πηγή: ΑΥΓΗ
Του Βασίλη Μουλόπουλου
Υποψιάζομαι ότι κάτι δεν πάει καλά με τη «σωτηρία της χώρας».
Οι γνωστοί άγνωστοι αναλυτές των τυλεπαραθύρων έχουν αρχίσει να δυσκολεύονται (ακόμα κι αυτοί που δεν ορρωδούν προ μηδενός και ουδενός) να δικαιολογήσουν την υπερβολική δόση που απαιτεί να λάβουμε η τρόικα. Είναι όλοι προβληματισμένοι και ανησυχούν όχι γιατί θα τα τινάξει ο « Έλλην ασθενείς», αλλά γιατί ο «Έλλην ασθενής» μπορεί να παρεξηγήσει την κατάσταση και να την περάσει σαν κρίση του συστήματος. Σαν κρίση της Ιδέας.
Έτσι εσχάτως προσπαθούν να μας πείσουν ότι ο καπιταλισμός -και δη ο παγκοσμιοποιημένος- είναι κάτι το νομοτελειακό, κάτι το μαγικό, κάτι το θαυματουργό. Μόνο που καμιά φορά, λόγω αδέξιων χειρισμών ή εσφαλμένων υπολογισμών, άνθρωποι είμαστε, γίνονται κάποιες υπερβολές, κάποια λάθη. Αλλά, προς Θεού, χωρίς πρόθεση.
«Προσοχή», λένε οι κομισάριοι του Μνημονίου, «μην μπερδεύετε όσα συμβαίνουν αυτή την περίοδο με μια κρίση του συστήματος». Προσοχή, λοιπόν, το σύστημα έχει πάει για ρεκτιφιέ, κάντε υπομονή. Εν τω μεταξύ, η χώρα εκποιείται και οι κάτοικοί της εξοντώνονται. Λυπηρό, λένε οι μαθητευόμενοι μηχανικοί της οικονομίας, αλλά αυτό είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσουμε για το ρεκτιφιέ. Για να μπορέσουμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί.
Γιατί, σύμφωνα με τους πολιτικούς κομισάριους των Μνημονίων, η ανταγωνιστικότητα είναι αποκλειστική ευθύνη του εργαζομένου. Ποτέ δεν θυμάμαι κάποιος από δαύτους να ζητεί από το κεφαλαίο καθήλωση κερδών για την ανταγωνιστικότητα.
Τώρα, θα μου πείτε, πού είναι η συνεισφορά τού κεφαλαίου στην ανταγωνιστικότητα που θα μας βγάλει από την κρίση; Δεν διακρίνεται πουθενά. Δεν βλέπω εκείνους που πλούτισαν τις περασμένες δεκαετίες από τις μπίζνες τους με το ελληνικό κράτος πρόθυμους να συνεισφέρουν το κατιτίς τους . Προτιμούν να παρκάρουν τα κέρδη τους σε ελβετικές τράπεζες και σε υπεράκτιες εταιρείες εξωτικών νησιών.
Περιμένοντας, σύμφωνα με το δόγμα της δημιουργικής καταστροφής (όπως θα έλεγαν στην London School of Εconomics), να επενδύσουν όταν η χώρα θα έχει μεταβληθεί σε κρανίου τόπο.
Γι' αυτό, προς Θεού, μη συγχέετε το μοντέλο του νεοφιλελευθερισμού με τη φτώχεια, την ανεργία, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, την εξαθλίωση των μισθωτών και των συνταξιούχων, την εξόντωση των μικρομεσαίων. Αυτά είναι λάθη που τα κάνουν οι κερδοσκόποι, οι τοκογλύφοι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των πολυεθνικών, οι διαπλεκόμενοι επιχειρηματίες, οι τραπεζίτες, οι χρυσοκάνθαροι μάνατζερ, οι ντίλερ, οι ολιγάρχες αυτού του τόπου και αυτού του κόσμου.
Οι οποίοι δεν είναι από τη φύση τους κακοί. Απλώς τους κατασκευάζουν έτσι.
Κυριακή 10 Μαρτίου 2013
Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013
Το γυναικείο ζήτημα στα χρόνια της κρίσης
της Κατερίνα Σεργίδου
πηγή: rproject.gr
Σήμερα, μέσα στην πιο βαθιά οικονομική κρίση στην Ελλάδα και όχι μόνο, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πια ότι η θέση της γυναίκας έχει βελτιωθεί, ότι οι γυναίκες έχουν κατακτήσει την ισότητα ή ότι η 8 Μάρτη είναι μια τυπική γιορτή, όπου οι γυναίκες γιορτάζουν την ελευθερία και την ισότητά τους.
Δυστυχώς η κρίση επιβεβαιώνει το γυναικείο κίνημα και την Αριστερά, που επέμεναν ακόμα και στους πιο «καλούς καιρούς» ότι πλάι στη γενικευμένη καταπίεση και εκμετάλλευση, που βιώνει το σύνολο των εργαζομένων, υπάρχει και ζήτημα γυναικείας καταπίεσης και ότι η γυναικεία απελεύθερωση δεν είναι κάτι που κατοχυρώθηκε μια και έξω πριν από πολλά χρόνια.
Εργασία
Η κατάσταση των γυναικών στην Ελλάδα αποδεικνύει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι, όταν οι υλικές συνθήκες αλλάζουν, στη συγκεκριμένη στιγμή προς το χειρότερο, τότε η δεδομένη ισότητα ανατρέπεται, με αποτέλεσμα τη συντηρητικοποίηση. Οι πρώτοι που την πληρώνουν σε τέτοιες συνθήκες είναι οι πιο ευάλωτοι, ανάμεσα τους και η μισή εργατική τάξη, οι γυναίκες.
Οι εργαζόμενες γυναίκες τα τελευταία τρία χρόνια είδαν τη ζωή τους να καταρρακώνεται. Σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του 2012, μία στις τρεις γυναίκες είναι άνεργη. Συγκεκριμένα οι γυναίκες καταλαμβάνουν το 58,28% του συνόλου των εγγεγραμμένων ανέργων, έναντι 41,72% των ανδρών, ενώ η ανεργία φτάνει στο 62% για τις νέες γυναίκες μέχρι 24 ετών. Επιπλέον, οι γυναίκες αμείβονται περίπου με το 78% των αμοιβών των ανδρών.
Η ανεργία οδήγησε πολλές γυναίκες ξανά στο σπίτι και στην κατάθλιψη, αφαιρώντας την ανεξαρτησία και την αυτοπεποίθηση που έχει μια εργαζόμενη γυναίκα. Για παράδειγμα, ανάμεσα στις χιλιάδες των εργαζομένων που μπαίνουν σε καθεστώς εφεδρείας στο δημόσιο, υπάρχουν πάρα πολλές γυναίκες. Οι άνεργες αναγκάζονται είτε να δουλέψουν part time και ανασφάλιστα, για να συνεχίσουν να φέρνουν ένα εισόδημα στο σπίτι, είτε να αποδεχτούν ότι πλέον δεν είναι εργαζόμενες αλλά νοικοκυρές.
Όμως τα πράγματα είναι δύσκολα και στην περίπτωση που η ανεργία χτυπήσει τον άντρα, αφού έχει παρατηρηθεί αύξηση των φαινομένων της βίας στο σπίτι με βασική αιτία την αλλαγή ψυχολογίας πολλών αντρών ανεξαρτήτως του μορφωτικού επιπέδου. Το πιο τραγικό είναι ότι ακόμα και το να ζητήσει βοήθεια μια γυναίκα έχει γίνει δύσκολο, αφού μια σειρά δημόσιες δομές προστασίας της γυναίκας έχουν κλείσει λόγω περικοπών.
Στο μεταξύ, παρόλο που τα ποσοστά σεξουαλικής παρενόχλησης στο χώρο εργασίας έχουν αυξηθεί, οι καταγγελίες έχουν μειωθεί, αφού πολλές γυναίκες φοβούνται να μιλήσουν, για να μη χάσουν τη δουλειά τους. Σήμερα οι γυναίκες που φτάνουν στο διαζύγιο είναι πολύ λιγότερες, αφού δεν μπορούν να συντηρήσουν τον εαυτό τους και τα παιδιά τους ή γιατί δεν υπάρχει η δυνατότητα διατροφής.
Κατάρρευση του κοινωνικού κράτους
Το μεγαλύτερο χτύπημα στα δικαιώματα των γυναικών όμως έφερε η κατάρρευση του κοινωνικού κράτους. Η γυναίκα ανέκαθεν ήταν επιφορτισμένη με ένα διπλό ρόλο και μια διπλή καταπίεση.
Ήταν πάντα εργαζόμενη εκτός και εντός σπιτιού. Ήταν αναγκασμένη ανέκαθεν πέρα από την εργασία της να προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες της στο σπίτι, να μεγαλώνει τα παιδιά, να φροντίζει για τη διατροφή της οικογένειας, να είναι καλή σύζυγος. Η διατήρηση ενός καλού επιπέδου ζωής για την εργατική τάξη, καθώς και η αναπαραγωγή της καινούριας γενιάς εργατών στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον κόπο και στις θυσίες των γυναικών, που θεωρούνται από την κοινωνία υπεύθυνες για όλα αυτά που το κράτος έπρεπε να προσφέρει δωρεάν.
Παρ’ όλα αυτά το στοιχειώδες κοινωνικό κράτος των παλιότερων χρόνων διευκόλυνε τη ζωή των εργαζομένων και ιδιαίτερα των γυναικών. Το κλείσιμο των παιδικών σταθμών μόνο φέτος προκάλεσε τον αποκλεισμό 61.000 παιδιών, η κατάρρευση της δημόσιας υγείας, η μη ύπαρξη γηροκομείων, η κατάρρευση οργανισμών όπως η «βοήθεια στο σπίτι», η κατάργηση της εργατικής εστίας, η διάλυση κοινωνικών δομών ψυχικής υγείας, εξαρτημένων ανθρώπων και πολλών άλλων φορτώνουν την οικογένεια και ιδιαίτερα τη γυναίκα με καινούριους ρόλους.
Η γυναίκα ή η γιαγιά φροντίζουν μόνες τους τα παιδιά μέχρι να πάνε σχολείο, τους διαβάζουν, αν δεν υπάρχουν λεφτά για φροντιστήρια, περιθάλπτουν τους ηλικιωμένους, σηκώνουν το βάρος για τα μέλη της οικογένειας που έχουν προβλήματα υγείας, αγωνιούν για να εξοικονομήσουν χρήματα για να πληρώσουν τους λογαριασμούς.
Και δεν συζητάμε βέβαια τι γίνεται στην περίπτωση των ανύπαντρων ή χωρισμένων γυναικών με παιδί, των ανασφάλιστων ή μεταναστριών γυναικών που δεν έχουν τη δυνατότητα να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Το τελευταίο επίτευγμα της μνημονιακής κυβέρνησης είναι η πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου υγείας να καταργήσει το επίδομα τοκετού, το οποίο θα δικαιούνται μόνο όσες γεννούν στο σπίτι.
Σημαντικό πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι οι γυναίκες δεν μπορούν να κάνουν –αν επιθυμούν – έκτρωση στα δημόσια νοσοκομεια, με αποτέλεσμα είτε να αυξηθούν οι ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες είτε οι φτωχότερες γυναίκες να επισκέπτονται ιδιωτικές κλινικές χαμηλού κόστους και αμφιβόλου ποιότητας. Και βέβαια, τη χρονιά που πέρασε, ξεδιπλώθηκε όλος ο σεξισμός του συστήματος, με την επίθεση κατά των οροθετικών γυναικών. Στήθηκε ένα κυνήγι μαγισσών απέναντι στις πιο αδύναμες γυναίκες, με την κατηγορία ότι οι μετανάστριες πόρνες είναι υπεύθυνες για την μόλυνση των ελληνικών οικογενειών.
Καταπίεση
Ο κατάλογος που αποδεικνύει πόσο η κρίση έχει χτυπήσει πρώτα και κύρια τις γυναίκες είναι τεράστιος. Το ζήτημα είναι πώς μπορούμε να βάλουμε ένα τέλος σε αυτή την καταπίεση.
Το πρώτο βήμα είναι να παραδεχτούμε πως οι γυναικείες διεκδικήσεις δεν είναι πολυτέλεια. Δεν μπορούμε να συζητάμε για ισότητα και δικαιοσύνη, αν δεν περιλαμβάνουμε τα δικαιώματα της μισής εργατικής τάξης σε παγκόσμιο επίπεδο. Πώς μπορούμε να μιλάμε για εργατικά δικαιώματα, αν δεν περιλαμβάνουμε τα δικαιώματα των γυναικών;
Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι η βελτίωση της θέσης της γυναίκας δεν αποτελεί υπόθεση μόνο των γυναικών, αλλά του συνόλου της κοινωνίας. Το κοινωνικό κράτος δεν καταρρέει μόνο στις πλάτες της γυναίκας, αλλά πάνω σε όλη την κοινωνία. Όταν οι γυναίκες λυγίζουν, λυγίζουν και όσοι στηρίζονται πάνω τους.
Το τρίτο ζήτημα είναι ότι η απελευθέρωση των γυναικών δεν εξαρτάται από τη γυναικεία ποσόστωση στη βουλή ή στα κόμματα της Αριστεράς. Βεβαίως η συμμετοχή των γυναικών στην πολιτική είναι βασικό θέμα, αλλά αυτή δεν επιβάλλεται με κανόνες, εξασφαλίζεται από την ενθάρρυνση των γυναικών στο να συμμετέχουν πραγματικά στους πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες, στα κόμματα της Αριστεράς, στα σωματεία και στα συνδικάτα. Κυρίως όμως καθορίζεται από το πόσο διευκολύνεται η καθημερινότητά τους.
Επομένως, η Αριστερά πρώτα απ’ όλα πρέπει να διεκδικήσει και να επιβάλει με τους αγώνες της, είτε βρίσκεται στην κυβέρνηση είτε όχι, την επαναφορά του κοινωνικού κράτους και όλων των δομών που θα επιτρέψουν στη γυναίκα να βγει από το σπίτι.
Η απελευθέρωση των γυναικών πρέπει να είναι προτεραιότητα στην ατζέντα της Αριστεράς όχι ως κομμάτι του «φεμινιστικού τμήματός της», αλλά με την πεποίθηση ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για αλλαγή της κοινωνίας χωρίς την απελευθέρωση όλων των καταπιεσμένων. Ευτυχώς οι γυναίκες στην Ελλάδα και διεθνώς, όπως έκαναν πάντα, έχουν πρωτοστατήσει στους αγώνες ενάντια στην κρίση, στους αγώνες για την απελευθέρωση.
Παρότι στοιχίζει πολύ περισσότερο στις γυναίκες να χάνουν το μεροκάματο της απεργίας, στην Ελλάδα συνεχίζουν να απεργούν και βγαίνουν στο δρόμο ακόμα και κόντρα στη θέληση των συζύγων τους. Από την Αίγυπτο και την Τυνησία μέχρι την Ινδία, από την Ελλάδα μέχρι την Αμερική, οι φωτογραφίες των διαδηλώσεων είναι γεμάτες με γυναικείες γροθιές και ανθρώπινες αλυσίδες που συγκρούονται και παλεύουν για έναν καλύτερο κόσμο.
Η ιστορία μιας σπουδαίας μέρας
Η 8 Μάρτη προτάθηκε ως διεθνής μέρα των εργαζόμενων γυναικών το 1910 από τη Γερμανίδα σοσιαλίστρια Kλάρα Tσέτκιν, για να τιμήσει τους μεγαλειώδεις αγώνες των εργατριών της Nέας Yόρκης, που έκαναν την πρώτη ιστορικά καταγεγραμμένη απεργία γυναικών στις 8 Μάρτη του 1857.
Τότε οι εργάτριες στην υφαντουργία και τα ραφτάδικα διεκδίκησαν «δεκάωρη δουλειά, φωτεινές και υγιεινές αίθουσες εργασίας, ίσα μεροκάματα με τους κλωστοϋφαντουργούς και τους ράφτες». Η διαδήλωση των γυναικών χτυπήθηκε από την αστυνομία και βάφτηκε στο αίμα.
Ο πρώτος πραγματικός γιορτασμός της μέρας της γυναίκας έγινε το 1917 στη Pωσία, όταν οι διαδηλώσεις των γυναικών σηματοδότησαν την επανάσταση του Φλεβάρη. Εκείνη τη μέρα, στις 8 του Mάρτη, οι γυναίκες της Πετρούπολης κατέβηκαν σε απεργία στις βιοτεχνίες της κλωστοϋφαντουργίας, διεκδικώντας «ψωμί και ειρήνη» και βελτίωση της ζωής τους.
πηγή: rproject.gr
Σήμερα, μέσα στην πιο βαθιά οικονομική κρίση στην Ελλάδα και όχι μόνο, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πια ότι η θέση της γυναίκας έχει βελτιωθεί, ότι οι γυναίκες έχουν κατακτήσει την ισότητα ή ότι η 8 Μάρτη είναι μια τυπική γιορτή, όπου οι γυναίκες γιορτάζουν την ελευθερία και την ισότητά τους.
Δυστυχώς η κρίση επιβεβαιώνει το γυναικείο κίνημα και την Αριστερά, που επέμεναν ακόμα και στους πιο «καλούς καιρούς» ότι πλάι στη γενικευμένη καταπίεση και εκμετάλλευση, που βιώνει το σύνολο των εργαζομένων, υπάρχει και ζήτημα γυναικείας καταπίεσης και ότι η γυναικεία απελεύθερωση δεν είναι κάτι που κατοχυρώθηκε μια και έξω πριν από πολλά χρόνια.
Εργασία
Η κατάσταση των γυναικών στην Ελλάδα αποδεικνύει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι, όταν οι υλικές συνθήκες αλλάζουν, στη συγκεκριμένη στιγμή προς το χειρότερο, τότε η δεδομένη ισότητα ανατρέπεται, με αποτέλεσμα τη συντηρητικοποίηση. Οι πρώτοι που την πληρώνουν σε τέτοιες συνθήκες είναι οι πιο ευάλωτοι, ανάμεσα τους και η μισή εργατική τάξη, οι γυναίκες.
Οι εργαζόμενες γυναίκες τα τελευταία τρία χρόνια είδαν τη ζωή τους να καταρρακώνεται. Σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του 2012, μία στις τρεις γυναίκες είναι άνεργη. Συγκεκριμένα οι γυναίκες καταλαμβάνουν το 58,28% του συνόλου των εγγεγραμμένων ανέργων, έναντι 41,72% των ανδρών, ενώ η ανεργία φτάνει στο 62% για τις νέες γυναίκες μέχρι 24 ετών. Επιπλέον, οι γυναίκες αμείβονται περίπου με το 78% των αμοιβών των ανδρών.
Η ανεργία οδήγησε πολλές γυναίκες ξανά στο σπίτι και στην κατάθλιψη, αφαιρώντας την ανεξαρτησία και την αυτοπεποίθηση που έχει μια εργαζόμενη γυναίκα. Για παράδειγμα, ανάμεσα στις χιλιάδες των εργαζομένων που μπαίνουν σε καθεστώς εφεδρείας στο δημόσιο, υπάρχουν πάρα πολλές γυναίκες. Οι άνεργες αναγκάζονται είτε να δουλέψουν part time και ανασφάλιστα, για να συνεχίσουν να φέρνουν ένα εισόδημα στο σπίτι, είτε να αποδεχτούν ότι πλέον δεν είναι εργαζόμενες αλλά νοικοκυρές.
Όμως τα πράγματα είναι δύσκολα και στην περίπτωση που η ανεργία χτυπήσει τον άντρα, αφού έχει παρατηρηθεί αύξηση των φαινομένων της βίας στο σπίτι με βασική αιτία την αλλαγή ψυχολογίας πολλών αντρών ανεξαρτήτως του μορφωτικού επιπέδου. Το πιο τραγικό είναι ότι ακόμα και το να ζητήσει βοήθεια μια γυναίκα έχει γίνει δύσκολο, αφού μια σειρά δημόσιες δομές προστασίας της γυναίκας έχουν κλείσει λόγω περικοπών.
Στο μεταξύ, παρόλο που τα ποσοστά σεξουαλικής παρενόχλησης στο χώρο εργασίας έχουν αυξηθεί, οι καταγγελίες έχουν μειωθεί, αφού πολλές γυναίκες φοβούνται να μιλήσουν, για να μη χάσουν τη δουλειά τους. Σήμερα οι γυναίκες που φτάνουν στο διαζύγιο είναι πολύ λιγότερες, αφού δεν μπορούν να συντηρήσουν τον εαυτό τους και τα παιδιά τους ή γιατί δεν υπάρχει η δυνατότητα διατροφής.
Κατάρρευση του κοινωνικού κράτους
Το μεγαλύτερο χτύπημα στα δικαιώματα των γυναικών όμως έφερε η κατάρρευση του κοινωνικού κράτους. Η γυναίκα ανέκαθεν ήταν επιφορτισμένη με ένα διπλό ρόλο και μια διπλή καταπίεση.
Ήταν πάντα εργαζόμενη εκτός και εντός σπιτιού. Ήταν αναγκασμένη ανέκαθεν πέρα από την εργασία της να προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες της στο σπίτι, να μεγαλώνει τα παιδιά, να φροντίζει για τη διατροφή της οικογένειας, να είναι καλή σύζυγος. Η διατήρηση ενός καλού επιπέδου ζωής για την εργατική τάξη, καθώς και η αναπαραγωγή της καινούριας γενιάς εργατών στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον κόπο και στις θυσίες των γυναικών, που θεωρούνται από την κοινωνία υπεύθυνες για όλα αυτά που το κράτος έπρεπε να προσφέρει δωρεάν.
Παρ’ όλα αυτά το στοιχειώδες κοινωνικό κράτος των παλιότερων χρόνων διευκόλυνε τη ζωή των εργαζομένων και ιδιαίτερα των γυναικών. Το κλείσιμο των παιδικών σταθμών μόνο φέτος προκάλεσε τον αποκλεισμό 61.000 παιδιών, η κατάρρευση της δημόσιας υγείας, η μη ύπαρξη γηροκομείων, η κατάρρευση οργανισμών όπως η «βοήθεια στο σπίτι», η κατάργηση της εργατικής εστίας, η διάλυση κοινωνικών δομών ψυχικής υγείας, εξαρτημένων ανθρώπων και πολλών άλλων φορτώνουν την οικογένεια και ιδιαίτερα τη γυναίκα με καινούριους ρόλους.
Η γυναίκα ή η γιαγιά φροντίζουν μόνες τους τα παιδιά μέχρι να πάνε σχολείο, τους διαβάζουν, αν δεν υπάρχουν λεφτά για φροντιστήρια, περιθάλπτουν τους ηλικιωμένους, σηκώνουν το βάρος για τα μέλη της οικογένειας που έχουν προβλήματα υγείας, αγωνιούν για να εξοικονομήσουν χρήματα για να πληρώσουν τους λογαριασμούς.
Και δεν συζητάμε βέβαια τι γίνεται στην περίπτωση των ανύπαντρων ή χωρισμένων γυναικών με παιδί, των ανασφάλιστων ή μεταναστριών γυναικών που δεν έχουν τη δυνατότητα να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Το τελευταίο επίτευγμα της μνημονιακής κυβέρνησης είναι η πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου υγείας να καταργήσει το επίδομα τοκετού, το οποίο θα δικαιούνται μόνο όσες γεννούν στο σπίτι.
Σημαντικό πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι οι γυναίκες δεν μπορούν να κάνουν –αν επιθυμούν – έκτρωση στα δημόσια νοσοκομεια, με αποτέλεσμα είτε να αυξηθούν οι ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες είτε οι φτωχότερες γυναίκες να επισκέπτονται ιδιωτικές κλινικές χαμηλού κόστους και αμφιβόλου ποιότητας. Και βέβαια, τη χρονιά που πέρασε, ξεδιπλώθηκε όλος ο σεξισμός του συστήματος, με την επίθεση κατά των οροθετικών γυναικών. Στήθηκε ένα κυνήγι μαγισσών απέναντι στις πιο αδύναμες γυναίκες, με την κατηγορία ότι οι μετανάστριες πόρνες είναι υπεύθυνες για την μόλυνση των ελληνικών οικογενειών.
Καταπίεση
Ο κατάλογος που αποδεικνύει πόσο η κρίση έχει χτυπήσει πρώτα και κύρια τις γυναίκες είναι τεράστιος. Το ζήτημα είναι πώς μπορούμε να βάλουμε ένα τέλος σε αυτή την καταπίεση.
Το πρώτο βήμα είναι να παραδεχτούμε πως οι γυναικείες διεκδικήσεις δεν είναι πολυτέλεια. Δεν μπορούμε να συζητάμε για ισότητα και δικαιοσύνη, αν δεν περιλαμβάνουμε τα δικαιώματα της μισής εργατικής τάξης σε παγκόσμιο επίπεδο. Πώς μπορούμε να μιλάμε για εργατικά δικαιώματα, αν δεν περιλαμβάνουμε τα δικαιώματα των γυναικών;
Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι η βελτίωση της θέσης της γυναίκας δεν αποτελεί υπόθεση μόνο των γυναικών, αλλά του συνόλου της κοινωνίας. Το κοινωνικό κράτος δεν καταρρέει μόνο στις πλάτες της γυναίκας, αλλά πάνω σε όλη την κοινωνία. Όταν οι γυναίκες λυγίζουν, λυγίζουν και όσοι στηρίζονται πάνω τους.
Το τρίτο ζήτημα είναι ότι η απελευθέρωση των γυναικών δεν εξαρτάται από τη γυναικεία ποσόστωση στη βουλή ή στα κόμματα της Αριστεράς. Βεβαίως η συμμετοχή των γυναικών στην πολιτική είναι βασικό θέμα, αλλά αυτή δεν επιβάλλεται με κανόνες, εξασφαλίζεται από την ενθάρρυνση των γυναικών στο να συμμετέχουν πραγματικά στους πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες, στα κόμματα της Αριστεράς, στα σωματεία και στα συνδικάτα. Κυρίως όμως καθορίζεται από το πόσο διευκολύνεται η καθημερινότητά τους.
Επομένως, η Αριστερά πρώτα απ’ όλα πρέπει να διεκδικήσει και να επιβάλει με τους αγώνες της, είτε βρίσκεται στην κυβέρνηση είτε όχι, την επαναφορά του κοινωνικού κράτους και όλων των δομών που θα επιτρέψουν στη γυναίκα να βγει από το σπίτι.
Η απελευθέρωση των γυναικών πρέπει να είναι προτεραιότητα στην ατζέντα της Αριστεράς όχι ως κομμάτι του «φεμινιστικού τμήματός της», αλλά με την πεποίθηση ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για αλλαγή της κοινωνίας χωρίς την απελευθέρωση όλων των καταπιεσμένων. Ευτυχώς οι γυναίκες στην Ελλάδα και διεθνώς, όπως έκαναν πάντα, έχουν πρωτοστατήσει στους αγώνες ενάντια στην κρίση, στους αγώνες για την απελευθέρωση.
Παρότι στοιχίζει πολύ περισσότερο στις γυναίκες να χάνουν το μεροκάματο της απεργίας, στην Ελλάδα συνεχίζουν να απεργούν και βγαίνουν στο δρόμο ακόμα και κόντρα στη θέληση των συζύγων τους. Από την Αίγυπτο και την Τυνησία μέχρι την Ινδία, από την Ελλάδα μέχρι την Αμερική, οι φωτογραφίες των διαδηλώσεων είναι γεμάτες με γυναικείες γροθιές και ανθρώπινες αλυσίδες που συγκρούονται και παλεύουν για έναν καλύτερο κόσμο.
Η ιστορία μιας σπουδαίας μέρας
Η 8 Μάρτη προτάθηκε ως διεθνής μέρα των εργαζόμενων γυναικών το 1910 από τη Γερμανίδα σοσιαλίστρια Kλάρα Tσέτκιν, για να τιμήσει τους μεγαλειώδεις αγώνες των εργατριών της Nέας Yόρκης, που έκαναν την πρώτη ιστορικά καταγεγραμμένη απεργία γυναικών στις 8 Μάρτη του 1857.
Τότε οι εργάτριες στην υφαντουργία και τα ραφτάδικα διεκδίκησαν «δεκάωρη δουλειά, φωτεινές και υγιεινές αίθουσες εργασίας, ίσα μεροκάματα με τους κλωστοϋφαντουργούς και τους ράφτες». Η διαδήλωση των γυναικών χτυπήθηκε από την αστυνομία και βάφτηκε στο αίμα.
Ο πρώτος πραγματικός γιορτασμός της μέρας της γυναίκας έγινε το 1917 στη Pωσία, όταν οι διαδηλώσεις των γυναικών σηματοδότησαν την επανάσταση του Φλεβάρη. Εκείνη τη μέρα, στις 8 του Mάρτη, οι γυναίκες της Πετρούπολης κατέβηκαν σε απεργία στις βιοτεχνίες της κλωστοϋφαντουργίας, διεκδικώντας «ψωμί και ειρήνη» και βελτίωση της ζωής τους.
ΟΛΜΕ: "Είμαστε αποφασισμένοι να προστατέψουμε τους μαθητές μας"
πηγή: left.gr
Η ΟΛΜΕ για τα γεγονότα της Ιερισσού: "Είμαστε αποφασισμένοι να προστατέψουμε τους μαθητές μας"
Καταγγελία του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τα περιστατικά αστυνομικής αυθαιρεσίας στην Ιερισσό
Ολόκληρη η καταγγελία
Στην Ιερισσό δεκαπεντάχρονοι μαθητές του Λυκείου καλούνται στην Αστυνομική Δ/νση Χαλκιδικής στον Πολύγυρο. Είναι απαράδεκτο, αναξιοπρεπές, ύπουλο και επικίνδυνο να σύρονται μαθητές στα αστυνομικά τμήματα, να ανακρίνονται, να τρομοκρατούνται, να εκβιάζονται, να υποχρεώνονται σε παράνομη κατάθεση γενετικού υλικού.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την καταπάτηση των δικαιωμάτων, την αστυνομική αυθαιρεσία και την έλλειψη της παραμικρής ανθρώπινης ευαισθησίας που οδηγεί στις προσαγωγές και τη στοχοποίηση ανηλίκων. Είμαστε αποφασισμένοι να προστατέψουμε τους μαθητές μας και απαιτούμε να σταματήσει αμέσως η στοχοποίησή τους.
Καταγγέλλουμε επίσης την απρόκλητη σημερινή επίθεση με ΜΑΤ και χημικά στον αγωνιζόμενο λαό της Ιερισσού και ιδιαίτερα καταγγέλλουμε τη ρίψη χημικών ακόμα και μέσα στο σχολείο με αποτέλεσμα την τρομοκράτηση και τον τραυματισμό μαθητών μας.
Η ΟΛΜΕ για τα γεγονότα της Ιερισσού: "Είμαστε αποφασισμένοι να προστατέψουμε τους μαθητές μας"
Καταγγελία του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τα περιστατικά αστυνομικής αυθαιρεσίας στην Ιερισσό
Ολόκληρη η καταγγελία
Στην Ιερισσό δεκαπεντάχρονοι μαθητές του Λυκείου καλούνται στην Αστυνομική Δ/νση Χαλκιδικής στον Πολύγυρο. Είναι απαράδεκτο, αναξιοπρεπές, ύπουλο και επικίνδυνο να σύρονται μαθητές στα αστυνομικά τμήματα, να ανακρίνονται, να τρομοκρατούνται, να εκβιάζονται, να υποχρεώνονται σε παράνομη κατάθεση γενετικού υλικού.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την καταπάτηση των δικαιωμάτων, την αστυνομική αυθαιρεσία και την έλλειψη της παραμικρής ανθρώπινης ευαισθησίας που οδηγεί στις προσαγωγές και τη στοχοποίηση ανηλίκων. Είμαστε αποφασισμένοι να προστατέψουμε τους μαθητές μας και απαιτούμε να σταματήσει αμέσως η στοχοποίησή τους.
Καταγγέλλουμε επίσης την απρόκλητη σημερινή επίθεση με ΜΑΤ και χημικά στον αγωνιζόμενο λαό της Ιερισσού και ιδιαίτερα καταγγέλλουμε τη ρίψη χημικών ακόμα και μέσα στο σχολείο με αποτέλεσμα την τρομοκράτηση και τον τραυματισμό μαθητών μας.
«Ζητείται 22-22-22»
πηγή: ΑΥΓΗ
Κάθε χώρα και κάθε εποχή έχει τις δικές της εκφράσεις σε σχέση με την εργασία. Κάποτε μιλούσαμε για τη «γενιά των 700 ευρώ» στην Ελλάδα και ήταν συνώνυμο της εκμετάλλευσης των νέων. Σχεδόν ταυτόχρονα μάθαμε τα περί «ενοικιαζόμενης εργασίας», ένα είδος που υπήρχε από χρόνια στην Εσπερία, αλλά έφτασε μόλις στις αρχές της δεκαετίας τού μηδέν στα μέρη μας. Τώρα, σταματήσαμε να χρησιμοποιούμε τον απόλυτο αριθμό της μηνιαίας αμοιβής, το ερώτημα είναι όλο και πιο συχνά, όχι «πόσα παίρνεις», αλλά εάν πληρώνεσαι. Εάν, βεβαίως, ανήκεις στην όλο και πιο συρρικνωμένη κατηγορία των εργαζομένων.
Στην απέναντι ακτή του Ατλαντικού, όπου η ανεργία είναι αισθητά μικρότερη, έχει εμφανιστεί τελευταία μια νέα έκφραση. Το τριπλό «22». Πρόκειται για το νέο τρίπτυχο της εκμετάλλευσης των νέων: 22 χρονών, πρόθυμος να δουλεύει 22 ώρες την ημέρα (ναι, την ημέρα, δεν είναι τυπογραφικό λάθος), με αποδοχές 22.000 δολάρια τον χρόνο - μικτά.
Μπορεί αυτό το περί 22 ωρών την ημέρα να είναι πρακτικά αδύνατον -ποιος άνθρωπος αντέχει να δουλεύει τόσο;-, όμως ουσιαστικά περιγράφει τις απαιτήσεις των Αμερικανών εργοδοτών από τους νέους, κατά κανόνα σπουδαγμένους, υπαλλήλους τους. Πρέπει να είναι στη διάθεση της εταιρείας συνεχώς, ενώ παράλληλα αμείβονται με τα μισά χρήματα που δικαιούται ένας εργαζόμενος του οκτάωρου, με τα ανάλογα προσόντα.
Επιπλέον, σπανίως πρόκειται για κανονική δουλειά, αλλά για «πρακτική εξάσκηση», «υποτροφία», κι άλλες ευφυείς εμπνεύσεις των εργοδοτών, που πίσω από τον θετικό τίτλο κρύβουν το σύγχρονο σκλαβοπάζαρο.
Η μεγαλύτερη ζήτηση για το «τριπλό 22» εντοπίζεται στα επαγγέλματα της... μόδας, αυτά που είτε έχουν να κάνουν κάτι με τα media είτε γενικώς με ό,τι ονομάζεται «δημιουργική» εργασία. Στα πιο κοινά επαγγέλματα, οι ώρες εργασίας για τους νέους εργαζόμενους είναι κάπως λιγότερες, αλλά χαμηλότερη είναι και η αμοιβή.
Η στατιστική δείχνει ότι τα πράγματα για τους νέους εργαζόμενους στις Ηνωμένες Πολιτείες πάνε από το κακό στο χειρότερο, και δη εδώ και τριάντα χρόνια και ανεξάρτητα από τις κρίσεις που έχουν ξεσπάσει στο ενδιάμεσο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλούνται οι Times της Νέας Υόρκης, το μέσο εισόδημα των νεαρών νοικοκυριών -μέχρι τα 35- μειώθηκε από το 1984 μέχρι το 2009 κατά 68%. Στην ίδια χρονική περίοδο, το αντίστοιχο εισόδημα των νοικοκυριών όσων πέρασαν τα 65 αυξήθηκε κατά 42%. Επιπλέον, όλο και περισσότεροι νέοι μεταξύ 25 και 34 υποχρεώνονται να μείνουν με τους γονείς τους.
Φαίνεται ότι ο εθνικός προσδιορισμός μπροστά από το «χαμένη γενιά» δεν περιορίζεται στο «ελληνική», «ισπανική» ή «ιταλική».
Κάθε χώρα και κάθε εποχή έχει τις δικές της εκφράσεις σε σχέση με την εργασία. Κάποτε μιλούσαμε για τη «γενιά των 700 ευρώ» στην Ελλάδα και ήταν συνώνυμο της εκμετάλλευσης των νέων. Σχεδόν ταυτόχρονα μάθαμε τα περί «ενοικιαζόμενης εργασίας», ένα είδος που υπήρχε από χρόνια στην Εσπερία, αλλά έφτασε μόλις στις αρχές της δεκαετίας τού μηδέν στα μέρη μας. Τώρα, σταματήσαμε να χρησιμοποιούμε τον απόλυτο αριθμό της μηνιαίας αμοιβής, το ερώτημα είναι όλο και πιο συχνά, όχι «πόσα παίρνεις», αλλά εάν πληρώνεσαι. Εάν, βεβαίως, ανήκεις στην όλο και πιο συρρικνωμένη κατηγορία των εργαζομένων.
Στην απέναντι ακτή του Ατλαντικού, όπου η ανεργία είναι αισθητά μικρότερη, έχει εμφανιστεί τελευταία μια νέα έκφραση. Το τριπλό «22». Πρόκειται για το νέο τρίπτυχο της εκμετάλλευσης των νέων: 22 χρονών, πρόθυμος να δουλεύει 22 ώρες την ημέρα (ναι, την ημέρα, δεν είναι τυπογραφικό λάθος), με αποδοχές 22.000 δολάρια τον χρόνο - μικτά.
Μπορεί αυτό το περί 22 ωρών την ημέρα να είναι πρακτικά αδύνατον -ποιος άνθρωπος αντέχει να δουλεύει τόσο;-, όμως ουσιαστικά περιγράφει τις απαιτήσεις των Αμερικανών εργοδοτών από τους νέους, κατά κανόνα σπουδαγμένους, υπαλλήλους τους. Πρέπει να είναι στη διάθεση της εταιρείας συνεχώς, ενώ παράλληλα αμείβονται με τα μισά χρήματα που δικαιούται ένας εργαζόμενος του οκτάωρου, με τα ανάλογα προσόντα.
Επιπλέον, σπανίως πρόκειται για κανονική δουλειά, αλλά για «πρακτική εξάσκηση», «υποτροφία», κι άλλες ευφυείς εμπνεύσεις των εργοδοτών, που πίσω από τον θετικό τίτλο κρύβουν το σύγχρονο σκλαβοπάζαρο.
Η μεγαλύτερη ζήτηση για το «τριπλό 22» εντοπίζεται στα επαγγέλματα της... μόδας, αυτά που είτε έχουν να κάνουν κάτι με τα media είτε γενικώς με ό,τι ονομάζεται «δημιουργική» εργασία. Στα πιο κοινά επαγγέλματα, οι ώρες εργασίας για τους νέους εργαζόμενους είναι κάπως λιγότερες, αλλά χαμηλότερη είναι και η αμοιβή.
Η στατιστική δείχνει ότι τα πράγματα για τους νέους εργαζόμενους στις Ηνωμένες Πολιτείες πάνε από το κακό στο χειρότερο, και δη εδώ και τριάντα χρόνια και ανεξάρτητα από τις κρίσεις που έχουν ξεσπάσει στο ενδιάμεσο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλούνται οι Times της Νέας Υόρκης, το μέσο εισόδημα των νεαρών νοικοκυριών -μέχρι τα 35- μειώθηκε από το 1984 μέχρι το 2009 κατά 68%. Στην ίδια χρονική περίοδο, το αντίστοιχο εισόδημα των νοικοκυριών όσων πέρασαν τα 65 αυξήθηκε κατά 42%. Επιπλέον, όλο και περισσότεροι νέοι μεταξύ 25 και 34 υποχρεώνονται να μείνουν με τους γονείς τους.
Φαίνεται ότι ο εθνικός προσδιορισμός μπροστά από το «χαμένη γενιά» δεν περιορίζεται στο «ελληνική», «ισπανική» ή «ιταλική».
Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013
Τα νοσοκομεία που δέχονται ανασφάλιστους και άστεγους
Πηγή: iatronet.gr
Οδηγίες για την περίθαλψη άστεγων και εξυπηρέτηση ανασφάλιστων
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ, ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ
Α. Α Σ Τ Ε Γ Ο Ι
Όσοι μένετε ή κυκλοφορείτε στην Αθήνα και δείτε κάποιον άστεγο στον δρόμο καλέστε το τηλ. 1960 (Κέντρο Στέγασης Αστέγων). Θα σας ζητηθούν πληροφορίες για το που ακριβώς βρίσκονται. Θα πάνε να τους βρουν για να τους δώσουν ένα δωματιάκι στις αίθουσες που προσφέρει ο Δήμος Αθηναίων. Θα προσφερθεί και φαγητό. Αν αρνηθούν οι ίδιοι να μετακινηθούν θα τους προσφερθούν κουβέρτες και άλλα είδη πρώτης ανάγκης.
Β. ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ
Το 'Σισμανόγλειο', και τα διοικητικά συνδεδεμένα νοσοκομεία Αμ. Φλέμιγκ και Παπαδημητρίου συντάχθηκαν στην εξυπηρέτηση ανασφάλιστων ασθενών που χρειάζονται νοσηλεία μέσω του Ιατρείου Κοινωνικής Αποστολής του ΙΣΑ και της Αρχιεπισκοπής, σύμφωνα με επιστολή της διοικήτριας των νοσοκομείων κ. Όλγας Οικονόμου.
Ήδη στη διάθεση των ανασφαλίστων έχουν ταχθεί το νοσοκομείο Ελπίς και η Μονάδα Θεραπείας Πόνου του νοσοκομείου Πατησίων.
Η διοίκηση του ΙΣΑ, έκανε έκκληση σε όλες τις διοικήσεις των νοσοκομείων, για να δημιουργηθεί ένα μεγάλο δίκτυο δευτεροβάθμιας στήριξης των ανασφάλιστων πολιτών, όπως δημιουργήθηκε το Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια μεγάλη αλυσίδα φροντίδας Υγείας για τους ανασφάλιστους πολίτες που καθημερινά αυξάνουν ολοένα και περισσότερο.
από: left.gr
Οδηγίες για την περίθαλψη άστεγων και εξυπηρέτηση ανασφάλιστων
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ, ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ
Α. Α Σ Τ Ε Γ Ο Ι
Όσοι μένετε ή κυκλοφορείτε στην Αθήνα και δείτε κάποιον άστεγο στον δρόμο καλέστε το τηλ. 1960 (Κέντρο Στέγασης Αστέγων). Θα σας ζητηθούν πληροφορίες για το που ακριβώς βρίσκονται. Θα πάνε να τους βρουν για να τους δώσουν ένα δωματιάκι στις αίθουσες που προσφέρει ο Δήμος Αθηναίων. Θα προσφερθεί και φαγητό. Αν αρνηθούν οι ίδιοι να μετακινηθούν θα τους προσφερθούν κουβέρτες και άλλα είδη πρώτης ανάγκης.
Β. ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ
Το 'Σισμανόγλειο', και τα διοικητικά συνδεδεμένα νοσοκομεία Αμ. Φλέμιγκ και Παπαδημητρίου συντάχθηκαν στην εξυπηρέτηση ανασφάλιστων ασθενών που χρειάζονται νοσηλεία μέσω του Ιατρείου Κοινωνικής Αποστολής του ΙΣΑ και της Αρχιεπισκοπής, σύμφωνα με επιστολή της διοικήτριας των νοσοκομείων κ. Όλγας Οικονόμου.
Ήδη στη διάθεση των ανασφαλίστων έχουν ταχθεί το νοσοκομείο Ελπίς και η Μονάδα Θεραπείας Πόνου του νοσοκομείου Πατησίων.
Η διοίκηση του ΙΣΑ, έκανε έκκληση σε όλες τις διοικήσεις των νοσοκομείων, για να δημιουργηθεί ένα μεγάλο δίκτυο δευτεροβάθμιας στήριξης των ανασφάλιστων πολιτών, όπως δημιουργήθηκε το Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια μεγάλη αλυσίδα φροντίδας Υγείας για τους ανασφάλιστους πολίτες που καθημερινά αυξάνουν ολοένα και περισσότερο.
από: left.gr
Τρίτη 5 Μαρτίου 2013
Αυτό είναι το τελικό «Σχέδιο Αθηνά»
πηγή: TVXS
Το υπουργείο Παιδείας έδωσε την Τρίτη στη δημοσιότητα την τελική του πρόταση για το σχέδιο «Αθηνά». Η πρόταση αυτή θα παρουσιασθεί την Τετάρτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, στη Βουλή, προς τους βουλευτές και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Την ίδια στιγμή καθηγητές, φοιτητές και σπουδαστές συνεχίζουν τις διαμαρτυρίες εναντίον του «σχεδίου Αθηνά». Την Τετάρτη, ημέρα που θα πραγματοποιηθεί η συζήτηση στη Βουλή για το «σχέδιο Αθηνά», οι φοιτητές θα πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας διαμαρτυρόμενοι για το σχέδιο που προωθεί το υπουργείο και το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων.
Το υπουργείο Παιδείας έδωσε την Τρίτη στη δημοσιότητα την τελική του πρόταση για το σχέδιο «Αθηνά». Η πρόταση αυτή θα παρουσιασθεί την Τετάρτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, στη Βουλή, προς τους βουλευτές και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Την ίδια στιγμή καθηγητές, φοιτητές και σπουδαστές συνεχίζουν τις διαμαρτυρίες εναντίον του «σχεδίου Αθηνά». Την Τετάρτη, ημέρα που θα πραγματοποιηθεί η συζήτηση στη Βουλή για το «σχέδιο Αθηνά», οι φοιτητές θα πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας διαμαρτυρόμενοι για το σχέδιο που προωθεί το υπουργείο και το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων.
Άδοξο τέλος για τον αγνοούμενο ψαρά
πηγή: ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ
Εντοπίστηκε στη Σέριφο, σε κατάσταση αποσύνθεσης, το Σάββατο 2 Μαρτίου 2013, το πτώμα του 78χρονου αγνοούμενου συντοπίτη μας ψαρά Χριστόφιλου Βούλγαρη, του οποίου τα ίχνη είχαν χαθεί, όταν αλίευε στην περιοχή της Ζούρβας στις 3 Δεκεμβρίου 2012, με τη βάρκα του «Μιχαλάκης».
Μετά από την αναγνώριση του πτώματος από τους συγγενείς του, η σορός του άτυχου συντοπίτη μας μεταφέρθηκε στην Ύδρα, όπου η κηδεία του θα τελεστεί, αύριο Τετάρτη στις 16:00 στον Άγιο Γιάννη στο Καμίνι.
Θερμά συλλυπητήρια από τη "΄ΦτΥ" στην οικογένεια του εκλιπόντα.
Εντοπίστηκε στη Σέριφο, σε κατάσταση αποσύνθεσης, το Σάββατο 2 Μαρτίου 2013, το πτώμα του 78χρονου αγνοούμενου συντοπίτη μας ψαρά Χριστόφιλου Βούλγαρη, του οποίου τα ίχνη είχαν χαθεί, όταν αλίευε στην περιοχή της Ζούρβας στις 3 Δεκεμβρίου 2012, με τη βάρκα του «Μιχαλάκης».
Μετά από την αναγνώριση του πτώματος από τους συγγενείς του, η σορός του άτυχου συντοπίτη μας μεταφέρθηκε στην Ύδρα, όπου η κηδεία του θα τελεστεί, αύριο Τετάρτη στις 16:00 στον Άγιο Γιάννη στο Καμίνι.
Θερμά συλλυπητήρια από τη "΄ΦτΥ" στην οικογένεια του εκλιπόντα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)