Πιο απλά, με το μεταφορικό ισοδύναμο μας δίνεται η δυνατότητα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όπως έγινε στην Κορσική, στη Γαλλία και στην Πορτογαλία, να χρησιμοποιήσουμε κοινοτικούς πόρους για να επιδοτήσουμε το κόστος μεταφοράς στα νησιά διότι θεωρείται ως δικαίωμα του νησιώτη να απολαμβάνει μεταφορικές υπηρεσίες με το ίδιο κόστος που το απολαμβάνει ο κάτοικος της Αθήνας και οπουδήποτε αλλού.
Και δεν είμαστε μακριά από την εξέλιξη αυτή. Ο διαγωνισμός για την επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει την κατάρτιση ολοκληρωμένης μελέτης για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην ελληνική ακτοπλοΐα, ολοκληρώνεται σήμερα. Η εταιρεία που θα επιλέξει το υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων θα συντάξει την σχετική έκθεση σε εύλογο χρονικό διάστημα και το πόρισμα θα κατατεθεί στη Κυβέρνηση.
Η μελέτη θα βασισθεί στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, σύμφωνα με την οποία, απαιτείται η δημιουργία ισοδύναμων μεταφορών με εκείνων της ηπειρωτικής Ελλάδας, για την επαρκή κάλυψη των αναγκών, αλλά και ως βάση ανάπτυξης για την νησιωτική χώρα. Η σχετική μελέτη θα πρέπει μεταξύ άλλων να κοστολογεί ξεχωριστά κάθε άγονη γραμμή.
Ωστόσο, όσο σημαντική είναι η ενεργοποίηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, αντίστοιχα σημαντική είναι και η αντιμετώπιση των προβλημάτων της ακτοπλοΐας και η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που τη διέπει. Οι εταιρείες της ακτοπλοΐας αντιμετωπίζουν πλέον πρόβλημα επιβίωσης καθώς τα κόστη λειτουργίας έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου στα 92 δολάρια το βαρέλι. Οι εφοπλιστικές επιχειρήσεις ζητούν άμεσες παρεμβάσεις που θα διασφαλίσουν τη διάσωσή τους οι οποίες συνοψίζονται στην μείωση της φορολόγησης και στην άρση εμποδίων που σχετίζονται με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και το υψηλό μισθολογικό κόστος.
Οι συγκεκριμένες θέσεις συνοψίζονται στα εξής:
* Απελευθέρωση ναυλολογίου για όλους τους προορισμούς πλην αυτών που καλύπτονται με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (Δρομολόγια Αγόνων Γραμμών).
* Κατάργηση υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δεν λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας.
* Καθιέρωση συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής τιμών εισιτηρίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα) και υιοθέτηση δικαίου συστήματος ρήτρας καυσίμου.
* Αναβάθμιση και βελτίωση των λιμενικών μας υπηρεσιών και ευκολιών λιμένων σε ευρωπαϊκά πρότυπα.
* Μείωση του ΦΠΑ επί των εισιτηρίων επιβατών 13% και οχημάτων 23% που ισχύουν σήμερα στα επιτρεπόμενα ελάχιστα όρια ΦΠΑ της Ε.Ε. 5% και 15% αντίστοιχα ή ένταξη του ΦΠΑ ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στο 6,5% των τουριστικών υπηρεσιών.
* Αντιμετώπιση προβλημάτων και εξεύρεση λύσεων σχετικά με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και την ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.
* Κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων.
* Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ κατά τα πρότυπα των Ελληνικών κρουαζιερόπλοιων.
* Κατάργηση του νόμου περί οργανικών συνθέσεων και εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό Ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα.
* Ίση μεταχείριση των ακτοπλοϊκών εταιρειών και αντικειμενική αντιμετώπιση των αιτημάτων τους βάσει προδιαγεγραμμένων κανόνων συμπεριφοράς. Ίσες ευκαιρίες, δικαιώματα και υποχρεώσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών με λοιπές εταιρίες μέσων μαζικής μεταφοράς.
Σε κάθε περίπτωση η Πολιτεία πρέπει να ενσκήψει με προσοχή πάνω από τα συγκεκριμένα προβλήματα. Έχει αποδειχθεί πως η αδύναμη ακτοπλοΐα συνεπάγεται υπανάπτυξη για την νησιωτική χώρα. Και πλέον ο κίνδυνος οπισθοδρόμησης είναι πολύ σοβαρός.
Πηγή: http://www.neatv.gr
Δημοσιευση:www.tilos.gr
Και δεν είμαστε μακριά από την εξέλιξη αυτή. Ο διαγωνισμός για την επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει την κατάρτιση ολοκληρωμένης μελέτης για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην ελληνική ακτοπλοΐα, ολοκληρώνεται σήμερα. Η εταιρεία που θα επιλέξει το υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων θα συντάξει την σχετική έκθεση σε εύλογο χρονικό διάστημα και το πόρισμα θα κατατεθεί στη Κυβέρνηση.
Η μελέτη θα βασισθεί στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, σύμφωνα με την οποία, απαιτείται η δημιουργία ισοδύναμων μεταφορών με εκείνων της ηπειρωτικής Ελλάδας, για την επαρκή κάλυψη των αναγκών, αλλά και ως βάση ανάπτυξης για την νησιωτική χώρα. Η σχετική μελέτη θα πρέπει μεταξύ άλλων να κοστολογεί ξεχωριστά κάθε άγονη γραμμή.
Ωστόσο, όσο σημαντική είναι η ενεργοποίηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, αντίστοιχα σημαντική είναι και η αντιμετώπιση των προβλημάτων της ακτοπλοΐας και η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που τη διέπει. Οι εταιρείες της ακτοπλοΐας αντιμετωπίζουν πλέον πρόβλημα επιβίωσης καθώς τα κόστη λειτουργίας έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου στα 92 δολάρια το βαρέλι. Οι εφοπλιστικές επιχειρήσεις ζητούν άμεσες παρεμβάσεις που θα διασφαλίσουν τη διάσωσή τους οι οποίες συνοψίζονται στην μείωση της φορολόγησης και στην άρση εμποδίων που σχετίζονται με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και το υψηλό μισθολογικό κόστος.
Οι συγκεκριμένες θέσεις συνοψίζονται στα εξής:
* Απελευθέρωση ναυλολογίου για όλους τους προορισμούς πλην αυτών που καλύπτονται με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (Δρομολόγια Αγόνων Γραμμών).
* Κατάργηση υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δεν λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας.
* Καθιέρωση συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής τιμών εισιτηρίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα) και υιοθέτηση δικαίου συστήματος ρήτρας καυσίμου.
* Αναβάθμιση και βελτίωση των λιμενικών μας υπηρεσιών και ευκολιών λιμένων σε ευρωπαϊκά πρότυπα.
* Μείωση του ΦΠΑ επί των εισιτηρίων επιβατών 13% και οχημάτων 23% που ισχύουν σήμερα στα επιτρεπόμενα ελάχιστα όρια ΦΠΑ της Ε.Ε. 5% και 15% αντίστοιχα ή ένταξη του ΦΠΑ ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στο 6,5% των τουριστικών υπηρεσιών.
* Αντιμετώπιση προβλημάτων και εξεύρεση λύσεων σχετικά με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και την ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.
* Κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων.
* Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ κατά τα πρότυπα των Ελληνικών κρουαζιερόπλοιων.
* Κατάργηση του νόμου περί οργανικών συνθέσεων και εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό Ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα.
* Ίση μεταχείριση των ακτοπλοϊκών εταιρειών και αντικειμενική αντιμετώπιση των αιτημάτων τους βάσει προδιαγεγραμμένων κανόνων συμπεριφοράς. Ίσες ευκαιρίες, δικαιώματα και υποχρεώσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών με λοιπές εταιρίες μέσων μαζικής μεταφοράς.
Σε κάθε περίπτωση η Πολιτεία πρέπει να ενσκήψει με προσοχή πάνω από τα συγκεκριμένα προβλήματα. Έχει αποδειχθεί πως η αδύναμη ακτοπλοΐα συνεπάγεται υπανάπτυξη για την νησιωτική χώρα. Και πλέον ο κίνδυνος οπισθοδρόμησης είναι πολύ σοβαρός.
Πηγή: http://www.neatv.gr
Δημοσιευση:www.tilos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου