του Nίκου Mπαρδούνια
Την άμεση κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων τα οποία μαζί με τον υψηλό ΦΠΑ επιβαρύνουν τους ναύλους επιβατών και οχημάτων έως και 35%, κατά μέσον όρο, ζητούν από το υπουργείο Οικονομικών τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες–μέλη του ΣΕΕΝ υποστηρίζουν ότι το 2011 ενδέχεται να αποτελέσει χρονιά σημαντικών απωλειών για την ακτοπλοΐα εξαιτίας δύο παραμέτρων: Πρώτον, λόγω της σημαντικής αύξησης της τιμής των καυσίμων, τα οποία το 2010 αυξήθηκαν κατά 39% σε σχέση με το 2009, και δεύτερον, λόγω της αναμενόμενης περαιτέρω μείωσης της επιβατικής κίνησης από και προς τα νησιά. To 2010 εκτιμάται ότι η κίνηση μειώθηκε περίπου κατά 14% σε σχέση με το 2009.
Κατά τους ακτοπλόους, το 2010 ήταν χρονιά κατά την οποία οι ζημίες ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ και εφόσον δεν υπάρξει κυβερνητική πολιτική στήριξης των ακτοπλοϊκών εταιρειών ελλοχεύει ο κίνδυνος να αποσυρθούν πλοία από την ενεργό δράση ή να καταργηθούν δρομολογιακές γραμμές, προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα.
Ως λύση προτείνεται προς τα υπουργείο Οικονομικών να αποφασιστεί η κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων και κυρίως αυτών που έχουν σχέση με τα τέλη υπέρ ΝΑΤ και τον επίναυλο 3%.
«Η επιβάρυνση των ναύλων επιβατών και οχημάτων με 11% και 23%, αντιστοίχως, έχει δημιουργήσει ασφυκτικές πιέσεις στους ναύλους και συντελεί στη μείωση του μεταφορικού έργου», υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι.
Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωσή της η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της επειδή, όπως υποστηρίζει, αυθαιρέτως εταιρεία καβοδεσίας επιβατηγών πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά προχώρησε στην αύξηση του κόστους κατά 40%. H ΕΕΝ σημειώνει ότι θα προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στο υπουργείο Οικονομικών.
ΠΗΓΗ: ekathimerini.gr
Την άμεση κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων τα οποία μαζί με τον υψηλό ΦΠΑ επιβαρύνουν τους ναύλους επιβατών και οχημάτων έως και 35%, κατά μέσον όρο, ζητούν από το υπουργείο Οικονομικών τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες–μέλη του ΣΕΕΝ υποστηρίζουν ότι το 2011 ενδέχεται να αποτελέσει χρονιά σημαντικών απωλειών για την ακτοπλοΐα εξαιτίας δύο παραμέτρων: Πρώτον, λόγω της σημαντικής αύξησης της τιμής των καυσίμων, τα οποία το 2010 αυξήθηκαν κατά 39% σε σχέση με το 2009, και δεύτερον, λόγω της αναμενόμενης περαιτέρω μείωσης της επιβατικής κίνησης από και προς τα νησιά. To 2010 εκτιμάται ότι η κίνηση μειώθηκε περίπου κατά 14% σε σχέση με το 2009.
Κατά τους ακτοπλόους, το 2010 ήταν χρονιά κατά την οποία οι ζημίες ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ και εφόσον δεν υπάρξει κυβερνητική πολιτική στήριξης των ακτοπλοϊκών εταιρειών ελλοχεύει ο κίνδυνος να αποσυρθούν πλοία από την ενεργό δράση ή να καταργηθούν δρομολογιακές γραμμές, προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα.
Ως λύση προτείνεται προς τα υπουργείο Οικονομικών να αποφασιστεί η κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων και κυρίως αυτών που έχουν σχέση με τα τέλη υπέρ ΝΑΤ και τον επίναυλο 3%.
«Η επιβάρυνση των ναύλων επιβατών και οχημάτων με 11% και 23%, αντιστοίχως, έχει δημιουργήσει ασφυκτικές πιέσεις στους ναύλους και συντελεί στη μείωση του μεταφορικού έργου», υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι.
Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωσή της η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της επειδή, όπως υποστηρίζει, αυθαιρέτως εταιρεία καβοδεσίας επιβατηγών πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά προχώρησε στην αύξηση του κόστους κατά 40%. H ΕΕΝ σημειώνει ότι θα προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στο υπουργείο Οικονομικών.
ΠΗΓΗ: ekathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου