Πηγή: http://www.dimokratiki.gr/
Συνολική λύση στα προβλήματα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων αναζητεί το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στο πλαίσιο των νέων οικονομικών δεδομένων για τη χώρα και της άσχημης οικονομικής κατάστασης που έχουν βρεθεί οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της μείωσης του μεταφορικού τους έργου κατά 14%, σε σχέση με το 2010 και της σημαντικής αύξησης της τιμής των καυσίμων. Παράλληλα οι αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου αναζητούν λύση και στο θέμα των «άγονων» γραμμών -οι οποίες για το 2010 επιδοτήθηκαν με 92 εκατ. ευρώ- καθώς οι εταιρείες διαμαρτύρονται ότι το ύψος των επιδοτήσεων δεν καλύπτει πλέον το ημερήσιο λειτουργικό κόστος του πλοίου.
Συνολική λύση στα προβλήματα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων αναζητεί το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στο πλαίσιο των νέων οικονομικών δεδομένων για τη χώρα και της άσχημης οικονομικής κατάστασης που έχουν βρεθεί οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της μείωσης του μεταφορικού τους έργου κατά 14%, σε σχέση με το 2010 και της σημαντικής αύξησης της τιμής των καυσίμων. Παράλληλα οι αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου αναζητούν λύση και στο θέμα των «άγονων» γραμμών -οι οποίες για το 2010 επιδοτήθηκαν με 92 εκατ. ευρώ- καθώς οι εταιρείες διαμαρτύρονται ότι το ύψος των επιδοτήσεων δεν καλύπτει πλέον το ημερήσιο λειτουργικό κόστος του πλοίου.
Για τον λόγο αυτό αρκετές ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν δείχνουν ενδιαφέρον για τους νέους διαγωνισμούς των «άγονων» γραμμών, της περιόδου Νοέμβριος 2011 - Οκτώβριος 2012, που πρόκειται να γίνουν τις επόμενες εβδομάδες. Να σημειωθεί ότι προσφάτως με απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) «κόπηκαν» δύο «άγονες» γραμμές (Θεσσαλονίκη - Κυκλάδες - Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη - Μυτιλήνη). Συνολικά υπάρχουν 93 «άγονες» γραμμές εκ των οποίων οι 53 αφορούν ενδοδωδεκανησιακά και ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και οι 40 αφορούν δρομολόγια με αφετηρία τον Πειραιά και στα οποία ένα κομμάτι περιλαμβάνει και προσέγγιση σε κάποια μικρά νησιά που επιδοτούνται.
Οι ακτοπλόοι, από την πλευρά τους, ζητούν «εδώ και τώρα» μέτρα τα οποία θα εναρμονίσουν πλήρως την εθνική νομοθεσία για την ακτοπλοΐα (ν. 2932/01) με τον κοινοτικό Κανονισμό 3577/92 προκειμένου να μπορέσουν οι εταιρείες να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές προκλήσεις όπως το κόστος των καυσίμων που βρίσκεται στα ύψη και αποτελεί, κατά μέσο όρο, το 60% του ημερήσιου λειτουργικού κόστους ενός πλοίου.
Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι από το αρμόδιο υπουργείο μελετώνται τα αιτήματα των ακτοπλόων, ενώ συγχρόνως εξετάζεται το ενδεχόμενο να γίνει ανασχεδιασμός των ακτοπλοϊκών δρομολογίων καθώς και των «άγονων» γραμμών.
Στο τραπέζι των αλλαγών έχει τεθεί και πρόταση (έχει διατυπωθεί εδώ και πολλά χρόνια) για τη δημιουργία δρομολογίων κορμού, προς τα μεγάλα -κεντρικά νησιά και από εκεί να εκτελούνται τοπικά δρομολόγια. Να σημειωθεί ότι με τη συγκεκριμένη πρόταση έχουν διαφωνήσει πολλοί εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε νησιά του Αιγαίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου