πηγή: Πρωτοβουλία συνεννόησης
Την Πέμπτη 12/1/2012, κατατέθηκε από το ΥΠΕΚΑ, στη διαρκή επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής, σχέδιο νόμου με τίτλο: «Ποινική προστασία του περιβάλλοντος –Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ - Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων – Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής». Η συζήτηση προβλέπεται να γίνει με ταχείς ρυθμούς (συζήτηση στην επιτροπή Δευτέρα - Τρίτη και εισαγωγή στην ολομέλεια σε μια βδομάδα, περίπου).
Οι σχετικές παραπομπές στις ιστοσελίδες του ΥΠΕΚΑ και της Βουλής είναι:
Την Πέμπτη 12/1/2012, κατατέθηκε από το ΥΠΕΚΑ, στη διαρκή επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής, σχέδιο νόμου με τίτλο: «Ποινική προστασία του περιβάλλοντος –Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ - Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων – Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής». Η συζήτηση προβλέπεται να γίνει με ταχείς ρυθμούς (συζήτηση στην επιτροπή Δευτέρα - Τρίτη και εισαγωγή στην ολομέλεια σε μια βδομάδα, περίπου).
Οι σχετικές παραπομπές στις ιστοσελίδες του ΥΠΕΚΑ και της Βουλής είναι:
Το σχέδιο νόμου, εκτός από το νόμο – πλαίσιο για τα απόβλητα, που είχε τεθεί σε διαβούλευση την άνοιξη του 2011, έχει συμπεριλάβει και την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 2008/99/ΕΚ, που αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος μέσω ποινικού δικαίου.
Επιπλέον, έχουν «τσουβαλιαστεί» μια σειρά άλλων ρυθμίσεων, όπως: τροποποιήσεις σε συγκεκριμένα άρθρα των ν. 4030/2011 και ν. 4014/2011, σχετικά με τη ρύθμιση αυθαιρέτων και το εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα (άρθρο 49), τη ρύθμιση διάφορων θεμάτων χωροταξίας, πολεοδομίας και αστικής ανάπλασης, θεμάτων σχετικών με την ενέργεια, καθώς επίσης και τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στη στελέχωση της Ειδικής Γραμματεία Επιθεώρησης Περιβάλλοντος. Ακόμη, με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου ρυθμίζονται διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με τους ημιυπαίθριους χώρους.
Τα σημεία για σχολιασμό είναι πάρα πολλά. Εντελώς αυθαίρετα και αποσπασματικά σημειώνεται:
- η μεταβίβαση στους ΦοΔΣΑ, εκτός από την ευθύνη της διαχείρισης, και της ευθύνης του σχεδιασμού (εκπόνηση ΠΕΣΔΑ), στο άρθρο 35
- μια «περίεργη» περίπτωση εξαίρεσης έργων ανάκτησης - διάθεσης αποβλήτων, από τη συνήθη (πρόσφατη) περιβαλλοντική αδειοδότηση, στο άρθρο 47
- μια αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης των Υ/Η άνω των 15 ΜW, στο άρθρο 52, στα οποία δίνεται, ουσιαστικά καθεστώς ΑΠΕ
Σχετικά με την αλλαγή στο θέμα του σχεδιασμού της διαχείρισης αποβλήτων, εκδηλώθηκε αντίδραση από την ένωση των περιφερειών:
http://www.aftodioikisi.gr/proto_thema/proto_thema_perifereies/16925
http://www.aftodioikisi.gr/proto_thema/proto_thema_perifereies/16925
Χοντρό πακέτο αυτό της διαχείρισης και κανείς δεν θέλει να το απεμπολήσει.
Κατά τα άλλα, οι αξιότιμοι περιφερειάρχες φέρονται να συναινούν στις υποδείξεις της task force, ανάμεσα στα άλλα και για τη διαχείριση των απορριμμάτων:
http://www.aftodioikisi.gr/proto_thema/proto_thema_ipourgeia/16926
http://www.aftodioikisi.gr/proto_thema/proto_thema_ipourgeia/16926
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου