-Καμιά κυβέρνηση, δεν μπορεί να νομοθετεί χωρίς συναίνεση.
-Να αποσυρθεί, τώρα, το νομοσχέδιο για την «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου», αφού από τη διαβούλευση φάνηκε, πως οι μόνοι φορείς που το βρήκαν θετικό, είναι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η Διοίκηση του Ο.Λ.Π.
Με αφορμή το τέλος της δημόσιας διαβούλευσης, για το νομοσχέδιο με τίτλο «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:
«Από την πρώτη στιγμή επισημάναμε με ανακοίνωσή μας, ότι το σχέδιο νόμου του ΥΝΑ είναι ένα ακόμα νομοθέτημα, χωρίς στρατηγικό σχέδιο κοινωνικής παραγωγικής ανόρθωσης, ένα αντεργατικό νομοθέτημα, αποτέλεσμα των δεσμεύσεων της κυβέρνησης Σαμαρά στην Τρόικα, με στόχο την παραχώρηση βασικών δημόσιων λειτουργιών σε ιδιώτες και τη διάλυση εργασιακών σχέσεων σε πλοία και λιμάνια. Ένα νομοθέτημα -οδοστρωτήρας για τη διάλυση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και στρατιωτικοποίησης του Υπουργείου, αλλά και νομοσχέδιο εξυπηρέτησης μικροκομματικών συμφερόντων.
Στη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης έγινε φανερό, ότι τα πράγματα ήταν ακόμα χειρότερα. Δεν είναι τυχαίο, ότι όλος ο κόσμος της Ναυτιλίας εναντιώθηκε στις διατάξεις του σχεδίου νόμου και οι μοναδικοί που το στήριξαν είναι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η Διοίκηση του Ο.Λ.Π…
Μάλιστα, από την ΕΕΕ η προσπάθεια δικαιολόγησης της κατάργησης των Συλλογικών Συμβάσεων, για τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία και στα σκάφη αναψυχής, συνοδεύτηκε με εξωπραγματικές δηλώσεις για προοπτική δημιουργίας 100.000 θέσεων εργασίας (!) όταν οι απογεγραμμένοι ναυτικοί, κατώτερα πληρώματα, είναι μόλις 7.692 (στοιχεία απογραφής 2008). Με δύο λόγια, σε λίγο καιρό θα αναζητούνται 93.000 νέοι ναυτικοί! Τι ρεαλιστικό, που ακούγεται, για να δεχτούμε τα κατώτερα πληρώματα να αμείβονται με φιλοδωρήματα…
Μια σύγχρονη ναυτιλία, δε δημιουργείται με αυτούς τους τρόπους. Εμείς, διεκδικούμε και επιδιώκουμε:
* Την ανασυγκρότηση ενός αναπτυξιακού, παραγωγικού υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, με ζωντανό και λειτουργικό το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής.
* Την ύπαρξη μιας Ελληνικής Ναυτιλίας με Έλληνες Ναυτικούς, με συγκροτημένα δικαιώματα και με Συλλογικές Συμβάσεις.
* Τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου λιμενικού συστήματος, μοχλού ανάπτυξης τοπικών οικονομιών και της Εθνικής Οικονομίας, με κατωχύρωση του επαγγέλματος της λιμενεργασίας, των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των συλλογικών συμβάσεων.
* Την αναβάθμιση της Πλοηγικής Υπηρεσίας, ως μοχλό ενίσχυσης της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και όχι κερδοσκοπική επιχείρηση και μάλιστα εξυπηρέτησης πελατειακών συμφερόντων.
* Την αναδιοργάνωση της ακτοπλοΐας, για τη δημιουργία ασφαλών και φθηνών για τον επιβάτη ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, την αύξηση των θέσεων εργασίας και τη λειτουργία της ως μοχλού ανάπτυξης των νησιών, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης Νησιωτικής Πολιτικής.
- Την ανασυγκρότηση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, στo πλαίσιο μια συνολικής αναπτυξιακής πολιτικής, που θα εξασφαλίζει όρους λειτουργίας των μονάδων, απασχόλησης του ανθρώπινου δυναμικού και αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, που η γεωπολιτική θέση της χώρας μας, διασφαλίζει.
Για όλους αυτούς τους λόγους, καλούμε έστω και τώρα τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλη, να αποσύρει το νομοσχέδιο και να ξεκινήσει έναν γόνιμο διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε να διαμορφωθούν πολιτικές για μια Ναυτιλία προς όφελος της Εθνικής Οικονομίας και των πολιτών και όχι της Τρόϊκας και των κάθε είδους συμφερόντων.
Τμήμα Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου