Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Εξώδικα για ανεξόφλητους λογαριασμούς


Σημαντική αύξηση καταγράφεται το τελευταίο διάστημα στον αριθμό των νοικοκυριών που αδυνατούν να πληρώσουν ακόμη και τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και του ΟΤΕ. Σε απάντηση, η διοίκηση του ΟΤΕ αποστέλλει εξώδικα, ακόμη και για οφειλές της τάξης των 73 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών, όπως παρουσιάζονται από την εφημερίδα «Βήμα», το ποσοστό καθυστερήσεων στη ΔΕΗ έχει φθάσει στο 12%, ενώ στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών οι καθυστερήσεις μαζί με τις διακοπές συνδέσεων πλησιάζουν το 25%. Η διοίκηση του ΟΤΕ, ακολουθώντας την τακτική των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, στέλνει εξώδικα στους πελάτες για καθυστερούμενες οφειλές.

Οι λογαριασμοί της σταθερής και κινητής τηλεφωνίας έχουν μειωθεί κατά 20%, ενώ ίδιο είναι και το ποσοστό των λογαριασμών που παραμένουν απλήρωτοι από τους καταναλωτές. Πολλά νοικοκυριά επιλέγουν, επίσης, να καταργήσουν τη σταθερή σύνδεση και να κρατούν μόνο το κινητό τηλέφωνο για να εξοικονομήσουν χρήματα. Πολλοί είναι και οι καταναλωτές και επιλέγουν πλέον την καρτοκινητή σύνδεση χωρίς πάγιο. Σύμφωνα με το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο, ήδη το 19% των ελληνικών νοικοκυριών έχει στραφεί αποκλειστικά στην κινητή τηλεφωνία εγκαταλείποντας τη σταθερή γραμμή.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα, εφόσον υπάρχει ανεξόφλητος λογαρισμός, εντός 15 ημερών μετά τη λήξη της προθεσμίας πληρωμής, ο ΟΤΕ προχωρά σε προσωρινή διακοπή της εξερχόμενης επικοινωνίας, εκτός των αριθμών εκτάκτου ανάγκης. Εάν ο λογαριασμός δεν έχει πληρωθεί πάνω από 7 ημέρες, ο ΟΤΕ απευθύνει αυτόματο ηχογραφημένο μήνυμα που τους καλεί τους πελάτες του να επικοινωνήσουν ατελώς με το Κέντρο Τηλεφωνικής Ενημέρωσης Πελατών στο 1305.
Αν ο συνδρομητής δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα όλες τις οφειλές, οι οποίες περιλαμβάνονται, μνημονεύονται ή συμβολίζονται στον λογαριασμό τηλεπικοινωνιακών τελών της σύνδεσης, ο ΟΤΕ έχει δικαίωμα να διακόψει, χωρίς προειδοποίηση, προσωρινά, την τηλεπικοινωνιακή σύνδεση ή να αναστείλει τη διακοπή της τηλεπικοινωνιακής σύνδεσης. Μπορεί, επίσης, να καταγγείλει τη σύμβαση, ύστερα από έγγραφη ειδοποίηση του συνδρομητή, η οποία γίνεται τουλάχιστον 30 ημέρες πριν από την καταγγελία.
Η σύνδεση διακόπτεται προσωρινά, όταν δεν εξοφληθεί εμπρόθεσμα ο τηλεπικοινωνιακός της λογαριασμός, εφόσον οι οφειλές ξεπερνούν τα 58,69 ευρώ.
Αν ύστερα από αλλεπάλληλες υπενθυμίσεις η οφειλή παραμένει, περίπου τρεις μήνες μετά την πρώτη επικοινωνία με τον πελάτη, αποστέλλεται ενημερωτική επιστολή, ενώ έξι μήνες μετά την προσωρινή διακοπή ο οργανισμός μπορεί να προχωρήσει σε οριστική διακοπή της γραμμής και αποδέσμευση του αριθμού της σύνδεσης.
Στην περίπτωση όμως όπου καταγγέλλεται η σύμβαση, μετά τις 30 ημέρες, ο ΟΤΕ στέλνει εξώδικες προειδοποιήσεις στους πελάτες του.
Παρόμοια είναι και τα προβλήματα σχετικά με την αποπληρωμή των λογαριασμών της ΔΕΗ. Στη περίπτωση αυτή, η πολιτική που ακολουθείται είναι αρχικά οι οχλήσεις προς τους καταναλωτές που δεν πληρώνουν μετά τη λήξη του δεύτερου ή του τρίτου δίμηνου λογαριασμού. Έξι μήνες αφότου ο καταναλωτής δεν έχει πληρώσει, προχωρά σε διακοπή παροχής.
Σε σύνολο 6,5 εκατομμυρίων λογαριασμών που εκδίδει η ΔΕΗ, το 12% εξοφλείται με καθυστέρηση ή δεν εξοφλείται καθόλου. Σύμφωνα με το «Βήμα», αρκετοί από αυτούς είναι ανενεργοί διότι αντιστοιχούν σε κενά διαμερίσματα ή καταστήματα, σε ξενοίκιαστα γραφεία, σε εξοχικά που δεν κατοικούνται για έξι-επτά μήνες τον χειμώνα ή σε εμπορικές και βιοτεχνικές μονάδες που δεν λειτουργούν. Ιδιαίτερα αυξημένο είναι το ποσοστό στη Μακεδονία τον τελευταίο χρόνο, φθάνοντας μέχρι και το 15%, ενώ στον Νομό Κιλκίς προσεγγίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, το 20%.

Απο: www.tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: