Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Τα συντρίμμια του καθρέφτη

Του Κωνσταντίνου Τσουκαλά
πηγή: «Εφημερίδα των Συντακτών»

Χρηματοπιστωτολόγοι, οικονομολόγοι, επικαιρολόγοι, μελλοντολόγοι και αυτόκλητοι ηθικολόγοι δεν παύουν να υπογραμμίζουν πως δεν δικαιούμαστε να ζούμε, να προτάσσουμε, να εργαζόμαστε, να ονειρευόμαστε, να σχεδιάζουμε και να ηρεμούμε όπως πριν.
Βρισκόμαστε στον αστερισμό του φόβου. Με την αποσάθρωση των εμπεδωμένων συνηθειών, των αυτοματισμών, των αξιακών αγκυλώσεων, των κατεστημένων υλικών απολαύσεων και των αυτοαναπαραγόμενων προνομίων, που οριοθετούσαν την πορεία μας μέσα στον χρόνο, όλοι νιώθουμε το έδαφος να υποχωρεί κάτω από τα πόδια μας.

Οταν το «υπάρχον» τίθεται υπό συνεχή αμφισβήτηση, όταν το παρελθόν και το παρόν δεν φαίνεται να μπορούν να επαναλαμβάνονται στο μέλλον, όλα τα καταφύγια ενάντια στην αγωνία της αβεβαιότητας δείχνουν να καταρρέουν.

Εφεξής, το φάντασμα της συνεχούς και ανεξέλεγκτης «απώλειας» ελλοχεύει παντού.
Οι βεβαιότητες και οι εκλογικεύσεις ανατρέπονται, οι ελπίδες και οι φαντασιώσεις αλλοιώνονται και λογοκρίνονται. Οι συνήθεις ύποπτοι είναι άλλωστε ομόφωνοι: χρηματοπιστωτολόγοι, οικονομολόγοι, επικαιρολόγοι, μελλοντολόγοι και αυτόκλητοι ηθικολόγοι δεν παύουν να υπογραμμίζουν πως δεν δικαιούμαστε να ζούμε, να προτάσσουμε, να εργαζόμαστε, να ονειρευόμαστε, να σχεδιάζουμε και να ηρεμούμε όπως πριν. Παραιτούμενοι από τους μηχανισμούς που μας θωράκιζαν ενάντια στην αγωνία και την κατάθλιψη, καλούμαστε να ξαναπιάσουμε το νόημα των πραγμάτων από την αρχή. Εχοντας πάρει, όπως μας λένε, τη ζωή μας λάθος, πρέπει να αλλάξουμε ζωή. Δεν ξέρουμε όμως ούτε τι πρέπει να κάνουμε ούτε ποια είναι η ζωή που μας περιμένει. Είτε ως άτυχα θύματα αντίξοων περιστάσεων είτε εξοφλώντας εντόκως παρελθούσες αμαρτίες, οφείλουμε να υποκύψουμε στην αμείλικτη λογική μιας αδέκαστης ιστορίας που εκτυλίσσεται ερήμην μας και μπροστά στα έκπληκτα μάτια μας.

Και δεν είναι μόνον αυτό. Πέρα από τον φόβο της υποβάθμισης, η προοπτική για μια δίχως όρους και όρια κατολίσθηση των συνθηκών υλικής επιβίωσης συνεπιφέρει τη διάχυση ενός άλλου, βαθύτερου, πιο ύπουλου και «αμετάβατου» τρόμου μπροστά στο ανονόμαστο και άγνωστο κενό. Κανείς δεν είναι πια σε θέση να σκέφτεται τη ζωή του στο πλαίσιο ενός κόσμου όπου οι όροι πρόσβασης στην απόλαυση των αγαθών δεν υπακούουν σε κανένα ορατό και οικείο σύστημα κανονισμών. Απροειδοποίητα, το νοηματισμένο σύστημα της μαζικής και ανταγωνιστικής κατανάλωσης έχει μετατραπεί σε ένα απονοηματισμένο σύστημα μαζικής στέρησης. Σε αντιδιαστολή με την εποχή όπου η διαφορική πρόσβαση στα υλικά αγαθά ενεργοποιούσε απτές και συνειδητές ατομικές στρατηγικές, σήμερα όλο και περισσότεροι δεν μπορούν πια να ζουν επιλέγοντας τους τρόπους με τους οποίους διαφοροποιούνται από τους άλλους. Ο αλήστου πλέον μνήμης καταναλωτής-θεός απογυμνώνεται ξαφνικά από τις φαντασιώσεις της ελεύθερης επιλογής του τρόπου της ζωής του.

Στο εξής, κανείς δεν μπορεί να διαφοροποιήσει ανάμεσα στο αναγκαίο και το περιττό, στο απαραίτητο και στο πολυτελές. Η διάκριση ανάμεσα στους όρους απλής επιβίωσης και στον ατομικό σχεδιασμό της ιδιωτικής ζωής παύει να είναι προφανής. Ως αθύρματα μιας απροσδιόριστης συλλογικής μοίρας, πληθαίνουν αυτοί που δεν ξέρουν «πώς» και «γιατί» δρουν, άρα και «ποιοι» είναι. Τα οικεία είδωλα που αντανακλώνται στον νοερό τους καθρέφτη δεν έχουν πια ούτε μορφή ούτε περίγραμμα. Και έτσι, η οικεία εικόνα του εαυτού εμφανίζεται όλο και πιο απροσδιόριστη, ανονόμαστη και τρομακτική. Σε κοινωνίες που έχουν ήδη απολακτίσει τις αυτονόητες παραδοσιακές συλλογικότητες και αμοιβαιότητες, οι παρενέργειες είναι απροσμέτρητες. Οταν τα άτομα έχουν συνηθίσει να οργανώνουν τους όρους της αυτογνωσίας τους σε συνεχή διαπραγμάτευση με τους παραμορφωτικούς καθρέφτες τους, ο θρυμματισμός των ειδώλων απειλεί να συνεπιφέρει ένα απόλυτο σημασιολογικό και αξιακό κενό.

Η προσαρμογή στη νέα αυτή τάξη πραγμάτων και νοημάτων είναι ταχύτατη. Πολλοί τέως νοικοκύρηδες άστεγοι δεν μπορούν να επιμελούνται πια του «οίκου» τους, τέως οικογενειάρχες βλέπουν την οικογένειά τους να διαλύεται, τέως αξιοπρεπείς επώνυμοι πολίτες προστρέχουν, συχνά κρύβοντας τα πρόσωπά τους, στην ανώνυμη επαιτεία και τέως επιλεκτικοί καταναλωτές ψάχνουν στους κάδους των απορριμμάτων. Μέρα με τη μέρα πληθαίνουν οι άρρωστοι που δεν τολμούν καν να πληροφορηθούν αν χρειάζονται θεραπεία, οι ψυχικά ασταθείς που αυτο-εγκαταλείπονται στην κατατονία και στην αδιαφορία, οι απόμαχοι της ζωής που δεν περιμένουν παρά τον θάνατο μέσα σε μια απόλυτη και δύσοσμη ανέχεια και οι απεγνωσμένοι που διαπραγματεύονται ακόμα και με την ιδέα της αυτοχειρίας.

Και παρ’ όλα αυτά, οι κατεστημένες εξουσίες απέχουν, σιωπούν, κρύβονται ή ίσως, καμιά φορά, και επιχαίρουν. Ακόμα και αν τα συμπτώματα είναι τραγικά -μας λένε-, είναι ιστορικά αναπόφευκτα. Οποιοι έχουν συνηθίσει να καταναλίσκουν περισσότερα από όσα παρήγαν, πρέπει τώρα να πληρώσουν τον λογαριασμό. Οσοι είχαν παρασυρθεί από τις σειρήνες της παγκόσμιας μαζικής καταναλωτικής ευωχίας, «όφειλαν» να έχουν εγκαίρως βουλώσει όχι μόνο το στόμα τους αλλά και τα αυτιά τους. Οσοι είχαν πιστέψει ότι ξοδεύοντας αλόγιστα και δανειζόμενοι αφειδώς από τις πρόθυμες τράπεζες δεν ικανοποιούσαν απλώς τις ατομικές τους επιθυμίες αλλά συνέβαλαν στην υλοποίηση του γενικού αναπτυξιακού συμφέροντος, «όφειλαν» να έχουν εγκαίρως καταλάβει ότι οι παραινέσεις των απανταχού ιθυνόντων δεν ήταν τίποτε άλλο από κενά ρητορικά σχήματα που δεν αντιστοιχούσαν παρά στα δικά τους συμφέροντα.

Οσοι είχαν πεισθεί ότι το καπιταλιστικό σύστημα μπορεί να αναπαράγεται εις το διηνεκές προσφέροντας σε όλους τους πολίτες την ικανοποίηση ολοένα και περισσότερων φαντασιώσεων, όφειλαν να έχουν προκρίνει να αντισταθούν στα υποβολιμαία κελεύσματα της κυρίαρχης γνώμης. Οσοι είχαν ταυτίσει την ιδιωτική τους ισορροπία με την ανταγωνιστική σώρευση σημάτων κοινωνικής διάκρισης, όφειλαν να έχουν καταλάβει -πριν να είναι πολύ αργά- πως η ατομική ηθική και κοινωνική τους ολοκλήρωση δεν «έπρεπε» να μπορεί να εμφανίζεται ως συνάρτηση της καταναλωτικής τους «επιτυχίας». Και όσοι αποδεικνύεται σήμερα πως δεν φρόντισαν εγκαίρως να επιλέξουν να επιζούν ως αποστασιοποιημένοι και λιτοί σοφοί, οφείλουν να αποδεχθούν την τιμωρία.

Το ηθικό δίδαγμα δεν αφήνει λοιπόν περιθώρια αμφιβολίας. Η αγωνία για το αύριο είναι «ευκαιρία» ώστε να ξανασκεφτούμε γύρω από το ποιοι είμαστε και τι μπορούμε να ελπίσουμε. Πρέπει, λοιπόν, να μετανοήσουμε ατομικά και να αδρανήσουμε συλλογικά. Πρέπει να εξακολουθήσουμε να είμαστε προσηλωμένοι στην αναγκαιότητα ενός φιλελεύθερου καπιταλισμού, που οφείλει εντούτοις να τιμωρεί εκείνους που απέτυχαν να προβλέψουν σωστά τις ενδεχόμενες παρενέργειες των τυποποιημένων εντολών του.

Πρέπει να δεχθούμε πως η λογική της ιστορίας επιτάσσει να υποκλινόμαστε αδιαμαρτύρητα σε όλες τις «παράπλευρες απώλειες» του κυρίαρχου ορθολογισμού, ακόμα και όταν οι απώλειες αυτές επεκτείνονται στις ανακουφιστικές «εικόνες εαυτού» που είχαν συγκροτηθεί μέσα στον χρόνο.

Πρέπει να συνυπογράψουμε το αξίωμα ότι όλοι οφείλουμε να υπέχουμε την ακέραια και αδιαίρετη ευθύνη για ένα ατομικό μέλλον που δεν μπορούμε εντούτοις να το προσδιορίσουμε οι ίδιοι. Πρέπει να παραιτηθούμε από οποιαδήποτε συλλογική προσπάθεια να μετατοπίσουμε από κοινού τους όρους της ορθολογικής αγοραίας τιμωρίας μας για τις παρελθούσες αμαρτίες μας. Πρέπει να εξακολουθήσουμε να είμαστε μεμονωμένα άτομα, δίχως να μπορούμε να μεταμορφωθούμε σε ιστορικά υποκείμενα. Αλλάζοντας τη λάθος ζωή μας, πρέπει να πάψουμε να ελπίζουμε πως θα έχουμε δική μας ζωή.

Πρέπει να ξεχάσουμε και να ξεπεράσουμε τους ιδιοτελείς «εαυτούς» μας, δίχως να καταφύγουμε στην επικίνδυνη και ανορθολογική χίμαιρα της συλλογικότητας. Πρέπει να αποδεχθούμε πως μπορούμε να οφείλουμε να δρούμε μέσα σε ένα ανοίκειο, ακατανόητο και αποκρουστικό σημασιολογικό, συμβολικό και ηθικό κενό. Και πρέπει να αντικαταστήσουμε τα συντρίμμια του ειδώλου μας από ένα θολό ομοίωμα μέσα στο οποίο δεν μπορεί κανείς να διακρίνει τίποτε εκτός από το τίποτε.

Η σωτηρία μας επιτάσσει να κοιτάζουμε δίχως να βλέπουμε σε έναν θρυμματισμένο, βουβό και κενό καθρέφτη.

Πανευρωπαϊκό συνέδριο για τον πλούτο και τη φτώχεια στην Αθήνα (18-20 Απριλίου)

πηγή: ΑΥΓΗ
Των Γιώργου Δαρεμά και Μαρίκας Φραγκάκη*
Η αυξανόμενη συγκέντρωση του πλούτου, από τη μία πλευρά, και η διευρυνόμενη φτώχεια, από την άλλη, αποτελούν τα θέματα του πανευρωπαϊκού συνεδρίου, που διοργανώνεται στην Αθήνα (18-20 Απριλίου) από το Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ, σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο ATTAC. Στόχος του συνεδρίου είναι (1) η διερεύνηση της υφιστάμενης κατάστασης, των βαθύτερων αιτιών και των επιπτώσεων της αυξανόμενης ανισοκατανομής εισοδήματος και πλούτου στην Ευρώπη, (2) η ανταλλαγή απόψεων για τις κατά τόπους κινηματικές και άλλες πρωτοβουλίες και (3) η από κοινού διαμόρφωση στρατηγικής για την καταπολέμηση του φαινομένου αυτού.
«Από όλες τις τάξεις, οι πλούσιοι ελκύουν τη μεγαλύτερη προσοχή, αλλά και τη λιγότερη μελέτη». Η ρήση αυτή ανήκει στον γνωστό Αμερικανό οικονομολόγο J.K. Galbraith (1908 - 2006). Πράγματι, οι πλούσιοι της εποχής μας καταλαμβάνουν σημαντικό χώρο στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ σε τακτική βάση. Το μέγεθος της περιουσίας τους όμως, πού βρίσκεται, αν βρίσκεται σε κάποιο φορολογικό παράδεισο, καθώς και ποια η συνεισφορά τους στην οικονομία και στην κοινωνία απασχολούν ελάχιστα. Η εικόνα αυτή τείνει να μεταβληθεί ως αποτέλεσμα της κρίσης και της πίεσης που ασκείται στα δημόσια οικονομικά και στην οικονομία και κοινωνία γενικότερα.
Σύμφωνα με το Δείκτη Δισεκατομμυριούχων του Bloomberg, τα 100 πλουσιότερα άτομα στον κόσμο αύξησαν την περιουσία τους κατά 241 δισ. δολ. το 2012, κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των τιμών των μετοχών1. Στις 31.12.2012, το άθροισμα της αξίας της περιουσίας τους έφθασε στο ποσό των 1,9 τρισ. δολ., ήτοι περίπου στο 2,7% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Εξάλλου, σύμφωνα με άλλες πηγές, οι δισεκατομμυριούχοι συνολικά στον κόσμο αριθμούν 187.380 άτομα (0,003% του πληθυσμού), των οποίων ο πλούτος ανέρχεται σε 26 τρισ. δολ. (37% ΑΕΠ)2. Στην Ευρώπη, αντιστοιχούν 53.440 δισεκατομμυριούχοι (0,01% του πληθυσμού), ο πλούτος των οποίων φθάνει στα δολ. 6,9 τρις (39,4% ΑΕΠ). Τέλος, στην Ελλάδα υπάρχουν 455 δισεκατομμυριούχοι (0,004% του πληθυσμού) με συνολικό πλούτο αξίας 50 δισ. δολ. (17,3% ΑΕΠ)3. Οι εν λόγω πηγές επίσης μας πληροφορούν ότι το 2012 οι δαπάνες των δισεκατομμυριούχων αφορούσαν κατά κύριο λόγο τον τρόπο ζωής τους (lifestyle), τις συλλογές τους έργων τέχνης και τη φύλαξη (security) της οικογένειάς τους. Με άλλα λόγια η πολυπόθητη ανάκαμψη της οικονομίας δεν αναμένεται να προέλθει από τις δαπάνες κατανάλωσης των πλουσιότερων της Γης.
Στον αντίποδα της συγκέντρωσης του πλούτου και της υπερπολυτελούς ζωής μικρής μερίδας της κοινωνίας, βρίσκεται η φτωχοποίηση ενός διευρυνόμενου τμήματος και η εξαθλίωση των μέχρι πρότινος φτωχών. Οι τάσεις αυτές παρατηρούνται ιδιαίτερα έντονα στις νότιες χώρες της Ευρωζώνης, καθώς και στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Το "κοινωνικό ζήτημα" που ταρακούνησε σύμπασα την Ευρώπη τον 19ο αιώνα έχει αναβιώσει δριμύτερο στις αρχές του 21ου συγκροτώντας μέσα στις πολιτισμένες κοινωνίες της Ε.Ε. έναν εκτεταμένο θύλακο εξαθλιωμένων που συνιστά έναν "τέταρτο κόσμο" μέσα στον Πρώτο Κόσμο. Αυτός ο "αόρατος κόσμος" της "έσχατης ένδειας μέσα στην ευμάρεια" έχει εκλάβει δραματικές διαστάσεις και γιγαντώνεται μέσα στην ελληνική κοινωνία. Το πολυδιάστατο φαινόμενο της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτισμικής φτώχειας δεν αποτελεί μόνο ένδειξη της προϊούσας κοινωνικής αποσύνθεσης αλλά πλήττει ευθέως το δημοκρατικό αξιακό τρίπτυχο της ελευθερίας, της ισότητας και της αλληλεγγύης, στο όνομα του οποίου νομιμοποιείται κάθε δικαιικά εύτακτη πολιτεία.
Ένας καίριος δείκτης που μετρά το μέγεθος της φτώχειας σε μια κοινωνία είναι το ‘κατώφλι της φτώχειας’ που ορίζεται εισοδηματικά και αφορά το ποσοστό του πληθυσμού του οποίου οι εισοδηματικές απολαβές κείνται κάτω από το 60% του μέσου (median) ατομικά εξισωμένου καθαρού διαθέσιμου εισοδήματος. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat για το 2011, το ποσοστό αυτό έχει ανέλθει στο 21,4% και αντιστοιχεί σε περίπου 2.349.000 φτωχούς ανθρώπους.
Επειδή ο δείκτης εισοδηματικής φτώχειας μετρά μεν την ενδημική σχετική φτώχεια μέσα σε μια κοινωνία αλλά δεν προσμετράει και την πραγματική υλική στέρηση που βιώνουν τα νοικοκυριά μη δυνάμενα να ικανοποιήσουν στοιχειώδεις κοινωνικές ανάγκες τους, όπως π.χ. θέρμανση της οικίας τους, δυνατότητα τηλεφωνικής επικοινωνίας, υποσιτισμό κ.ά. έχει κατασκευαστεί ο δείκτης καταγραφής του "ποσοστού φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού" που αποτυπώνει πληρέστερα τον αριθμό των συμπολιτών μας (συμπεριλαμβανομένης και της παιδικής φτώχειας) που όχι μόνο στερούνται μιας αξιοπρεπούς διαβίωσης αλλά αδυνατούν κυριολεκτικά να επιβιώσουν.
Το ποσοστό αυτό σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ανέρχεται στο 31% και είναι μακράν το υψηλότερο στην Ευρωζώνη. Αυτό το τεράστιο στρώμα φτωχών και εξαθλιωμένων, που είναι επικοινωνιακά αφανισμένο (σαν να μην υφίσταται) από τη δημόσια σφαίρα, μας επιτρέπει δικαιολογημένα να μιλάμε για μια ανθρωπιστική κρίση στην καρδιά της πολιτισμένης Ευρώπης.
Το πρόβλημα της φτώχειας δεν είναι προϊόν της παρούσης οικονομικής κρίσης, αλλά ενδογενές κοινωνικό παράγωγο του κεφαλαιοκρατικού τρόπου παραγωγής και της απίσχνασης του δημοκρατικού προτάγματος ισότιμης συμπερίληψης όλων των μελών της κοινωνίας στην κοινή ευζωΐα μέσω ουσιωδών κοινωνικών αναδιανομών και δικαιοσύνης. Εντούτοις η συστηματική εφαρμογή των κυβερνητικών πολιτικών λιτότητας εντείνει και επαυξάνει αδίστακτα το πρόβλημα (π.χ. πολλαπλασιάζοντας την στρατιά των ανέργων) ενώ η άτεγκτη προσήλωση στις μνημονιακές νόρμες εξαλείφει την όποια ελπίδα για μια καλύτερη ζωή.
Για τους εκατομμύρια φτωχούς και εξαθλιωμένους το μόνο μέλλον που φαντάζει ρεαλιστικό είναι ότι δεν υπάρχει πια μέλλον. Μια κοινωνία αδιάφορη για το ‘κοινωνικό ζήτημα’ και χωρίς μέλλον είναι κλινικά νεκρή και της απομένει μόνο η πιστοποίηση του θανάτου της.
* Ο Γ. Δαρεμάς και η Μ. Φραγκάκη είναι μέλη της οργάνωσης ATTAC Ελλάδας

1. Billionaires Worth δολ. 1.9 trillion seek advantage in 2013 στο www.bloomberg.com/news/2013-01-01
2. World Ultra Wealth Report 2012-2013 www.wealthx.com/wealthreport
3. Η σύγκριση του (στατικού) πλούτου με το (ρέον) ΑΕΠ είναι μια πρώτη προσέγγιση, ελλείψει στοιχείων για το ύψος του συνολικού πλούτου.

Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Τουλάχιστον 2 νεκροί και 22 τραυματίες από τις εκρήξεις στον Μαραθώνιο της Βοστόνης

πηγή: left.gr
Τουλάχιστον 6 άνθρωποι έχουν τραυματιστεί από δύο διαδοχικές εκρήξεις κοντά στον τερματισμό του Μαραθωνίου της Βοστόνης κατά τις 2.45 τοπική ώρα.
 η δημοσίευση ανανεώνεται περιοδικά

11.12 μ.μ.: Το CNN μεταδίδει ότι σύμφωνα με την αστυνομία της Βοστώνης, υπάρχουν τουλάχιστον 2 νεκροί και 20 τραυματίες από τις εκρήξεις.

11.05 μ.μ.:
Σύμφωνα με το CNN: Οι αρχές εχουν απομακρύνει τον κόσμο από το σημείο, με τη βοήθεια της Εθνοφυλακής. Οι διοργανωτές του Μαραθωνίου ανακοίνωσαν κι επίσημα στη σελίδα τους στο facebook τη διπλή έκρηξη. 4 θύματα από τις εκρήξεις βρίσκονται στα επείγοντα του γενικού νοσοκομείου της Μασαχουσέτης, σύμφωνα με εκπρόσωπο του νοσοκομείου.



Ενημέρωση, 10.55 μ.μ. (ώρα Ελλάδας): Oι εκρήξεις σημειώθηκαν με διαφορά λίγων δευτερολέπτων και στις δυο πλευρές του δρόμου, σύμφωνα με τον ρεπόρτερ τοu CNN. Η πρώτη άφησε «ένα με γάλο σύννεφο καπνού». Σημειώθηκαν κατά τις 2.45 τοπική ώρα, περίπου μια ώρα μετά τον τερματισμό του πρώτου αθλητή. Μέχρι εκείνη την ώρα είχαν τερματίσει 27.000 αθλητές. Ο αγώνας έχει προφανώς σταματήσει.
Παρακάτω, οι εικόνες που κατέγραψε η τηλεόραση από τη στιγμή της έκρηξης.
Πληροφορίες από CNN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Σύσκεψη για τη δημιουργία Υδατοδρομίων στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων

πηγή: ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ
Στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων συνεκλήθη σήμερα από τον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη, ευρεία σύσκεψη για να εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων ώστε να εξυπηρετούνται τα Νησιά της Αττικής και με Υδροπλάνα, μετά την ψήφιση του Νόμου που καθορίζει οριστικά το πλαίσιο λειτουργίας τους.

Στη σύσκεψη μετείχαν, ο Δήμαρχος Αίγινας Θεοδόσης Σακκιώτης, ο Δήμαρχος Τροιζηνίας Γιάννης Σαμπάνης, ο Δήμαρχος Πόρου Δημήτρης Στρατηγός, ο Δήμαρχος Σπετσών Παναγιώτης Λυράκης, ο Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών Λευτέρης Κεχαγιόγλου, εκπρόσωποι Λιμενικών Ταμείων και Επιτροπών Τουριστικής Ανάπτυξης από όλα τα νησιά και επαγγελματικοί φορείς.
Από την Ύδρα ήταν παρόντες ο Δημοτικός Σύμβουλος Τάσος Μαυρουδάκος και η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ύδρας Ευγενία Σοφιανού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

«Ποτέ ξανά φασισμός»: Κινητοποιήσεις της 21ης Απριλίου

πηγή: TVXS
Την Κυριακή 21 Απρίλη, αντιρατσιστικές και μεταναστευτικές οργανώσεις διοργανώνουν για πρώτη φορά συγκεντρώσεις, πορείες και εκδηλώσεις με αφορμή την επέτειο του στρατιωτικού πραξικοπήματος στις 21/4/1967 που κράτησε 7 χρόνια.

Στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, τον Βόλο, την Πάτρα, τα Χανιά, την Ζάκυνθο και σε πόλεις ακόμη πόλεις της χώρας, δεκάδες οργανώσεις, κοινωνικοί φορείς και συλλογικότητες προχωρούν ενωτικά σε ένα προσκλητήριο αγώνα με συνθήματα: Ποτέ ξανά χούντα και φασισμός – Ψωμί Παιδεία Ελευθερία.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση: «Την ώρα που ολοένα περισσότεροι άνθρωποι βυθίζονται στη μνημονιακή φτώχεια, ανεργία και εξαθλίωση, οι αντιστάσεις του λαού μας αντιμετωπίζονται με ένταση του αυταρχισμού, εμπέδωση μιας "δημοκρατίας έκτακτης ανάγκης", απόπειρα στραγγαλισμού κάθε δικαιώματος και ελευθερίας που κατακτήθηκε με αγώνες στην περίοδο της μεταπολίτευσης. Οι τροικανές κυβερνήσεις μας το θυμίζουν καθημερινά ολοένα και περισσότερο.

Πατώντας πάνω στο έδαφος της καταστολής των αντιστάσεων και στην προστασία που τους παρέχουν πολλά ΜΜΕ αλλά και ένστολοι "Προστάτες του Πολίτη", οι Χρυσαυγίτες αμετανόητοι νοσταλγοί της χούντας και του ναζισμού, ονειρεύονται ανοιχτά την αναβίωσή τους.

Γι' αυτό καλούμε κάθε εργαζόμενο, άνεργο και νέο, κάθε δημοκρατικό πολίτη, κοινωνικό και πολιτικό φορέα που δεν βολεύεται με την σύγχρονη μνημονιακή εκδοχή "αυταρχικής δημοκρατίας" και θεωρεί πως χρειάζεται αποφασιστικά και ενωτικά να σταματήσουμε τη φασιστική απειλή να συμμετάσχει στις κινητοποιήσεις της Κυριακής 21 Απρίλη. Είναι εκδηλώσεις μνήμης και αγώνα, υπεράσπισης των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών της εποχής μας».

Στην Αθήνα

Κυριακή 21/4, 5 μ.μ., στο Πάρκο Ελευθερίας (πρώην ΕΑΤ – ΕΣΑ ), Λ. Βασσιλίσης Σοφίας:

Συγκέντρωση – Συναυλία με τους Φοίβο Δεληβοριά, Φτωχούς Συγγενείς, Bandalusia και πορεία στη Βουλή

Μέχρι στιγμής, συμμετέχουν:

Δίκτυο Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών, Κίνηση «Απελάστε το Ρατσισμό», Antinazi Zone – YRE, Δημοτική Κίνηση «Ανοιχτή Πόλη», Πρωτοβουλία «ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ», Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα, Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, Αντιφασιστικό Μέτωπο Παιδείας, Αντιφασιστική Επιτροπή Μεταξουργείου – Κεραμεικού – Ακαδημίας Πλάτωνα, Αντιφασιστική Επιτροπή Πολυγώνου– Γκύζη, Πρωτοβουλία Ενάντια στο Φασισμό και τη Ρατσιστική Βία Καλλιθέας, Πρωτοβουλία δημιουργίας Αντιφασιστικής Επιτροπής στη Νέα Ιωνία, Κίνηση Κατοίκων 6ης Διαμερισματικής Κοινότητας Αθήνας, Κέντρο Αγωνιστικής και Πολιτιστικής Αλληλεγγύης των Λαών Τουρκίας – Ελλάδας (ΚΑΠΑ), Συνδικάτα, Κινήσεις Δικαιωμάτων, Αντιδικτατορικοί Αγωνιστές.

Στηρίζουν ως τώρα, οι πολιτικοί φορείς:

ΑΚΟA, ΑΠΟ, ΔΕΑ, Κόκκινο, Νεολαία ΣΥΝ, Ξεκίνημα, Πρωτοβουλία των 1000, ΣΥΡΙΖΑ

Με δικές τους ανακοινώσεις, στην κινητοποίηση της Αθήνας, καλούν:
Συντονισμός Πρωτοβάθμιων Σωματείων
Κίνηση για τις Ελευθερίες και τα Δημοκρατικά Δικαιώματα της Εποχής μας (ΚΕΔΔΕ)

Στην υπόλοιπη Ελλάδα, καλούμε στις παρακάτω κινητοποιήσεις και εκδηλώσεις που οργανώνονται από τοπικούς φορείς:

Θεσσαλονίκη: Κυριακή 21/4, Συγκέντρωση και πορεία, 6 μ.μ., Άγαλμα Βενιζέλου
Πάτρα: Παρασκευή 19/4, Συγκέντρωση - Εκδήλωση, 7 μ.μ. στον ΕΣΠΕΡΟ
Βόλος: Κυριακή 21/4, Εκδήλωση, 6 μ.μ., Παραλία Βόλου (Ηρώο)
Χανιά: Σαββατοκύριακο 20 – 21/4, Αντιφασιστικό Φεστιβάλ Σχολείων, στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων
Ζάκυνθος: 19/3 - 22/4, «Σχολικός Μήνας κατά της βίας, του ρατσισμού και του φασισμού»

Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Πανελλαδικές 2013: Το πρόγραμμα αναλυτικά

πηγή:  ipaideia.gr

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 17 Μαΐου οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας στις 15 Μαΐου θα ολοκληρωθούν τα μαθήματα και μία ημέρα αργότερα οι διαδικασίες για την έκδοση και την αποστολή των στοιχείων των υποψηφίων από τα Γενικά Επαγγελματικά Λύκεια προς τα οικεία εξεταστικά κέντρα.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013.

α) Στις 15 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους 2012-2013 και στις 16 Μαΐου ολοκληρώνεται η διαδικασία έκδοσης και αποστολής των στοιχείων των υποψηφίων από τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια προς τα οικεία Εξεταστικά κέντρα.

β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν την Παρασκευή 17-5-2013, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 21-05-2013. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν το Σάββατο 15-6-2013 και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 17-6-2013 ως και 28-6-2013. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν το Σάββατο 8-6-2013.

γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 3-6-2013 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές.
δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 10-6-2013.

Συνημμένα ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 και αναλυτικά :

1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)

2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)

3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)

4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2013 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄)

5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)

Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο ειδικό μάθημα και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου

Τροποποίηση προγράμματος διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων σε μαθήματα ειδικότητας ΕΠΑΛ

Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής

Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2013 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, υποβάλλουν ήδη στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση Υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές. Σχετική Αίτηση-Δήλωση υποβάλλουν και οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων και μόνο εφόσον επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για Στρατιωτικές/Αστυνομικές Σχολές/Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού/ΤΕΦΑΑ. Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση μπορούν να είναι μόνο οι κάτοχοι βεβαίωσης πρόσβασης ημερήσιων ΓΕΛ ή ημερήσιων ΕΠΑΛ-Β΄ των ετών 2011 ή 2012. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η προθεσμία υποβολής της Αίτησης-Δήλωσης λήγει την Τρίτη 5 Μαρτίου. Επισημαίνεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι ως άνω μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και όσοι δηλώσουν ενδοσχολικό απολυτήριο) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει μέσα στην ίδια προθεσμία, δηλαδή ως 5 Μαρτίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.
Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), ήδη πιστοποιούνται από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους μέχρι 8 Μαρτίου. Εφόσον αποκτήσουν το πιστοποιητικό της πάθησής τους, θα μπορέσουν να ανακαλέσουν την Αίτηση-Δήλωση για πανελλαδικές εξετάσεις και να υποβάλουν εκ νέου Αίτηση για ενδοσχολικό απολυτήριο.

Τον Απρίλιο, σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν με νεότερο δελτίο τύπου, όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ στο Λύκειο, στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, καθώς και οι υποψήφιοι του 10% θα προσέλθουν για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου, η οποία υπολογίζεται για τον Ιούνιο.

Επίσης, τον Απρίλιο, οι υποψήφιοι με τα ΓΕΛ ή με τα ΕΠΑΛ ή με το 10% των θέσεων εισακτέων, οι οποίοι τυχόν εμπίπτουν στις ειδικές περιπτώσεις των πολυτέκνων, των τριτέκνων και των κοινωνικών κριτηρίων, θα κληθούν να υποβάλουν στο Λύκειό τους τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, προκειμένου να ενταχθούν σε κάποια ειδική περίπτωση, ώστε να διεκδικήσουν τις επιπλέον θέσεις εισαγωγής.

Στο ίδιο διάστημα, περί τα τέλη Απριλίου, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, θα αποκτήσουν από το Λύκειο υποβολής της Αίτησης Δήλωσης, το δελτίο εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες των εξετάσεων.

Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται από τα Λύκειά τους με σχετικές εγκυκλίους. Παράλληλα, ενημερωτικό υλικό, εγκύκλιοι, υποδείγματα κλπ. θα αναρτώνται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ».
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΦΕΤΙΝΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.

Ευχαριστήρια ανοιχτή επιστολή του Προέδρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Ύδρας κ. Σωτηρόπουλου Αναστάσιου για την λειτουργία του Κοινωνικού Παντοπωλείου.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΥΔΡΑΣ
ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΗΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΥΔΡΑΣ



Ύδρα, 8 Απριλίου 2013





Κυρίες και  κύριοι,

ο Δήμος ΄Υδρας,   στις  5-11-2012 έλαβε την  πρωτοβουλία  να ιδρύσει στο νησί Κοινωνικό Παντοπωλείο. Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου ανέλαβε να υλοποιήσει την απόφαση αυτή και στη συνέχεια το Δημοτικό Συμβούλιο, με ομόφωνη απόφασή του, παραχώρησε κατάστημα στη Δημοτική Αγορά, για την στέγασή του. Στις 15-3-2013  είχαμε τη χαρά να εγκαινιάσουμε το Κοινωνικό Παντοπωλείο και από την ημέρα εκείνη ξεκίνησε επίσημα η λειτουργία του.

Ως  πρόεδρος της  Κοινωφελούς Επιχείρησης  του Δήμου ΄Υδρας,  θα ήθελα  να  ευχαριστήσω  ονομαστικά όλους όσοι βοήθησαν ώστε να  επιτευχθεί το μεγάλο αυτό κοινωνικό έργο.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες επιθυμώ να απευθύνω στο Δήμαρχο κ. ΄Αγγελο Λ. Κοτρώνη για την αμέριστη στήριξη και συμπαράστασή του και στο προσωπικό  της Κ.Ε.Δ.Υ, το  οποίο σύσσωμο  συμμετέχει  ενεργά σε όλες  τις προσπάθειες  της  Επιχείρησης χάρη   στην άξια  Αντιπρόεδρο  κ. Ελένη Γιαννίμπα. Ευχαριστώ τον Αιδεσιμολογιώτατο        π. Ευάγγελο Γκιάκο για την συμμετοχή και την πολύτιμη βοήθειά του και  την κ. Ειρήνη  Μαυρούδάκου η οποία είναι ενεργό μέλος. Πολλές ευχαριστίες επίσης στο  προσωπικό του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και ιδιαίτερα στην  Κοινωνική Λειτουργό  του  Δήμου κ. Αγγελική  Νάζου, η οποία στηρίζει πρόθυμα κάθε προσπάθεια με κοινωνικό χαρακτήρα. Ευχαριστώ θερμά τους εργατοτεχνίτες του Δήμου κ. Ελευθέριο Λαγκαδιανό και κ. Ηλία Άκληρο, οι οποίοι εντός μικρού χρονικού διαστήματος διαμόρφωσαν το χώρο του καταστήματος, την κ. Μαρία Λεμπέση, η οποία πρόσφερε εξοπλισμό και διάφορα φυτά, τον αγαπητό μου φίλο κ. Φάνη Κεφαλωνίτη και τον συνεργάτη του κ. Νίκο Μοίρα, οι οποίοι κατασκεύασαν αφιλοκερδώς την σκάλα του Παντοπωλείου.

Εκείνοι οι οποίοι είναι άξιοι επάινου και  πρέπει να βρουν μιμητές,  είναι αυτοί  που στηρίζουν τη  λειτουργία  του παντοπωλείου ανταποκρινόμενοι  στο  αίτημά μας.
Ευχαριστώ θερμά τον κ. Γεώργιο και  Ανδριάνα Σπανού και  την κ. Νέζω Νικολούδη,  οι οποίοι προσφέρουν προϊόντα σε μηνιαία βάση για τις ανάγκες του Παντοπωλείου.
Για την προσφορά τους σε προϊόντα, ευχαριστώ τον κ. Νίκο Πλευρίτη  και  την Αντιδήμαρχο κ.  Λουκία Λούλου,  καθώς επίσης και  τον  κ. Χρήστο και Πόπη Ντούσκου. Πολλές ευχαριστίες επίσης στον κ. Τάκη Ράμπια για την προσφορά του και την βοήθειά του στις μεταφορές των προϊόντων εντός Αττικής.
Τους ευχαριστώ όλους για την ευαισθησία και την προθυμία τους και εύχομαι υγεία,  πρόοδο, και οικογενειακή ευτυχία σε όλους τους δωρητές μας. Εύχομαι να συνεχίσετε να προσφέρετε απλόχερα την αγάπη σας  ό,που αυτή χρειαστεί.



Με   εκτίμηση και  πολλές ευχαριστίες.
ο Πρόεδρος της  Κ.Ε.ΔΥ
Σωτηρόπουλος  Αναστάσιος