Eπί τη ευκαιρία των Εθνικών εκλογών, δημοσιοποιώ μέσω του ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ τις πάρα κάτω προσωπικές μου απόψεις περί του τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα - κατά προτεραιότητα μεταξύ πολλών άλλων - σε αντίθεση με το τι θα μας πουν και το τι θα μας "τάξουν" και πάλι οι υποψήφιοι :
Α.
Μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη -σε κάποιο βάθος χρόνου αλλά το συντομότερο δυνατόν - μέσω των απαιτούμενων νομικών διαδικασιών, μεταφοράς της πρωτεύουσας της Ελλάδας από την Αθήνα σε άλλη πόλη, κατά προτίμηση στην Καβάλα ή στον Βόλο. Η πρόταση για τις δύο αυτές πόλεις γίνεται για πολλούς και διάφορους λόγους π.χ. ύπαρξη λιμανιού, δυνατότητα για επέκταση ή δημιουργία νέων οικισμών και αεροδρομίου, γειτονικές πόλεις για αποκεντρωμένη εγκατάσταση υπουργείων, υπηρεσιών , κλπ. Ως εκ τούτου, όποιος θέλει να είναι βουλευτής θα πρέπει να πηγαίνει εκεί αποδεικνύοντας έτσι ότι πράγματι πιστεύει σε αυτό που επιδιώκει, ενώ οι καθημερινοί διαδηλωτές θα διαδηλώνουν εκεί, έξω από το εκεί κοινοβούλιο ή τα υπουργεία ούτως ώστε δεν θα μπλοκάρεται το κέντρο της Αθήνας ή οποία ούτως ή άλλως θα παραμείνει η «μεγαλούπολη» και το μεγαλύτερο οικονομικό και τουριστικό κέντρο και στην οποία θα μπορεί ή θα πρέπει να παραμείνουν κάποια υπουργεία όπως το ναυτιλίας, και πιθανόν το εθνικής άμυνας. Φυσικά ένα τέτοιο project θα αποτελέσει μία τεράστια ανατροπή όσον αφορά σε περιουσιακά στοιχεία, πλούτο, πληθυσμιακή κατανομή κ.α., αλλά μήπως τώρα δεν έχουμε μία εξ ίσου τεράστια και επί πλέον βίαιη ανατροπή που όπως μας πάνε θα γίνει ολοκληρωτική και χωρίς προοπτική, όπερ εστί μεθερμηνευόμενο ανεπανόρθωτη;
Β.
Βουλή από 199 (εκατό ενενήντα εννέα) βουλευτές με μόνη αρμοδιότητα το νομοθετικό έργο.
Βουλή από 199 (εκατό ενενήντα εννέα) βουλευτές με μόνη αρμοδιότητα το νομοθετικό έργο.
Γ.
Ασυμβίβαστη η θέση υπουργού και υφυπουργού με τη θέση του βουλευτή. Δηλ, υπουργοί και υφυπουργοί θα διορίζονται εκ προσωπικοτήτων και εξ ειδικοτήτων, απαγορευομένης της υπουργοποίησης βουλευτών.
Ασυμβίβαστη η θέση υπουργού και υφυπουργού με τη θέση του βουλευτή. Δηλ, υπουργοί και υφυπουργοί θα διορίζονται εκ προσωπικοτήτων και εξ ειδικοτήτων, απαγορευομένης της υπουργοποίησης βουλευτών.
Δ.
Δεν μπορεί κανείς για οποιανδήποτε πολιτική θέση, ακόμα και της τοπικής αυτοδιοίκησης,
να είναι υποψήφιος για να κάνει περισσότερες από δύο θητείες.
να είναι υποψήφιος για να κάνει περισσότερες από δύο θητείες.
Ε.
Δεν μπορεί κάποιος να θέσει υποψηφιότητα για οποιανδήποτε πολιτική θέση αν ένας εκ των γονέων του έχει διατελέσει υπουργός, βουλευτής ή δήμαρχος αν δεν έχουν παρέλθει τουλάχιστον 8 (οκτώ) χρόνια από τη λήξη της θητείας του γονέα.
Δεν μπορεί κάποιος να θέσει υποψηφιότητα για οποιανδήποτε πολιτική θέση αν ένας εκ των γονέων του έχει διατελέσει υπουργός, βουλευτής ή δήμαρχος αν δεν έχουν παρέλθει τουλάχιστον 8 (οκτώ) χρόνια από τη λήξη της θητείας του γονέα.
ΣΤ.
Δεν μπορεί κάποιος εφ όσον ήταν κατά οιονδήποτε τρόπο αναμεμειγμένος στον κλαδικό
συνδικαλισμό να θέσει υποψηφιότητα για πολιτικό αξίωμα ή και να ορισθεί υπουργός και
υφυπουργός πριν την πάροδο τουλάχιστον 10 (δέκα) ετών από το (αποδεδειγμένο) πέρας της συνδικαλιστικής του ενασχόλησης.
Δεν μπορεί κάποιος εφ όσον ήταν κατά οιονδήποτε τρόπο αναμεμειγμένος στον κλαδικό
συνδικαλισμό να θέσει υποψηφιότητα για πολιτικό αξίωμα ή και να ορισθεί υπουργός και
υφυπουργός πριν την πάροδο τουλάχιστον 10 (δέκα) ετών από το (αποδεδειγμένο) πέρας της συνδικαλιστικής του ενασχόλησης.
Ζ.
Να απαγορεύεται η δανειοδότηση πολιτικών κομμάτων και φορέων έστω και έναντι εμπράγματων εγγυήσεων, ακόμα και από ιδιωτικές τράπεζες και οργανισμούς του εσωτερικού ή του εξωτερικού και να θεσπισθούν αυστηροί έλεγχοι στα οικονομικά τους.
Να απαγορεύεται η δανειοδότηση πολιτικών κομμάτων και φορέων έστω και έναντι εμπράγματων εγγυήσεων, ακόμα και από ιδιωτικές τράπεζες και οργανισμούς του εσωτερικού ή του εξωτερικού και να θεσπισθούν αυστηροί έλεγχοι στα οικονομικά τους.
(Η εκχώρηση μελλοντικών επιδοτήσεων όπως γίνεται σήμερα, είναι απλά εκχώρηση και υπό την αίρεση του εάν προκύψει. Δεν είναι εμπράγματη εγγύηση).
Η.
Οι ηγεσίες των δικαστών και των ενόπλων δυνάμεων/σωμάτων ασφαλείας να εκλέγονται
άμεσα από τους υπηρετούντες στη δικαιοσύνη και στις ένοπλές δυνάμεις αντίστοιχα, με κάποιες λεπτομέρειες ως προς το ποίοι και πως ψηφίζουν, τη διάρκεια της θητείας των ηγεσιών, και τις προϋποθέσεις αντικατάστασης. Π.χ. οι αξιωματικοί του στρατού θα εκλέγουν τον εκάστοτε αρχηγό του στρατού, οι εισαγγελείς τον ανώτατο εισαγγελέα κ.ο.κ
Οι ηγεσίες των δικαστών και των ενόπλων δυνάμεων/σωμάτων ασφαλείας να εκλέγονται
άμεσα από τους υπηρετούντες στη δικαιοσύνη και στις ένοπλές δυνάμεις αντίστοιχα, με κάποιες λεπτομέρειες ως προς το ποίοι και πως ψηφίζουν, τη διάρκεια της θητείας των ηγεσιών, και τις προϋποθέσεις αντικατάστασης. Π.χ. οι αξιωματικοί του στρατού θα εκλέγουν τον εκάστοτε αρχηγό του στρατού, οι εισαγγελείς τον ανώτατο εισαγγελέα κ.ο.κ
Θ.
Συνταγματική κατοχύρωση προνομίων και επιδομάτων (με έμφαση στα προνόμια) προς τις πολύτεκνες και τις τρίτεκνες οικογένειες έστω και δια επιβολής κάποιου μόνιμου τέλους σαν το χαρτόσημο ας πούμε, επιβολή κοινωνικής εργασίας σε περισσότερους καταδικαζόμενους ώστε να αποσυμφορηθούν οι φυλακές και να χωρούν μέσα οι πραγματικοί κακοποιοί, κ.α.
Συνταγματική κατοχύρωση προνομίων και επιδομάτων (με έμφαση στα προνόμια) προς τις πολύτεκνες και τις τρίτεκνες οικογένειες έστω και δια επιβολής κάποιου μόνιμου τέλους σαν το χαρτόσημο ας πούμε, επιβολή κοινωνικής εργασίας σε περισσότερους καταδικαζόμενους ώστε να αποσυμφορηθούν οι φυλακές και να χωρούν μέσα οι πραγματικοί κακοποιοί, κ.α.
Ι.
Πιστή -επί τέλους - τήρηση από την πολιτεία του άρθρου 101 & 4 του συντάγματος που προβλέπει ότι «Ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους»,(διαφορετικά η διάλυση θα επιταχυνθεί αν δεν έχει ήδη συντελεσθεί).
Τέλος, καλό και χρήσιμο θα ήταν νομίζω να ανοίξει στην Ύδρα μέσω του τοπικού τύπου και των ηλεκτρονικών μέσων κάποιος σοβαρός διάλογος με περισσότερες απόψεις και προτάσεις. Ας πρωτοπορήσει η Ύδρα όπως και στο μακρινό παρελθόν, ας ξεκινήσουν κάποια πράγματα από δικές μας πρωτοβουλίες, εισηγήσεις και πιέσεις. Ίσως, ποιός ξέρει, κάποιος κάποτε, κάτι να ακούσει…
Δημήτρης Γ. Τσιγκάρης
Πρώην δημοτικός σύμβουλος
2 σχόλια:
Σαν αρχή καλό ακούγεται ειδικότερα για την μεταφορά της πρωτεύουσας, είναι επιτακτική ανάγκη, άλλωστε το πείραμα έχει γίνει και με άλλες πρωτεύουσες του κόσμου με επιτυχία.
Πολύ σωστές προτάσεις, όσο για τη μεταφορά της πρωτεύουσας πολύ έξυπνο..
Δημοσίευση σχολίου