Προωθούν μια νέα πόλη 15.000 κατοίκων
Κατατέθηκε ύστερα από αλλεπάλληλες αναβολές, η πρόταση για την λεγόμενη «αξιοποίηση» του χώρου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, την οποία εκπόνησε με απ’ ευθείας ανάθεση και «αφιλοκερδώς», το γραφείο του Ισπανού πολεοδόμου Χοσέ Αθεμπίγιο, προσωπικού φίλου του πρωθυπουργού μας.
Σύμφωνα λοιπόν με όσα δημοσίευσε η Ελευθεροτυπία (7.6.2011), σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, προτείνεται να χτιστούν κτίρια συνολικής επιφάνειας 980.000 τετραγωνικών μέτρων, στα οποία να στεγαστούν:
Όσον αφορά τον παραλιακό χώρο του Αγ. Κοσμά, προβλέπεται η κατασκευή νέας Μαρίνας (άγνωστης χωρητικότητας) με δημόσια πρόσβαση στην προκυμαία και η δημιουργία «μεσογειακών χωριών» γύρω από την νέα Μαρίνα.
Ακόμη προβλέπεται η παράκαμψη της παραλιακής Λεωφ. Ποσειδώνος (δεν αναφέρεται υπογειοποίηση) και η διατήρηση της γραμμής του τράμ.
Αδιευκρίνιστα ωστόσο παραμένουν μια σειρά ζητήματα που αναφέρονται σε όσα είπε ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης:
Σύμφωνα λοιπόν με όσα δημοσίευσε η Ελευθεροτυπία (7.6.2011), σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, προτείνεται να χτιστούν κτίρια συνολικής επιφάνειας 980.000 τετραγωνικών μέτρων, στα οποία να στεγαστούν:
- ιδιωτικά γραφεία και υπηρεσίες, καθώς και κυβερνητικές υπηρεσίες
- 6200-6500 κατοικίες (σε πολυώροφα κτίρια), στα οποία θα στεγαστούν 15.000 νέοι κάτοικοι.
- Εμπορικό κέντρο, στις παρυφές της έκτασης
- Πανεπιστήμιο στον πυρήνα της έκτασης (δεν διευκρινίζεται αν θα είναι ιδιωτικό ή δημόσιο)
- Κεντρικό Πάρκο 2.600 στρεμμάτων
Όσον αφορά τον παραλιακό χώρο του Αγ. Κοσμά, προβλέπεται η κατασκευή νέας Μαρίνας (άγνωστης χωρητικότητας) με δημόσια πρόσβαση στην προκυμαία και η δημιουργία «μεσογειακών χωριών» γύρω από την νέα Μαρίνα.
Ακόμη προβλέπεται η παράκαμψη της παραλιακής Λεωφ. Ποσειδώνος (δεν αναφέρεται υπογειοποίηση) και η διατήρηση της γραμμής του τράμ.
Αδιευκρίνιστα ωστόσο παραμένουν μια σειρά ζητήματα που αναφέρονται σε όσα είπε ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης:
- Το «χωροταξικό σχέδιο» του κ. Αθεμπίγιο είναι προσωρινό, το οποίο «θα μπορεί να προσαρμοστεί στις επιθυμίες των υποψήφιων επενδυτών που θα αναζητηθούν, με μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος»
- Το σχέδιο δεν είναι τελικό και ενδεχομένως να μην ανακοινωθεί κάν άλλο πριν από τον διαγωνισμό αλλά να συνδιαμορφωθεί με τον ή τους υποψήφιους επενδυτές στους οποίους θα δοθεί μεγάλη ευελιξία στην διαμόρφωση της επένδυσης.
- Συμπεράσματα
- Μια νέα πόλη 15.000 κατοίκων και δεκάδων χιλιάδων επισκεπτών «εγκυμονείται» στον χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Oι διαδικασίες που προβλέπονται είναι πρωτόγνωρες και δίνουν την δυνατότητα για την προώθηση συμφωνιών «κάτω από το τραπέζι». Η αοριστία των χρήσεων επιτρέπει να καταστευαστεί τελικά στον χώρο του πρώην αεροδρομίου «ό,τι τους κάτσει». Το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας δεν αποτελεί ουσιαστική δέσμευση. Ο αδόμητος δημόσιος χώρος δομείται και παραχωρείται σε ιδιώτες για πολύχρονη εκμετάλλευση. Οι ακάλυπτοι χώροι μεταξύ των 6.500 κατοικιών που προγραμματίζονται, θεωρούνται «πράσινο». Το 42% πράσινου που εμφανίζεται, είναι παραπλανητικό. Όπως παραπλανητικός είναι και ο αριθμός των 35.000 εργαζομένων που υποτίθεται θα δουλεύουν εκεί. Από που προκύπτει αυτό; Ποιον δουλεύουν;
- Από τα σχέδια που προωθούνται για το Ελληνικό, είναι βέβαιο ότι κάποιοι θα επωφεληθούν και θα κερδοσκοπήσουν. Όπως είναι βέβαιο ότι η ιδιωτικοποίηση και δόμηση του μεγαλύτερου τμήματος ενός από τους τελευταίους εναπομείναντες δημόσιους και ελεύθερους χώρους, θα αποτελέσει σοβαρό πλήγμα στην ποιότητα ζωής των σημερινών κατοίκων της Αθήνας αλλά και για τις μελλοντικές γενιές.
- Η δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου Υψηλού Πράσινου στο Ελληνικό και στην παραλία του Αγίου Κοσμά, σε συνδυασμό με πολιτιστικές, αθλητικές και κοινωνικές χρήσεις, αποτελεί την μοναδική απάντηση στα κερδοσκοπικά σχέδια που εξυφαίνονται εδώ και δεκαετίες και προωθούνται σήμερα με πρόσχημα την δύσκολη κατάσταση που περνά η χώρα μας.
- Ακόμη,το ξεπούλημα της δημόσιας γης στον ζωτικό χώρο του Ελληνικού δεν μπορεί να θεωρείται πρόσχημα για το πρασίνισμα και την ανάπλαση άλλων υποβαθμισμένων περιοχών της Αθήνας οι οποίες έχουν αφεθεί στην τύχη τους ολόκληρες δεκαετίες.
- Ας μη τους επιτρέψουμε να ολοκληρώσουν τα σχέδιά τους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου