Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Εφημερίδα "Raporto": Στο σφυρί τα λιμάνια Ύδρας και Πόρου

λιμανι πορου

πηγή: "Raporto"

Ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Αργοσαρωνικού

O επενδυτής θα αποφασίσει τι θα αγοράσει σε Πόρο και Ύδρα
Θύελλα αντιδράσεων έχουν προκαλέσει οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης των λιμανιών του Αργοσαρωνικού. Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη ο επενδυτής είναι εκείνος που θα αποφασίσει για την έκταση κιαι τη χρήση των λιμανιών.
Πρόκειται για μια πρωτοφανή διαδικασία που παρακάμπτει όλες τις καθιερωμένες αρχές οι οποίες εξασφαλίζουν τη διαφάνεια ενός διαγωνισμού.

Ειδικότερα η πρόσκληση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση των λιμανιών Αλίμου, Νέας Επιδαύρου, Ύδρας, Πόρου δημοσιεύτηκε στις 3 Απριλίου.
Στην προκήρυξη περιγράφονται γενικώς και αορίστως τα παραχωρούμενα τμήματα των εκτεταμένων χερσαίων ζωνών των λιμανιών του Πόρου και της Ύδρας (Σ.σ: στα συγκεκριμένα νησιά η Χ.Ζ.Λ. καταλαμβάνει έκταση πολύ μεγαλύτερη από τα ίδια τα λιμάνια)
Έτσι, με μια πρόχειρη ή αφελή ανάγνωση δίνεται παραπλανητικά η εντύπωση ότι τα παραχωρούμενα τμήματα είναι συγκεκριμένα και περιορισμένα.
Όμως, μια κατά γράμμα, νομική, ανάγνωση του κειμένου του διαγωνισμού και του αντίστοιχου χάρτη αποδεικνύει ότι στην πραγματικότητα τα προς παραχώρηση τμήματα δεν έχουν καθοριστεί, αλλά θα καθοριστούν χρονικά παράλληλα ή μετά από την κατακύρωση του διαγωνισμού. Σύμφωνα μάλιστα με την προκήρυξη, κατά τη διάρκεια της Διαγωνιστικής Διαδικασίας, το Ταμείο δύναται, «να προβεί σε τροποποιήσεις κάθε περιουσιακού στοιχείου της Ομάδας, οι οποίες δεν επηρεάζουν ουσιωδώς την οικονομική αξία της Συναλλαγής».
Με λίγα λόγια, ο επενδυτής θα είναι εκείνος που θα αποφασίσει για την έκτασή τους, αλλά και για τη χρήση τους, σύμφωνα με τα δικά του κριτήρια.
Κι όμως, αυτή ακριβώς είναι η διαδικασία με την οποία οι πνεύμονες των δύο ιστορικών νησιών του Αργοσαρωνικού θα μεταβιβαστούν για 40 χρόνια σε ιδιώτη επενδυτή.

Δύο μέρες μετά τη δημοσίευση του διαγωνισμού, στις 5 Απριλίου, συζητήθηκαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι προσφυγές κατά της απόφασης της διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, με την οποία μεταβιβάστηκαν τα 23 υπό παραχώρηση λιμάνια στο ΤΑΙΠΕΔ.
Κατά τη συνεδρίαση, το δικαστήριο έδωσε προθεσμία σε όλους τους αιτούντες Δήμους να προσκομίσουν συμπληρωματικά υπομνήματα έως τις 13 Μαΐου και άκουσε τις προφορικές επισημάνσεις των πληρεξούσιων δικηγόρων, οι οποίοι ανέπτυξαν ορισμένα ειδικά επιχειρήματα για τις περιοχές τους.
Ο δικηγόρος του Δήμου Ύδρας προέταξε το γεγονός ότι το λιμάνι της Ύδρας είναι αλληλένδετο με τον ιστορικό οικισμό του νησιού και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του. Παρότι το ίδιο ακριβώς επιχείρημα ισχύει και για τον Πόρο, ο δικηγόρος του Δήμου Πόρου περιόρισε την προφορική του επιχειρηματολογία στο γεγονός ότι στο λιμάνι του Πόρου «ελλιμενίζονται πολεμικά πλοία, τα οποία δεν μπορούν να συνυπάρχουν με γιωτς».
Η απόφαση του ΣτΕ, η οποία αναμένεται να είναι κοινή για όλους τους αιτούντες, πρόκειται να ανακοινωθεί μετά από χρονικό διάστημα, που δεν αποκλείεται να ξεπερνά και τον ένα χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, δύο μέρες πριν τη συνεδρίαση του ΣτΕ, η κυβέρνηση αποφάσισε να ξεκινήσει τη διαδικασία διαγωνισμού για το πρώτο πακέτο λιμανιών (Άλιμος, Πόρος, Ν. Επίδαυρος, Ύδρα). Η διαδικασία του διαγωνισμού και η παραχώρηση στον πλειοδότη, θα ολοκληρωθεί εντός έξι έως εννέα μηνών, δηλαδή πριν από την απόφαση του ΣτΕ.

Πολιτική κόντρα στο Δ.Σ. Πόρου για το λιμάνι
Το θέμα της παραχώρησης του λιμανιού, απασχόλησε και τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πόρου με έντονη σύγκρουση μεταξύ δημοτικής αρχής και αντιπολίτευσης.
Για πρώτη φορά μετά τις δημοτικές εκλογές του 2010, οι παρατάξεις της μειοψηφίας, «Αλλαγή Πορείας» του Γιάννη Δημητριάδη και «Αγώνας Επιβίωσης – Πόρος» του Δημήτρη Πάνου, εξέδωσαν κοινό δελτίο τύπου με το οποίο εξέφρασαν την έντονη αντίθεση τους με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πόρου κάνοντας λόγο για «πρωτοφανές πείραμα αποικιοκρατικού τύπου», αλλά και για συνεννόηση της δημοτικής αρχής με το ΤΑΙΠΕΔ.
Μάλιστα ο κ. Δημητριάδης, έκανε γνωστό ότι απέστειλε επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ και ενημερώθηκε τηλεφωνικά ότι από τον «Λιμένα του Πόρου», στον οποίο περιλαμβάνονται επίσης οι ακτές Ασκελίου, Νεωρίου και Μπούγιας-Αλικής, το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να μεταβιβάσει ένα απροσδιόριστο ακόμα «μέρος», ενώ τα υπόλοιπα μέρη θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να υπάρχει προς το παρόν συγκεκριμένη νομική ή πολιτική πρόβλεψη για την αξιοποίησή τους, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται από το νόμο η επιστροφή τους στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

Τα σενάρια για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ενισχύονται τα σενάρια που θέλουν τον Τουρκικό όμιλο Dogus Holding, του Τούρκου επιχειρηματία Φερίτ Σαχένκ, να ενδιαφέρεται για τις μαρίνες Αλίμου, Επιδαύρου, Πόρου και Ύδρας.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο σχήμα θα συμμετέχει η Κυριακούλης και η Lamda του ομίλου Λάτση. Αυτό είναι το επικρατέστερο σχήμα, ενώ σίγουρα θα υπάρχει συμμετοχή και κατασκευαστικής εταιρείας.
Θα υπάρχουν τουλάχιστον 4 σχήματα που θα συμμετάσχουν. Τα τρία μάλλον θα είναι συμπληρωματικά. Οι διακηρύξεις που θα βγουν σταδιακά θα είναι 9 για τις ομάδες μαρινών.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ 
σε  pdf

Αμερική: Ψηφίστηκε ο νόμος S510 που απαγορεύει τη διατήρηση και φύτευση σπόρων

πηγή: agrofasma.gr
από: neaepohi.gr

Οι πολυεθνικές, με τις ευλογίες της κυβέρνησης των ΗΠΑ, περνούν νόμο απαγόρευσης και ωθούν στην πείνα μικρο καλλιεργητές και ιδιώτες, απαγορεύοντας τη διατήρηση και φύτευση σπόρων σε λαχανόκηπους στα σπίτια. Αν κρίνουμε από τη στροφή που έκαναν χιλιάδες νοικοκυριά και εδώ στην Ελλάδα, που λόγω της κρίσης άρχισαν να φυτεύουν είδη πρώτης ανάγκης και λαχανικά ώστε να μπορούν να επιβιώσουν, κατανοούμε και το μέγεθος της απανθρωπιάς των πολυεθνικών που προκειμένου να ελέγξουν την ανθρωπότητα μέσω του ελέγχου της τροφής, προωθούν τέτοιες απαγορευτικές νομοθεσίες. Ο νόμος S510 είναι μόνο ένα μέρος από την προώθηση του λεγόμενου κώδικα αλιμεντάριους.
Ύστερα από καθυστέρηση ενός έτους η γερουσία ψήφισε σήμερα το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο «S 510» για την προστασία του καταναλωτικού κοινού και που αφορά στη βιομηχανία τροφίμων στις ΗΠΑ. Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε με ψήφους 73 ψήφους έναντι 25 και συγκέντρωσε τις θετικές ψήφους τόσο των δημοκρατικών όσο και των ρεπουμπλικάνων.
Αν και το νομοσχέδιο πρέπει να συνδιαμορφωθεί με το αντίστοιχο που ψηφίστηκε από τη βουλή των αντιπροσώπων τον Ιούλιο του 2009 -καθώς στο τελευταίο περιλαμβάνονται αρκετές τελικές διαφοροποιήσεις- εντούτοις η βουλή των αντιπροσώπων πρόκειται μάλλον να δεχθεί το κείμενο του Κογκρέσου. Ο νέος νόμος ουσιαστικά παρέχει πλήρη εξουσία στην αμερικανική υπηρεσία φαρμάκων και τροφίμων (FDA) στις διαδικασίες παραγωγής και διάθεσης τροφίμων στις ΗΠΑ στο περίπου 80% της παραγωγής. Ο νέος νόμος πρόκειται να εστιάσει στην πρόληψη πάσης φύσεως επιδημιών που μπορεί να προκύπτουν στην διαδικασία παραγωγής τροφίμων, στον εντοπισμό τους και την αντιμετώπισή τους.
Κάτω από τις ίδιες προδιαγραφές πρόκειται να ελέγχονται και τα εισαγόμενα τρόφιμα και η FDA θα αποφασίζει εάν αυτά ανταποκρίνονται στις διαδικασίες ασφαλείας παραγωγής που υπόκεινται και τα τρόφιμα που παράγονται στις ΗΠΑ αναγκάζοντας τον οποιοδήποτε προμηθευτή εξωτερικού να υιοθετεί τις ίδιες αυτές προδιαγραφές ασφαλείας. Ο προϋπολογισμός του νέου νόμου πρόκειται να ανέλθει στα 1,4 δις. $.
Οι αντιδράσεις που προκάλεσε το νομοσχέδιο αφορούσαν στα τρόφιμα που παράγονται από μικρούς παραγωγούς τόσο για εμπόριο όσο και για ιδία κατανάλωση, μιλώντας για σενάρια όπου αποσπάσματα της FDA θα συλλάμβαναν τον οποιοδήποτε επιχειρούσε να καλλιεργήσει τα δικά του λαχανικά στον κήπο του. Στο τροποποιημένο κείμενο που ψηφίστηκε από το Κογκρέσο εξαιρέθηκαν από τους νέους κανονισμούς οι παραγωγοί που παράγουν προϊόντα τα οποία τους αποφέρουν μέχρι 500.000 $ ετησίως και τα διαθέτουν σε αποστάσεις όχι μεγαλύτερες των 275 μιλίων από τον τόπο παραγωγής τους.
Παρόλα αυτά στο νόμο περιέχονται συγκεκριμένες δικλείδες ασφαλείας ακόμη και για τους μικρούς παραγωγούς κάτι που ουσιαστικά οδηγεί σε αναίρεση της εξαίρεσης...Αυτό γιατί όσοι θέλουν να εξαιρεθούν πρέπει να εγγραφούν στα μητρώα της FDA, -αλλιώς θα υποστούν νομικές κυρώσεις- ενώ -και κυριότερα- οι μικροί παραγωγοί θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να δέχονται τον έλεγχο της FDA εάν η υπηρεσία διαπιστώσει πως κατά τη διάρκεια παραγωγής των τροφίμων δεν τηρούνται οι διατάξεις του S-510 από τον οποίο υποτίθεται έχουν εξαιρεθεί!
Η FDA έτσι εκτός του ότι καθίσταται το κύριο όργανο στην παραγωγή τροφίμων μπορεί να υπαγορεύει οποιαδήποτε στιγμή το πως παράγονται τα τρόφιμα με ποιες διαδικασίες και με ποια φάρμακα πιθανόν κρίνει ότι πρέπει να εντάσσονται στην διαδικασία της παραγωγής. Ένας νόμος αναμφισβήτητα που αξίζει ιδιαίτερης προσοχής, καθώς είναι πολύ πιθανό να δούμε σύντομα και την ευρωπαϊκή εκδοχή του.
Πρόκειται για μία Παγκόσμια Διατροφική Συνωμοσία που έχει βαθειά τις ρίζες της μέσα στην ιστορία δημιουργώντας -με πρόσχημα την καλύτερη υγεία και τη μείωση του κόστους γεωργικής παραγωγής- ένα αποκύημα οικονομικών συμφερόντων με απώτερο σκοπό τον αποδεκατισμό του παγκόσμιου πληθυσμού.
Η πολυεθνική εταιρία γεωργικής βιοτεχνολογίας Mosanto με έδρα στο Creve Coeur στο Missouri της Αμερικής είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός του ζιζανιοκτόνου "glyphosate" γνωστό κι ως "Roundup" και ο μεγαλύτερος παραγωγός γενετικά τροποποιημένων σπόρων στον κόσμο. Η συγκεκριμένη εταιρία παρέχει στο 90% του παγκόσμιου χάρτη την τεχνολογία των γενετικά τροποποιημένων σπόρων προς σπορά δηλαδή των μεταλλαγμένων μετέπειτα τροφών που καταλήγουν στο τραπέζι μας.
Μέχρι το 1999 η περί ου ο λόγος εταιρία χρησιμοποιούσε την ονομαζόμενη "Τεχνολογία Εξολοθρευτής" (δηλαδή φυτά που τροποποιούνται γενετικά για να παράγουν στείρους σπόρους) όπου και... υποσχέθηκε δημόσια να μην την ξαναχρησιμοποιήσει για εμπορικούς σκοπούς. Μετά από αυτό όμως η Mosanto προώθησε ένα νέο ισχυρισμό όπου τώρα πλέον υποστηρίζει πως μπορεί να αναπτύξει με σκοπό να χρησιμοποιήσει τους ονομαζόμενους "αυτοκαταστροφικούς σπόρους".

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

ΔΗΜΟΣ ΥΔΡΑΣ - Ενημέρωση σχετικά με τον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΥΔΡΑΣ

Ύδρα 25 Απριλίου 2013

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με το υπ΄αριθ.Υπ.Δ.Μ. & Η.Δ.ΔΙΑΔΠ/Φ.Β.9/11448/19.4.2013 έγγραφο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,
η 1η Μαϊου για τις δημόσιες υπηρεσίες, τους Δήμους  και τα  Ν.Π.Δ.Δ. δε θα μεταφερθεί και θα εορτασθεί ανήμερα Μεγάλη Τετάρτη, 1η Μαϊου 2013.


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΥΔΡΑΣ ΣΠΕΤΣΩΝ ΑΙΓΙΝΗΣ: Δελτίον Τύπου περί Θρησκευτικού Τουρισμού

Την  Τρίτη 23.4.2013 με πρωτοβουλία του Προέδρου ΕΟΤ, κυρίου Χρήστου Πάλλη και με τη συμμετοχή του Μητροπολίτη Ύδρας Εφραίμ καθώς και του εκπροσώπου του Γραφείου Προσκυνηματικού Τουρισμού της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος Αρχ. Σπυρίδωνα Κατραμάδου,  πραγματοποιήθηκε άτυπη συνάντηση εργασίας με εκπροσώπους συλλογικών φορέων τουρισμού των νήσων του Αργοσαρωνικού,  με θέμα τον συντονισμό των δράσεων για την προώθηση οδοιπορικού θρησκευτικού τουρισμού  δια μέσου των νήσων του Αργοσαρωνικού, στο εξωτερικό.
 Ο Μητροπολίτης Ύδρας και ο Αρχ. Σπυρίδων Κατραμάδος, ενημέρωσαν τους παριστάμενους για το πρόγραμμα προώθησης και προβολής του Θρησκευτικού Τουρισμού το οποίο υλοποιεί η ΙΣΕΕ σε συνεργασία με τον ΕΟΤ στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας το οποίο συνήψε η ΙΣΕΕ με το Υπουργείο Τουρισμού.
 Αντικείμενο της συνάντησης ήταν τα εξής θέματα:
Η εμπεριστατωμένη γνώση των εκπροσώπων της ΙΣΕΕ σχετικά με τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες στις οποίες οι τοπικές κοινότητες θα πρέπει να επενδύσουν προκειμένου να πετύχουν μετρήσιμα αποτελέσματα.
Η ανάγκη συντονισμού και συνεργειών όλων των νησιών του Αργοσαρωνικού στο πλαίσιο μίας ενιαίας στρατηγικής για τη γενικότερη οργάνωση των τουριστικών οδοιπορικών και την ανάπτυξη του Θρησκευτικού τουρισμού στη διεθνή τουριστική αγορά.
Προώθηση και προβολή μέσω διαδικτύου όλων των πρωτοβουλιών που αναπτύσσονται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση.
Η ουσιαστική στήριξη του Μητροπολίτη Ύδρας Εφραίμ σε κάθε καινοτόμα ιδέα και πρωτοβουλία που συμβάλει στην ανάπτυξη του Θρησκευτικού Τουρισμού και στην αξιοποίηση των θρησκευτικών μνημείων.
Την ανάγκη σύστασης ομάδας εργασίας για την αποτύπωση των προβλήμάτων και την διενέργεια κύκλου επαφών με εκπροσώπους της Πολιτείας προκειμένου να βελτιωθούν ζητήματα όπως η προσβασιμότητα στις νησιωτικές περιοχές από θαλάσσης, η διασύνδεση των νησιωτικών περιοχών μεταξύ τους για την ανάπτυξη του Θρησκευτικού Οδοιπορικού.
Η  σχετική έκδοση οδηγού προσκυνημάτων  της Αττικής από την Αποστολική Διακονία της Ελλάδας σε διάφορες γλώσσες.
Συμμετέχοντες στη συνάντηση ήταν οι Νίκος Γιαννούλης , Μιχάλης Παπαδόπουλος , Σταύρος Καλαμάκης (Αίγινα), Μιχάλης Πάνου (Αγκίστρι), Δημήτρης Συξέρης (Πόρος), Γιώργος Μπάμπουσκος, Μαρία Κασιμάτη (Τροιζηνία-Μέθανα), Ευγενία Σοφιανού (Ύδρα), Βαγγέλης Νέστορας (Σπέτσες).


imyhydrabriefing.blogspot.gr

ΔΗΜΟΣ ΥΔΡΑΣ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Επίσκεψη Γ.Γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Κων/νου Μουτζούρη στον Δήμο Ύδρας. »

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Οι μήνες μίκρυναν...

Του Πέτρου Κατσάκου
από left.gr

Μικραίνουν οι μήνες μας όπως τα ρούχα των παιδιών μας. Λιγοστεύουν οι μέρες και περισσεύουν απ' τα μανίκια μες το κρύο. Κι εσύ βάζεις τα χέρια στις τσέπες και ψηλαφίζεις το κενό.
 
Μικραίνουν οι μήνες μας σαν τις μερίδες της χαράς μας. Στερεύουν τα χαμόγελα και τα μάτια χαμηλωμένα πάντα, κάτι να ψάχνουν στα πεζοδρόμια των άλλων.

Μικραίνουν οι μήνες μας βασανιστικά και επαναλαμβανόμενα σε μια προκαθορισμένη μονοτονία. Περνάς την πόρτα βιαστικός για να κρυφτείς από όσα σε περιμένουν απειλητικά στο κατώφλι.

Μικραίνουν οι μήνες μας και οι μέρες σώνονται νωρίς πριν να προλάβεις να τις ζήσεις. Χρωστάς παντού και σου χρωστάει πια μόνο η θλίψη.

Μικραίνουν οι μήνες και φεύγουν πρόωρα οι ώρες. Θαρρείς πως βιάζονται να σε ξεφορτωθούν. Βάρος τους έγινες κι εσύ και οι προσμονές σου.

Πάρ' το χαμπάρι πια. Οι μήνες μίκρυναν. Εσύ θα ζεις μέχρι τις 20 του μήνα. Μετά θα σέρνεσαι. Έτσι σε θέλουν.

Λεμβουχικά δικαιώματα και άλλα, κοινώς Βαρκαδιάτικα...


του Βασίλη Γκάτσου
πηγή: Villa Didimo
Παλιά τα λιμάνια του Αργοσαρωνικού δεν ήσαν κατάλληλα για να πιάνουν τα πλοία της γραμμής και η αποβίβαση – επιβίβαση γινόταν με βάρκες. Το πλοίο πλήρωνε τις βάρκες όμως τα “βαρκαδιάτικα” έγιναν με τον καιρό δικαίωμα.
Όταν φτιάχτηκαν λιμάνια για να δένουν με ασφάλεια τα πλοία της γραμμής και η αποβίβαση – επιβίβαση γινόταν άμεσα από την κινητή σκάλα του πλοίου, οι λεμβούχοι δεν επέτρεπαν στα πλοία να πιάνουν στο λιμάνι, γιατί μόνον αυτοί είχαν το δικαίωμα να μεταφέρουν με τη βάρκα τους επιβάτες και εμπορεύματα!


Για μεγάλο διάστημα λοιπόν είχαμε λιμάνια, αλλά οι επιβάτες και τα εμπορεύματα βγαίνανε με τις βάρκες για να πληρώνονται τα λεμβουχικά δικαιώματα.
Χαμός γινότανε άμα τολμούσε πλοίο να αψηφήσει αυτή την κατάσταση και να δέσει στον προβλήτα.
Λέγεται ότι ο πρώτος που “έσπασε” το έμπαρκο στον Αργοσαρωνικό ήταν ο Λάτσης.
Στην Κρήτη, όταν έπαψαν τα πλοία να πιάνουν στο μικρό λιμάνι των Χανίων και έπιαναν στη Σούδα, επί μεγάλο διάστημα πλήρωναν τα λεμβουχικά δικαιώματα των λεμβούχων του λιμένος Χανίων και συνέχισαν να τα πληρώνουν…. τα υπερωκεάνια  και στους απογόνους τους που είχαν κληρονομήσει τα δικαιώματα, άσχετα αν είχαν δει βάρκα στη ζωή τους.

Τα θυμήθηκα με όλα όσα αναρτώνται για τη Σκάλα Μετοχίου και το Λιμάνι της Ερμιόνης το οποίο επί δεκαετίες (δεν έχω προσέξει αν έχει ακόμα) είχε στο στέγαστρό του, με πολύ μεγάλα γράμματα, το όνομα του χωριού μας ΕΡΜΙΟΝΗ.
Σε κανένα άλλο λιμάνι δεν το έγραφαν, σημάδι ότι τα λιμάνια ήταν αμέσως αναγνωρίσιμα από τους προς αποβίβαση επιβάτες.
Η Ερμιόνη όμως δεν ήταν τουριστικό μέρος και η σειρά των λιμανιών ήταν Πόρος, Ύδρα, Σπέτσες. Πολλοί λοιπόν αλλοδαποί είχαν προορισμό τις Σπέτσες και αφού έπιανε το καράβι Ύδρα, μετά ετοιμάζονταν να κατέβουν στο επόμενο που ήταν ΕΡΜΙΟΝΗ και φυσικά το εκλάμβαναν ως ΣΠΕΤΣΕΣ. Τουριστικά η Ερμιόνη ήταν τότε άγνωστη. Φυσικά οι περισσότεροι ρωτούσαν αλλά ήταν πολύ συχνό το φαινόμενο κάθε τόσο να βγαίνουν αφηρημένοι στο λιμάνι και το πλοίο να φεύγει. Τότε σε απόγνωση ο πράκτορας έπρεπε να βρει ταξί να τους πάει στην Κόστα και μετά από κει να βρεθεί καΐκι να τους πάει Σπέτσες.
Έτσι κατά την αποβίβαση στην Ερμιόνη, ο υποπλοίαρχος μόλις έβλεπε κανέναν ξένο του έλεγε «This port is Ermioni, next port is Spetses».
Για να είναι ήσυχος ο θείος ο Διαμαντής Γκάτσος, πλοίαρχος και συνιδιοκτήτης του ΣΑΡΩΝΙΣ φώναζε επαναλαμβάνοντας συνέχεια από το μεγάφωνο του πλοίου: «Attention please! This port is Ermioni, next port is Spetses!».
Θέλω να υπενθυμίσω  ότι η τουριστική ανάπτυξη της Ερμιόνης, μας έτυχε, ή μας προέκυψε σε πολύ μεγάλο ποσοστό, και δεν είναι δημιούργημά μας εκ του μηδενός. Κάθε άλλο μάλιστα. Και η τουριστική επένδυση του μόλου στα Μαντράκια που προοριζόταν για να πιάνουν κρουαζιερόπλοια, έγινε πάρκιν, σκάλα για ανεμότρατες και για να ψαρεύουμε με τα καλάμια. Η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας δεν είναι ασφαλές κριτήριο επενδύσεων. Εμείς μπορούμε να λέμε ότι ο οικισμός μας είναι πολύ πιο ωραίος από της Ύδρας και θα κατασκοτώνονται οι τουρίστες να περπατούν στα γραφικά καλντερίμια μας τα πισοτσιμεντοστωμένα. Αλλά δεν……..
Να νομίζουμε ότι θα ρθουν σε μας αντί Μυκήνες, Ναύπλιο, Επίδαυρο, αλλά δεν……..
Να νομίζουμε ότι το καλοκαίρι είμαστε το πιο ήσυχο ψαροχώρι του Αιγαίου, αλλά δεν……..
Πολλά τα δεν……..
Και πέραν τούτων δεν…. είμαστε και μόνοι μας στην Ερμιονίδα, δεν …. είναι όλα δικά μας.
Την αποτελεσματικότα, την εξυπηρέτηση, την κρίνει ο χρήστης όχι ο κατασκευαστής.


Έρρωσθε, 
Βασίλης Γκάτσος