Κυριακή 10 Ιουλίου 2011

Αντί για μειώσεις, αυξήσεις στα εισιτήρια

ΔΕΝ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟΠΟ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΥΠΕΡ ΤΡΙΤΩΝ ΠΟΥ ΕΠΕΒΑΛΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

ΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ που σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνουν ακόμα και το 58% στο κόστος μετακίνησης με τα πλοία, αντί για μείωση άνω του 10% που ανέμενε (και προανήγγειλε επισήμως) η κυβέρνηση μετά τη σημαντική μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων, βρίσκονται αντιμέτωποι οι επιβάτες που θα ταξιδέψουν στα νησιά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Η μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων, που επέβαλε πριν από ενάμιση μήνα η κυβέρνηση, είχε στόχο να μειωθεί το τελικό κόστος μετακίνησης για τους επιβάτες και να τονωθεί η τουριστική κίνηση στα νησιά, άρα και η ζήτηση στα πλοία. Όπως προκύπτει, όμως, από συγκριτικά στοιχεία, αυτό που συνέβη είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις το κόστος αυξήθηκε αντί να μειωθεί, ενώ σε άλλες είναι περίπου αντίστοιχο με πέρυσι. Σύμφωνα με έμπειρα στελέχη της αγοράς, αυτό ήταν αποτέλεσμα δύο κινήσεων των ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες βουλιάζουν στις ζημιές και αναζητούν εναγωνίως τρόπους για να αυξήσουν τα έσοδά τους:
*Απέσυραν πλοία από την αγορά ώστε να μειωθεί η υπερπροσφορά θέσεων και οι επιβάτες να οδηγηθούν σε λιγότερα δρομολόγια με σκοπό να τα γεμίσουν.
*Κατάργησαν ή μείωσαν σε σημαντικό βαθμό τις μεγάλες προσφορές που έκαναν το περυσινό καλοκαίρι σε αρκετές γραμμές προκειμένου να ανταγωνιστούν η μια την άλλη.
Μονοπωλούν γραμμές
Με αυτό τον τρόπο άλλες εταιρείες βρέθηκαν είτε να κυριαρχούν είτε να μονοπωλούν τις μετακινήσεις προς συγκεκριμένες γραμμές (Πειραιάς-Χανιά, Πειραιάς-Ρόδος, Σαρωνικός), ενώ άλλες κατάφεραν να ανταγωνίζονται σε αποδεκτά γι' αυτές πλαίσια, χωρίς να «μπαίνουν μέσα» τόσο πολύ όσο το περυσινό καλοκαίρι (περιπτώσεις των γραμμών Πειραιά-Ηρακλείου, Κυκλάδων, Βόρειου Αιγαίου).
Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν οι γραμμές της Κρήτης. Πέρυσι, ανταγωνίζονταν δύο εταιρείες στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά (ΑΝΕΚ, Attica με πλοία Blue Star Ferries) και τρεις στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο (Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ, Attica με πλοία Superfast). Φέτος στα μεν Χανιά υπάρχουν μόνο πλοία της ΑΝΕΚ, ενώ στο Ηράκλειο παραμένουν οι Μινωικές Γραμμές, με μοναδικό πλέον ανταγωνιστή στα απευθείας δρομολόγια την κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Superfast.
Το αποτέλεσμα είναι το εξής: στη γραμμή του Ηρακλείου εξαφανίστηκαν οι περυσινές προσφορές των 19 ευρώ, οι οποίες είχαν φθάσει να ισχύουν όχι για μερικές δεκάδες αλλά ακόμα και για εκατοντάδες επιβάτες. Φέτος, το απλό εισιτήριο οικονομικής θέσης κοστίζει 36-39 ευρώ στα βραδινά δρομολόγια. Έτσι, το εισιτήριο μετ' επιστροφής οικονομικής θέσης, που πέρυσι είχε φτάσει να κοστίζει 38 ευρώ (ημερόπλοιο, τιμές προσφοράς), φέτος αυξήθηκε στα 50 ευρώ στην ίδια εταιρεία. Αντίστοιχα, στο βραδινό δρομολόγιο ένα εισιτήριο μετ' επιστροφής στην οικονομική θέση (deck) κοστίζει 65-70 ευρώ ανάλογα με την εταιρεία.
Τον περυσινό Ιούλιο μια τετραμελής οικογένεια με δύο ανήλικα παιδιά (4-12 χρόνων) και Ι.Χ. ταξίδευε στο Ηράκλειο με το βραδινό δρομολόγιο στη φθηνότερη καμπίνα (τετράκλινη εσωτερική) με συνολικό κόστος 330 ευρώ σε μια από τις εταιιρείες και 451,5 ευρώ με την ακριβότερη τότε της αγοράς. Φέτος, τα ίδια εισιτήρια με τις ίδιες εταιρείες κοστίζουν αντίστοιχα 427 ευρώ (αύξηση 29,39%) και 537 ευρώ (+18,94%). Ακόμα και στα φθηνότερα δρομολόγια για Ηράκλειο, η ίδια τετραμελής οικογένεια με Ι.Χ και εισιτήρια οικονομικής θέσης σε ημερόπλοιο που πέρυσι ξόδευε 201 ευρώ, φέτος πρέπει να πληρώσει 319 ευρώ (αύξηση 58,71%).
Στη γραμμή των Χανίων όπου κυριαρχεί, πλέον, μόνη η ΑΝΕΚ η τετραμελής οικογένεια με Ι.Χ. και εισιτήρια οικονομικής θέσης χρειάζεται φέτος σε δρομολόγιο ημερόπλοιου 284 ευρώ έναντι 201 πέρυσι (αύξηση 41,29%), ενώ με το βραδινό δρομολόγιο στη φθηνότερη τετράκλινη καμπίνα (εσωτερική) 412 ευρώ έναντι 330 ευρώ πέρυσι (αύξηση 24,85%).


πηγη: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Μεγάλες ανατιμήσεις έως 51% σε σχέση με πέρυσι

Στις Κυκλάδες, παρά τον ανταγωνισμό και τις προσφορές, οι αυξήσεις σε μερικές περιπτώσεις είναι σημαντικές.
Για παράδειγμα, τον περυσινό Ιούλιο είχαμε καταγράψει προσφορά 300 ευρώ που υπήρχε για Πάρο και αφορούσε ταξίδι με ταχύπλοο για τετραμελή οικογένεια με δύο ανήλικα παιδιά (4-12 ετών) και Ι.Χ. Φέτος, η ίδια οικογένεια για να ταξιδέψει με την ίδια εταιρεία και το ίδιο πλοίο θα χρειαστεί 455 ευρώ (+51,67%).
Μικρότερες αυξήσεις καταγράφονται σε άλλους προορισμούς και εταιρείες. Πέρυσι τον Ιούλιο η ίδια οικογένεια πλήρωσε 440 ευρώ για να πάει από τον Πειραιά στη Μήλο με ταχύπλοο. Φέτος, παρά τη μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων, θα χρειαστεί να πληρώσει 456 ευρώ (+3,64%).
Στα 519 ευρώ φθάνει η πιο οικονομική λύση για μια οικογένεια με Ι.Χ που θέλει να μετακινηθεί στη Ρόδο με εισιτήρια οικονομικής θέσης. Επειδή, μάλιστα, έχουν εξαφανιστεί οι φθηνότερες τετράκλινες καμπίνες, αν η ίδια οικογένεια θελήσει να ταξιδέψει με καμπίνα (στα μέσα Ιουλίου) πρέπει να πάρει δύο δίκλινες, οπότε το κόστος εκτοξεύεται στα 856 ευρώ.
Ανεξάρτητα από τις διαφορετικές τιμές ή τις προσφορές που προβάλλει κάθε μία από τις εταιρείες, συχνά αποδεικνύεται ότι το τελικό κόστος για μια οικογένεια είναι πρακτικά το ίδιο· όποια εταιρεία κι αν επιλέξει. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της γραμμής Πειραιάς Μυτιλήνη όπου το κόστος για μια οικογένεια με Ι.Χ. που ταξιδεύει στην οικονομική θέση είναι 394 ευρώ με τη μια εταιρεία και 398 με την άλλη.
Οι επιβάτες στρέφονται, πλέον, σε πιο οικονομικές λύσεις, αφήνοντας το Ι.Χ. στο σπίτι. Ετσι, εξαφανίζονται οι θέσεις στα ταχύπλοα αλλά υπάρχουν πολλές διαθέσιμες θέσεις σε πλοία με γκαράζ.

πηγη: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: