πηγή: naftemporiki.gr
Τη «σκυτάλη» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήραν το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών και η τοπική αυτοδιοίκηση των νησιών του Αργοσαρωνικού για να «τρέξουν» τις εξελίξεις προκειμένου να δοθεί λύση στο ακτοπλοϊκό ζήτημα που αντιμετωπίζει η περιοχή.
Μετά τις δηλώσεις του αντιδημάρχου Σπετσών, Σπύρου Φαρδέλλου, στις Βρυξέλλες, ότι «τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τα μοναδικά νησιά της Ευρωπαϊκής Ενωσης τα οποία, αν και απέχουν μόλις μιάμιση ώρα από την πρωτεύουσα της χώρας, με τη λάθος πολιτική σε θέματα ακτοπλοΐας, τα καταστήσαμε άγονα νησιά», η Ε.Ε. ζήτησε την κατάθεση προτάσεων προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα.
Ειδικότερα, παίρνοντας το λόγο οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ευρωκοινοβούλιο ζήτησαν τις προτάσεις του Δικτύου και ενημέρωσαν ότι το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ιδιαίτερα των μικρών αποστάσεων, θα πρέπει να εξεταστεί πιο αποτελεσματικά.
Για το σκοπό αυτόν ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών, Ελευθέριος Κεχαγιόγλου, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, έχει ζητήσει ήδη για το ερχόμενο διάστημα να συναντηθεί τόσο με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, όσο και με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Στόχος του Δικτύου είναι να καταρτιστεί το συντομότερο δυνατόν μια συνολική πρόταση προς τις Βρυξέλλες για την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών του Αργοσαρωνικού. Το υπόμνημα που θα συνταχθεί θα επιδοθεί στην επίτροπο Θαλασσίων Υποθέσεων, Μαρία Δαμανάκη, και στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών στις Βρυξέλλες.
«Η πατρίδα μας έπιασε άλλο ένα αρνητικό ευρωπαϊκό ρεκόρ. Είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα η οποία με την πολιτική της δημιούργησε άγονα νησιά στην καρδιά της πρωτεύουσας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κεχαγιόγλου.
Την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί λόγω της έλλειψης ικανών πλοίων ώστε να καλύπτουν τις θαλάσσιες μεταφορές προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τόσο σε επιβάτες όσο και σε φορτία, παρουσίασε ο πρόεδρος του ΕΔΜΝ, Ελευθέριος Κεχαγιόγλου, σε συνεργασία με τον αντιδήμαρχο Σπετσών Σπύρο Φαρδέλλο, στην επίτροπο Θαλασσίων Υποθέσεων, Μαρία Δαμανάκη, και σε στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών κατά την επίσκεψή του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Οπως σημείωσαν στην Επιτροπή, στις αρχές του καλοκαιριού το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έκανε δεκτό το αίτημα της ανάκλησης των δρομολογίων δύο πλοίων για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, το ένα κλειστού τύπου και το άλλο καταμαράν, λόγω πώλησής τους. «Το πλοίο κλειστού τύπου, το οποίο και πήγαινε έως τον Πόρο, αντικαταστάθηκε από άλλο, μικρότερης μεταφορικής ικανότητας (περίπου 20% λιγότερες θέσεις), ενώ το καταμαράν δεν αντικαταστάθηκε. Το πλοίο κάλυπτε το 30% των θέσεων για την Υδρα και τις Σπέτσες, μιας και τα δύο αυτά νησιά δεν εξυπηρετούνται από πλοία συμβατικά κλειστού τύπου, αλλά μόνο με ταχύπλοα».
Προσέθεσαν επίσης ότι «τα εναπομείναντα σκάφη δεν μπορούν να καλύψουν το κενό του καταμαράν, μιας και εκτελούν ήδη το μέγιστο αριθμό δρομολογίων που μπορούν. Αρα έχουμε ήδη μια πτώση 30% στις διαθέσιμες θέσεις προς τα νησιά Πόρο, Υδρα και Σπέτσες».
Επιπρόσθετα εξήγησαν πως «δεδομένου ότι η ακύρωση έγινε μέσα στην τουριστική σεζόν, ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται οι πρώτες ακυρώσεις κλεισμένων διακοπών στα νησιά από πελάτες του εξωτερικού, οι οποίοι συνειδητοποίησαν ότι ενώ έχουν κλείσει δωμάτιο, π.χ., στις Σπέτσες και στην Υδρα, δεν βρίσκουν εισιτήριο να πάνε στα νησιά.
Οι μέχρι τώρα ακυρώσεις κρατήσεων για τον Αύγουστο αγγίζουν το 10%-15% περίπου», και κατέληξαν: «Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι εάν επιχειρήσετε π.χ. να βρείτε εισιτήριο για την Υδρα κάποια Πέμπτη με επιστροφή Κυριακή, δεν θα βρείτε θέσεις να γυρίσετε, οπότε ο επισκέπτης αλλάζει προορισμό. Επίσης, δεδομένου ότι η περιοχή εξυπηρετείται μόνο με ταχύπλοα, δεν επιτρέπεται η μεταφορά πραγμάτων με τα σκάφη αυτά».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Τη «σκυτάλη» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήραν το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών και η τοπική αυτοδιοίκηση των νησιών του Αργοσαρωνικού για να «τρέξουν» τις εξελίξεις προκειμένου να δοθεί λύση στο ακτοπλοϊκό ζήτημα που αντιμετωπίζει η περιοχή.
Μετά τις δηλώσεις του αντιδημάρχου Σπετσών, Σπύρου Φαρδέλλου, στις Βρυξέλλες, ότι «τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τα μοναδικά νησιά της Ευρωπαϊκής Ενωσης τα οποία, αν και απέχουν μόλις μιάμιση ώρα από την πρωτεύουσα της χώρας, με τη λάθος πολιτική σε θέματα ακτοπλοΐας, τα καταστήσαμε άγονα νησιά», η Ε.Ε. ζήτησε την κατάθεση προτάσεων προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα.
Ειδικότερα, παίρνοντας το λόγο οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ευρωκοινοβούλιο ζήτησαν τις προτάσεις του Δικτύου και ενημέρωσαν ότι το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ιδιαίτερα των μικρών αποστάσεων, θα πρέπει να εξεταστεί πιο αποτελεσματικά.
Για το σκοπό αυτόν ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών, Ελευθέριος Κεχαγιόγλου, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, έχει ζητήσει ήδη για το ερχόμενο διάστημα να συναντηθεί τόσο με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, όσο και με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Στόχος του Δικτύου είναι να καταρτιστεί το συντομότερο δυνατόν μια συνολική πρόταση προς τις Βρυξέλλες για την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών του Αργοσαρωνικού. Το υπόμνημα που θα συνταχθεί θα επιδοθεί στην επίτροπο Θαλασσίων Υποθέσεων, Μαρία Δαμανάκη, και στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών στις Βρυξέλλες.
«Η πατρίδα μας έπιασε άλλο ένα αρνητικό ευρωπαϊκό ρεκόρ. Είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα η οποία με την πολιτική της δημιούργησε άγονα νησιά στην καρδιά της πρωτεύουσας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κεχαγιόγλου.
Την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί λόγω της έλλειψης ικανών πλοίων ώστε να καλύπτουν τις θαλάσσιες μεταφορές προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τόσο σε επιβάτες όσο και σε φορτία, παρουσίασε ο πρόεδρος του ΕΔΜΝ, Ελευθέριος Κεχαγιόγλου, σε συνεργασία με τον αντιδήμαρχο Σπετσών Σπύρο Φαρδέλλο, στην επίτροπο Θαλασσίων Υποθέσεων, Μαρία Δαμανάκη, και σε στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών κατά την επίσκεψή του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Οπως σημείωσαν στην Επιτροπή, στις αρχές του καλοκαιριού το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έκανε δεκτό το αίτημα της ανάκλησης των δρομολογίων δύο πλοίων για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, το ένα κλειστού τύπου και το άλλο καταμαράν, λόγω πώλησής τους. «Το πλοίο κλειστού τύπου, το οποίο και πήγαινε έως τον Πόρο, αντικαταστάθηκε από άλλο, μικρότερης μεταφορικής ικανότητας (περίπου 20% λιγότερες θέσεις), ενώ το καταμαράν δεν αντικαταστάθηκε. Το πλοίο κάλυπτε το 30% των θέσεων για την Υδρα και τις Σπέτσες, μιας και τα δύο αυτά νησιά δεν εξυπηρετούνται από πλοία συμβατικά κλειστού τύπου, αλλά μόνο με ταχύπλοα».
Προσέθεσαν επίσης ότι «τα εναπομείναντα σκάφη δεν μπορούν να καλύψουν το κενό του καταμαράν, μιας και εκτελούν ήδη το μέγιστο αριθμό δρομολογίων που μπορούν. Αρα έχουμε ήδη μια πτώση 30% στις διαθέσιμες θέσεις προς τα νησιά Πόρο, Υδρα και Σπέτσες».
Επιπρόσθετα εξήγησαν πως «δεδομένου ότι η ακύρωση έγινε μέσα στην τουριστική σεζόν, ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται οι πρώτες ακυρώσεις κλεισμένων διακοπών στα νησιά από πελάτες του εξωτερικού, οι οποίοι συνειδητοποίησαν ότι ενώ έχουν κλείσει δωμάτιο, π.χ., στις Σπέτσες και στην Υδρα, δεν βρίσκουν εισιτήριο να πάνε στα νησιά.
Οι μέχρι τώρα ακυρώσεις κρατήσεων για τον Αύγουστο αγγίζουν το 10%-15% περίπου», και κατέληξαν: «Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι εάν επιχειρήσετε π.χ. να βρείτε εισιτήριο για την Υδρα κάποια Πέμπτη με επιστροφή Κυριακή, δεν θα βρείτε θέσεις να γυρίσετε, οπότε ο επισκέπτης αλλάζει προορισμό. Επίσης, δεδομένου ότι η περιοχή εξυπηρετείται μόνο με ταχύπλοα, δεν επιτρέπεται η μεταφορά πραγμάτων με τα σκάφη αυτά».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου