθετα, αύξηση κατά 20,7% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του κλάδου «Αθλητικές δραστηριότητες και δραστηριότητες διασκέδασης και ψυχαγωγίας».

Για τις επιχειρήσεις που τέθηκαν σε αναστολή λειτουργίας τον Μάρτιο 2020 με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Δεκέμβριο 2020 ανήλθε σε 728.476 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 53,9% σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019, που είχε ανέλθει σε 1.580.951 χιλ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη μείωση κατά 92% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του κλάδου «Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα», ενώ τη μικρότερη μείωση κατά 13,4% κατέγραψαν οι επιχειρήσεις του κλάδου «Αρχιτεκτονικές δραστηριότητες και δραστηριότητες μηχανικών, τεχνικές δοκιμές και αναλύσεις». Από την άλλη πλευρά, τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 35,6% παρουσίασαν οι επιχειρήσεις του κλάδου «Δημιουργικές δραστηριότητες, τέχνες και διασκέδαση».

Σημειώνεται ότι, συγκριτικά με τις επιχειρήσεις που τέθηκαν σε αναστολή λειτουργίας τον Μάρτιο 2020, τον Νοέμβριο 2020 τέθηκαν επιπρόσθετα σε αναστολή λειτουργίας 41 επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο «Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών και υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες» και 737 επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο «Δραστηριότητες ανθρώπινης υγείας».