πηγή: ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
από: left.gr
Δραματικές περικοπές των δρομολογίων προς τα νησιά με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε σημεία αιχμής αναδεικνύονται, το άρθρο 19 για την υπό προϋποθέσεις υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας των κατωτέρων πληρωμάτων στα ποντοπόρα πλοία και τα σκάφη αναψυχής, η μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων στην ακτοπλοΐα και την Αδριατική τους χειμερινούς μήνες, η μείωση της δρομολόγησης των ταχύπλοων από επτά μήνες σε τέσσερις, καθώς και η δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογούν δεύτερο πλοίο στην ίδια γραμμή, μονάχα για δύο μήνες το χρόνο αντί του υποχρεωτικού δεκάμηνου που ίσχυε ως σήμερα. Αντιδράσεις έχει επίσης πυροδοτήσει η τροπολογία του γραμματέα της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» κατά τη διάρκεια των απεργιών της ΠΝΟ, (που έχει προκαλέσει και την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας).
Τα παραπάνω μέτρα επί της ουσίας σηματοδοτούν τη δραστική μείωση των δρομολογίων προς τα νησιά ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες έχοντας ως συνέπεια την σημαντική υποβάθμιση των θαλάσσιων συγκοινωνιών.
Η κυβέρνηση κάνει λόγο για κινήσεις εκσυγχρονισμού, τόνωσης της αγοράς εργασίας και εγκατάλειψης ενός παρωχημένου μοντέλου που ισχύει από το 1974 ενώ η αντιπολίτευση μιλά για χαριστικές ρυθμίσεις υπέρ των εφοπλιστών.
Οι αντιδράσεις των κομμάτων
«Εκτός της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που συγχαίρει τον υπουργό και την κυβέρνηση, όλοι οι κλάδοι των εργαζομένων που ασχολούνται με τη ναυτιλία, είναι αντίθετοι χωρίς καμία εξαίρεση» ανέφερε ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης. «Με το άρθρο 19 καταργείτε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, καταργείτε τη 10μηνη υποχρεωτική ναυτολόγηση, μειώνετε τη δρομολόγηση των ταχύπλοων στους τέσσερις μήνες. Είναι ή δεν είναι όλα αυτά, αιτήματα της ΕΕ;» ρώτησε.
«Αν προχωρήσετε στο νομοσχέδιο, τον χειμώνα δεν θα υπάρχουν καράβια» υποστήριξε με τη σειρά του ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος. «Όταν ήμουν υπουργός Ναυτιλίας, οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας που δεν είχαν χρηματοδότηση, έρχονταν κάθε Νοέμβριο και μας έλεγαν πως το βαπόρι τους έχει βλάβη, για να καταφέρουν να κάνουν 6μηνη την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση. Αντί για ακτοπλοΐα, δημιουργείστε συγκοινωνία! Δεν είναι δυνατόν να δίνονται δισεκατομμύρια για τις συγκοινωνίες της Αττικής και μονάχα 100 εκ. ευρώ για την ακτοπλοΐα! Χαμηλώστε τη φορολογία στα ναυπηγεία στο 8% και δώστε ευκαιρίες για να δουλέψουν!».
Δριμύ κατηγορώ στην κυβέρνηση εξαπέλυσε και η Διαμάντω Μανωλάκου του ΚΚΕ. «Νομιμοποιείτε την απεργοσπασία (...) Βαφτίζετε εκσυγχρονισμό την επιστροφή στον Μεσαίωνα. Η πολιτική σας κτυπά με άγριο τρόπο το λαό, επαυξάνει τα προνόμια του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Είναι το δικό τους νομοσχέδιο!»
ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ υπερψήφισαν το νομοσχέδιο τασσόμενοι υπέρ της δρομολόγησης του «πλοίου ασφαλείας» που όπως υποστήριξαν θα εξασφαλίζει τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων κατά την περίοδο της απεργίας της ΠΝΟ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου