του Σπύρου Ραπανάκη
πηγή: ΑΥΓΗ
Δύσκολος χειμώνας φαίνεται να έρχεται για τους νησιώτες και τους
επιβάτες των ακτοπλοϊκών γραμμών, αφού, όπως δήλωσε χθες σε τηλεοπτική
εκπομπή του ΣΚΑΪ ο Μ. Βαρβιτσιώτης, επίκειται κατάργηση επιδοτούμενων
ακτοπλοϊκών γραμμών, λόγω υψηλού κόστους.
"Όλοι θέλουν ένα καράβι στο λιμάνι τους, το οποίο να ξεκινά μάλιστα από
τον Πειραιά, όμως αυτό είναι αδύνατο να υλοποιηθεί με τα οικονομικά
δεδομένα.
Σήμερα δεν είναι παραπονούμενοι μόνο οι νησιώτες και οι ναυτικοί, είναι παραπονούμενοι και οι ακτοπλόοι" είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας και πρόσθεσε πως "καταλαβαίνετε πόσο μεγάλη είναι η πίεση και πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα. Αυτό το οποίο πρέπει και οφείλουμε να κάνουμε είναι να κόψουμε περιττές γραμμές που σήμερα επιδοτούνται και οι οποίες δεν έχουν επιβατική κίνηση".
Στην πίεση που δέχεται το υπουργείο, ο Μ. Βαρβιτσιώτης φαίνεται να επιλέγει την εξυπηρέτηση των ακτοπλόων έναντι των νησιωτών και των ναυτικών. Βέβαια, η πρόταση του ΥΝΑ για περικοπές επιδοτούμενων δρομολογίων έρχεται ως συνέχεια των προτάσεων που διατυπώθηκαν στην έκθεση της XRTC (επιχειρηματικός ναυτιλιακός σύμβουλος), η οποία σύστηνε σε επιβάτες και νησιώτες να περιορίσουν τις απαιτήσεις για συχνά δρομολόγια και ποιοτικές υπηρεσίες, έως ότου ξανασταθούν στα "πόδια" τους οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Την ίδια στιγμή, ο υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη αναδιάρθρωσης του ακτοπλοϊκού δικτύου, με σύνδεση των μεγαλύτερων και των μικρότερων νησιών αλλά και στο άνοιγμα νέων γραμμών, με υπηρεσίες χαμηλότερου κόστους. Επιπλέον υπογράμμισε το υψηλό κόστος στα εισιτήρια λόγω της αύξησης στις τιμές των καυσίμων.
Έτσι, τη μειωμένη κίνηση των Ελλήνων επιβατών αναμένεται να ακολουθήσει η περικοπή δρομολογίων και η πτώση των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη στιγμή που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι "φεσωμένες" στις τράπεζες και το κόστος των καυσίμων δεν προβλέπεται να μειωθεί.
Στην ίδια συνέντευξη, ο υπουργός υποστήριξε τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της Αδριατικής, ενώ έκανε λόγο για ύπαρξη "αντιπαραγωγικών θέσεων εργασίας" στη ναυτιλία, για τις οποίες, αν χρειαστεί, θα πρέπει να εφαρμοστεί το παράδειγμα του Δημοσίου, όπως χαρακτηριστικά είπε.
Σήμερα δεν είναι παραπονούμενοι μόνο οι νησιώτες και οι ναυτικοί, είναι παραπονούμενοι και οι ακτοπλόοι" είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας και πρόσθεσε πως "καταλαβαίνετε πόσο μεγάλη είναι η πίεση και πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα. Αυτό το οποίο πρέπει και οφείλουμε να κάνουμε είναι να κόψουμε περιττές γραμμές που σήμερα επιδοτούνται και οι οποίες δεν έχουν επιβατική κίνηση".
Στην πίεση που δέχεται το υπουργείο, ο Μ. Βαρβιτσιώτης φαίνεται να επιλέγει την εξυπηρέτηση των ακτοπλόων έναντι των νησιωτών και των ναυτικών. Βέβαια, η πρόταση του ΥΝΑ για περικοπές επιδοτούμενων δρομολογίων έρχεται ως συνέχεια των προτάσεων που διατυπώθηκαν στην έκθεση της XRTC (επιχειρηματικός ναυτιλιακός σύμβουλος), η οποία σύστηνε σε επιβάτες και νησιώτες να περιορίσουν τις απαιτήσεις για συχνά δρομολόγια και ποιοτικές υπηρεσίες, έως ότου ξανασταθούν στα "πόδια" τους οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Την ίδια στιγμή, ο υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη αναδιάρθρωσης του ακτοπλοϊκού δικτύου, με σύνδεση των μεγαλύτερων και των μικρότερων νησιών αλλά και στο άνοιγμα νέων γραμμών, με υπηρεσίες χαμηλότερου κόστους. Επιπλέον υπογράμμισε το υψηλό κόστος στα εισιτήρια λόγω της αύξησης στις τιμές των καυσίμων.
Έτσι, τη μειωμένη κίνηση των Ελλήνων επιβατών αναμένεται να ακολουθήσει η περικοπή δρομολογίων και η πτώση των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη στιγμή που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι "φεσωμένες" στις τράπεζες και το κόστος των καυσίμων δεν προβλέπεται να μειωθεί.
Στην ίδια συνέντευξη, ο υπουργός υποστήριξε τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της Αδριατικής, ενώ έκανε λόγο για ύπαρξη "αντιπαραγωγικών θέσεων εργασίας" στη ναυτιλία, για τις οποίες, αν χρειαστεί, θα πρέπει να εφαρμοστεί το παράδειγμα του Δημοσίου, όπως χαρακτηριστικά είπε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου