Αύξηση 5,6% κατέγραψε ο πληθωρισμός το Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, ενώ σε σχέση με τον Αύγουστο 2010 αυξήθηκε κατά 1,9% .Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή ο μέσος Δείκτης του δωδεκάμηνου Οκτωβρίου 2009 - Σεπτεμβρίου 2010, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Οκτωβρίου 2008 - Σεπτεμβρίου 2009, παρουσίασε αύξηση 3,9%, έναντι αύξησης 1,4%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,9% το μήνα Σεπτέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2010, προήλθε από τις αυξήσεις των δεικτών :
-Κατά 0,7% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : ψάρια νωπά, ελαιόλαδο, λαχανικά νωπά.
- Κατά 17,6% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
-Κατά 5,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
- Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών υπηρεσιών.
-Κατά 0,5% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα βιβλία.
- Κατά 1,7% της ομάδας « Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω επαναφοράς των τιμών των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις, καθώς και λόγω αύξησης των τιμών στα ασφάλιστρα μεταφορών.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,6% το μήνα Σεπτέμβριο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
-Κατά 2,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη : γιαούρτι, φρούτα νωπά.
-Κατά 17,7% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
-Κατά 2,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
-Κατά 8,0% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
-Κατά 1,6% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
-Κατά 0,8% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.
-Κατά 17,7% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών.
-Κατά 3,0% της ομάδας « Επικοινωνίες», λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
-Κατά 1,1% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες»,λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : βιβλία ? εφημερίδες ? περιοδικά - γραφική ύλη -σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
-Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
-Κατά 3,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ ? Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα).
-Κατά 4,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
Απο: www.tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου